Octavia je, co se týče komfortu, úplně jinde.
Na druhou stranu, při opravách TDI motoru jsou náhradní díly v průměru až třikrát dražší než u benzínového motoru. Najetých 120 tisíc kilometrů už je stav, kdy mohou začít odcházet drahé součástky.
Například spojková sada stojí 6 tisíc korun u benzínu oproti 20 tisícům u TDI. DPF/CAT vyjde na 68 tisíc vs. 24 tisíc korun. Vstřikovač je za 14 tisíc oproti 2,8 tisíce. Palivové čerpadlo stojí 8 tisíc u benzínového motoru, ale u TDI až 40 tisíc korun – vše ve prospěch TSI.
Je to jenom o tom jestli řešíš ekonomiku, nebo užitou/komfortní hodnotu.
Možnosti vyparkování jsou vidět na tom videu od 29 sekundy - příčné parkování dopředu a vzad, podélné parkování vpravo a vlevo. Zaparkování a vyparkování, které se ovládá v infotainmentu funguje i bez GPS, předpokládám, že to bude obdobné.
VW má těch možností více, přidává výjezd z příčného parkování s otočením o 90° na oba směry, třeba to doplní i Škoda.