Ahoj,
plánuji koupit cca 3 roky ojeté auto (S3 kombi). Můj plánovaný nájezd a charakteristika jízd zhruba dle vloženého histogramu - tj. nejvíce bude relativně krátkých jízd, sem tam jednou za dva týdny něco nad 50km.
1) nejdřív jsem přemýšlel o motoru phev -> ale nemám kde nabíjet
2) kvůli velmi bohaté nabídce bazarových kusů, dobrým recenzím a nejlepším poměru cena/výbava jsem začal hodně uvažovat o 2.0 TDI Evo 110kW -> ale začínám docházet k tomu, že to vzhledem k mou očekávané charakteristice jízd bude nesmysl
3) začínám se klonit k nějakému úspornějšímu TSI motoru. Problém ale je, že ty téměř nejsou v nabídce bazarů a pokud jsou, tak drahé a s nic moc výbavou
4) pomalu si začínám říkat, jestli by se nevyplatilo už za cca 800-850k koupit S4 1.5 TSI mHev - už i výbava Selection je tam docela slušná.
Vidíte prosím někdo v mojí úvaze nějakou zásadní díru? Samozřejmě k tomu S4 se tady moc rozepisovat nechci, protože to sem úplně nepatří. Moc díky!
Tak nevím, hledám špatně a málo? Skoro okamžitě, zpravidla ještě týž den vydává Evropská komise vždy nějaké ty oficiální dokumenty ke svým navrhovaným opatřením, jednáním. Nyní, k oněm 5-ti pilířům pro zajištění konkurenceschopnosti autoprůmyslu se oficiálně vydal jen jakýsi letáček.
Dále jsem ve svém pátrání došel jen k textu, který se nazývá "Otázky a odpovědi týkající se Komise, která představila akční plán na podporu inovací, udržitelnosti a konkurenceschopnosti v automobilovém průmyslu." To je asi to všechno co se dá nyní z EK vytáhnout a ukazuje to jakou má EK představu a jak se to má dle jejího názoru praktikovat. Jsou tam "zajímavé" názory, např:
"Jak akční plán zajistí, aby čistá mobilita byla cenově dostupnější a přístupnější?
Opatření na podporu poptávky pomohou zvýšit poptávku po elektrických vozidlech, což je učiní
levnějšími na výrobu a cenově dostupnějšími pro spotřebitele.
Kromě toho bude Komise podporovat přijetí systémů sociálního leasingu pro nová a ojetá vozidla s
nulovými emisemi prostřednictvím svého nadcházejícího doporučení o dopravní chudobě, které má být
přijato v prvním čtvrtletí roku 2025. Toto doporučení bude povzbuzovat členské státy, aby tyto
systémy začlenily do svých vnitrostátních plánů v rámci Sociálního fondu pro klimatická opatření, čímž
se udržitelná doprava stane přístupnější pro všechny. Sociální leasing (a zejména režimy pronájmu
nebo leasingu vozidel s nulovými emisemi zaměřených na zranitelné skupiny) jsou rovněž zahrnuty v
pokynech k sociálním plánům pro klimatická opatření, které Komise přijímá ve stejný den jako
toto sdělení."
Celý text těch otázek a odpovědí lze z oficiálních, webových stránek Evropské komise přeložit pomocí jejich translátoru a dát do pdf, takže ho zde přikládám, 100% tak, jak ho lze mít k od nich k dispozici.
PS: Jen se ptám, budeme mít dostatek prostředků na onu dvojkolejnost EU? Tedy schopnost udržet a rozvíjet stávající plány Green dealu a zároveň si udržet ekonomickou, hospodářskou a sociální úroveň EU? A to nehovoříc o dalších 800 miliardách Euro, co se plánují na zajištění bezpečnosti.
Otázky a odpovědi týkající se EK, která představila akční plán na podporu automobilového průmyslu.pdf
Zdravím. Mám S4 L&K - i když by to mělo být naopak, pocitově adaptivní světlá svítí hůř něž v S3. Přijde mi, že výřez je o hodně větší a zbytečně vypíná i pravou stranu. Jak to je prosím u Vás? Díky