Mně to takhle začalo klepat, když mám zařazený 3.-5. rychlostní stupeň, otáčky motoru kolem 2000 a šlápnu na plyn až na podlahu. Ten zvuk vychází od levého předního kola, ale na volantu není nic cítit. Auto u toho nijak neškube ani nevibruje. Je to jenom ten zvuk.
Taky jsem podezříval vnitřní klouby poloos, ale ty to nejspíš nedělají. O víkendu jsem měnil spojku a na komplet demontovaných poloosách jsem kontroloval všechny 4 klouby. Manžety jsem nesundával, ale ty klouby chodily zcela hladce v jakékoliv poloze a radiální vůle tam nebyla. Naopak jsem si všiml, že na hnací hřídeli převodovky je nepatrná (zlomek milimetru) radiální vůle. Ty zadní ložiska u 5. rychlostního stupně (pod tím černým plechovým deklem) jsem nekontroloval. Tam by teoreticky mohla být i větší vůle. Nemůžou takový zvuk dělat vyběhaná ložiska v převodovce?
Olej v převodovce se prvních 20 let a 230 000 km neměnil a asi 0,5l oleje tam chybělo. Vyměnil jsem i gufero v diferenciálu na pravé straně a vysouvací objímku spojky s těsněním hnací hřídele. Olej jsem dal nový G 052 178 A2. S řazením jsem problém nikdy neměl a po té opravě to řadí ještě o dost lépe. Bohužel to klepání se tím nijak nevyřešilo.
Na diagnostice to musí být v momentě kdy to nestartuje, jinak kdo ví jestli něco najdou. Nebo pokud to bude nějaký studený spoj, mohlo by se to teoreticky projevovat za jízdy při vybracích. Bohužel toto jsou závady co se hodně špatně hledají 😕
Ahoj chlapi jdu si pro radu 🙏🙏 mam 1-superba elegance 2,5 tdi nesvítí mi vnitřek osvětlení někde jsem tu četl ze to je v komfortce nemam s tím žádné zkušenosti a tak si jdu pro radu prosím jaké kabeli by to mohli byt a jak to opravit na elektriku jsem vedle 🤪🤪 nejraději bych to někomu dal kdo by to udělal poblíž Karlových Varů atd ale budu rad za každou radu děkuji 🤩