Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Motor 1.6 MPI

  1. Zahájeno uživatelem franko,

    Ahoj, mam takovej problem, koupil jsem Octavii r.v. 1998. Jel jsem 20 km a koukl jsem na merku oleje v motoru a nic, zadny tam nebyl !!!!!! :cry: :cry: . Tak jsem hned vytocil vypustak a vytekl pouze tak 1litr oleje. Co vice > motor cvrlika, a rekl bych ze i bile kouri > nic hrozneho, ale je to videt. Tak ze , moje otazka zni, co vsechno se mohlo stat. Podotykam, ze pri koupi jsem samozrejme motor slysel, ale takove crlikani mi nepripadalo (kourilo stejne). Kdyz koupim nove hydrose, vyresim tim svuj problem ?? Auto ma na budiku 155tis. Dekuj za rady

    • 35 odpovědí
    • 11,5tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem dagg,

    cafte mam otazku ohladne volnobehu na octavii 1.6 55 kw - asi tak 2 tyzdne do zadu po nastartovani auta a pustení nohy z plynu toto skapalo, cize doslo k okamzitemu poklesu otacok na nulu /standartne mavam volnobeh okolo 900 otacok/ takto som skúsil nastartovat este asi 7 x pricom sa to tvárilo stale rovnako. Ked uz som chcel odist, ze niekomu zavolam tak sa to zrazu upravilo do normalu. kedze sa mi to stalo prvý krát a viac sa to neopakovalo tak som si povedal, že to ešte počká ... Ale nepockalo, dnas sa mi to stalo zas práve ked som bol vo Viedni ... avsak teraz to tak rýchlo neskoncilo, celu sestu z Rakuska som isiel s nohou na plyne a rukou na ručnej brzde ... takto …

    • 3 odpovědi
    • 2,8tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem Hellmil,

    Ahoj! máme doma O1 1,6 74kW 1999, na které si chci udělat základní servis. Měl bych pár otázek,tak když bude chuť a čas, prosil bych o odpověď -Chystám se teď měnit olej a chtěl bych tam dát nějaké 15W-40. Neudělám chybu?Co byste doporucili za značku? -Mám občas subjektivní dojem (založený i na vyšíí spotřebě) že to auto čas od času nejede. Jeden je líný, musím ho hodně točit, aby to jelo. A třeba druhý den to jede nádherně, jen brnkám do plynu a o litr menší spotřeba. Toto se dělo během jednoho tankování. Takže palivo bych vyloučil. Co by to mohlo být?Lambda sonda?Palivoý filtr?Vzduchové sání?Ale říkám, je to pouze jednou za čas,ale jde to poznat na spotřebě, která …

    • 1 odpověď
    • 4,3tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem zemlub,

    Zdravím škodováci. Měl bych takový dotaz jestli se vám někomu nestalo něco podobného. Včera večer jsem šel uklidit auto do garáže, nastartoval jsem auto a rozjel se. Jelikož to mám do garáže mírně do kopce a motor byl úplně studený, nechtěl jsem ho tůrovat taka auto při rozjezdu chcíplo. Asi tak po 2s se najednou začalo v mortorového prostoru kouřit cca 5s. Otevřel jsem motor, strhl plastový dekl a hledal odkud to šlo - viz. foto (červená elipsa) Co je to za to víčko (modrá šipka - viz. foto) nějaké odvzdušnění potrubí? Koukal jsem u octavie tour a ta ho tam nemá. Mám octavii 1,6; 75kW; motor BFQ; r.v. 2003 po faceliftu Díky moc.

    • 1 odpověď
    • 8,2tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Maranelo,

    Ahoj asi 50 km od domova na dalnici auto (octa 1.6 74kw 97 220000km) ztratilo vykon a vic nez 130-140km/h nejelo az pri prijezdu domu jsem zjistil ze jde na 3 valce tak jsem vyndal svice a zjistil jsem ze na druhym valci ma svicka NGK upalenej prostredni kontakt. Po nasazeni nove svice porad stejny proto jsem zmeril tlaky a na druhym valci namereno nenamereno 0 Meril jsem to studeny takze na ostatnich taky zadna slava cca 9,5. Po sundani hlavy se zjistilo ze ventil ted nevim jiste ale snad si dobre pamatuju ze saci ma lehce prohnuty talirek viz. obr. a nedoseda/netesni cca 0.5mm po celem obvodu na hlavu. Dneska jsem si s tim jeste hral a kdyz je sundana vacka ventil no…

    • 0 odpovědí
    • 1,6tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem free.hacker,

    Zdravím odborníky.Mám dotaz a ctěl bych od někoho kdo se tým zabívá odpověď,ale ne dohady :-) Mám octavii 1.6 55KW r.v.1998. Do 100 000km byl tam olej 5W40 SHELL.Od 100 000km do 200 000km tam je polosintetika.Ve 135 000 jsem namontoval LPG BRC vícebodové vstřikování.A teď dotaz dostal jsem olej SHELL 5W40 10l a chci se zeptat jestli nějak razantně uškodím tomuto nenáročnému motoru z polo na plnou sintetiku.Olej jinač měním co 10 000km.Měl jsem sundáno víko od ventilů a nikdě nějak extra karbon jsem neviděl.Moc dík za odpověď

    • 10 odpovědí
    • 5,4tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem johnxx,

    Prosel jsem forum, muj problem vyresen nebyl. Problem spociva v prokluzovani drazkoveho remene u 1.6 55 kw, motor AEE. Koupil jsem novy remen, auto je s klimou, nepomohlo, tak jsem koupil novy napinak s kladkou, zjistil jsem ze i presto ze tam mam klimu, je tam jiny drzak na alternator, tudis jsem byl donucen koupit napinak s kladkou, ktery je urcen pro vozy bez klimy abych ho tam dal (puvodni tam byl taky ten bez klimy). Problem stale neni vyresen, remen prokluzuje, kdyz najedu do kaluze, prokluzuje hodne, ze prestane fungovat servo a dobijeni alternatorem, zkusil jsem spej na remeny, nepomohlo. Mam podezreni na servocerpadlo, jako vy se pridiralo, muze to byt muj proble…

    • 3 odpovědi
    • 1,7tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem HanyZ,

    Ahoj, všiml jsem si problému na své octě. Ať je motor studený, či zahřátý (např. po 300 Km), např. při parkování po vytočení plného raidu /volant až na doraz/ má motor tendenci chcípat a občas taky zhasne.... nevíte čím by to mohlo být ? Popř. jak to opravit ? Někdy jen spadnou otáčky a ŘJ přikrmí motor, ale někdy to prostě chcípne a je to docela nepříjemné.....

    • 44 odpovědí
    • 13,1tis zobrazení
  9. Host vladoc
    Zahájeno uživatelem Host vladoc,

    Menili mi olej a v bandaske akoze na dolievanie mi zostalo z 5 litrov cca 0,3 l. Asi toho tam narvali trochu dost olej je nad mierkou. Odsať? Kolko oleja ide do ALH?

    • 13 odpovědí
    • 3,2tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem eraser,

    Ahoj, tak a máte ma tu zase už dlhšie zháňam jazdenú Octavku I, 1.6 benzín. Pôvodne som plánoval kúpiť nejakú novšiu, povedzme r.v. 2003-2005, s 1.6MPi 75kW do tých 5000, max. 6000 eur (v prípade, že by bola málo jazdená). Dočítal som sa však o negatívnych vlastnostiach novšej 75kW verzie a to : priškrtenosť motora kvôli emisným normám (oproti 75kW) a oneskorenie na plyne. To prvé by som ako-tak prekúsol, ale toho oneskorenia sa skutočne obávam. Rozmýšľal som preto, či by nebolo lepšie zvoliť staršie ročníky (98-00), kde sa montovala ešte staršia, 74kW verzia a ušetrené peniaze investovať napr. do výmeny častí podvozka, bŕzd, atď. Moja otázka znie : je to …

    • 7 odpovědí
    • 7,6tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem pesula,

    Mám 1,6 55kw na LPG. Poslední cca 2 měsíce byla v provozu jen na benzín, na plnou nádrž ujela tak 350-400km. Teď dojezdila, nejdřív běžela na 3, pak na 2 válce. Výměna svíček a kabelů nepomohla. Vzduchový filtr plný oleje, motorový prostor od oleje. Další zjištění... v oleji dobrý 2 litry benzínu (proto se asi tlačil ven) Následovalo změření tlaků, vše OK. Chci kouknout na lambdasondu... hledám... místo sondy je zavařená díra. Plynu to zřejmě nevadilo. Hledal jsem konektor od sondy a vůbec nikde jsem nenašel. Může mi někdo prosím poradit, kam se ta sonda strká??? A může ty problémy způsobovat chybějící lambdasonda?

    • 12 odpovědí
    • 4,5tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem Dice,

    ahoj mám další problém z mou 1.6 v pondělí sem jí dotáhl domu po nešla nastartovat ani náznak po delším ohledání nalezena prasklá podtlaková hadice od posilovače brzd po výmněně start jen při kmitání na plyn. drží volnoběh ale při jízdě chcípne a de zase stěží nastartovat. až tak na potřetí už delší dobu kolísaly otáčky má najeto 146000. můj tip je škrtící klapka. na vagcomu mi to vyplivlo chybu, ale mam ji uloženou na druhém počítači nepamatuju se přesně ale něco jako vadný snímač plynového pedálu, špatný okruh?? prosím o radu.

    • 7 odpovědí
    • 3,7tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem w77,

    Hezký den mám menší problém s motorem, dneska jsem měnil olej v motoru ujel jsem asi 10km a začalo to škubat pak čoudit musel jsem dojet aspoň k domovu ujel asi ještě 2km zaparkoval a už to nečoudilo čuchal jsem k výfuku a necejtil jsem ani spálenej olej co to mohlo sakra bejt jjo mám 1.6 74kw AKL r. v.99 .Prosim o radu.

    • 4 odpovědi
    • 1,8tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem kukinop,

    dobrý deň, Minulú nedeľu v noci mi tesne pred Prahou na nízkych otáčkach zhasol motor. Asi 30 minút som nemohol naštartovať. Potom sa mi to podarilo, prešiel som asi 15 km a pri volnobehu mi to zase zhaslo. V servise diagnostikovali dieru vo vlnovci a s tým súviasiace problémy. Nič viac. Mne sa to zdá ale dosť divné, aby kôli diere vo vlnovci mi zhasol motor a potom aby som ho nemohol nahodiť. Čo si o tom myslíte? ďakujem,

    • 6 odpovědí
    • 4,1tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Jeremiáš_SK,

    Mám problém. Najskôr to bude asi čidlo teploty. Keď sa motor zohreje, tak palička teploty motora na palubnej doske je úplne dole ("na nule"), ako keby bol motor úplne studený. Niekedy sa palička trochu dvihne, ale potom opäť spadne na nulu. Niesu tam náhodou dve čidlá? Jedno pre palubnú dosku a druhé pre RJ? Ak áno, tak ako zistím, ktoré čidlo odišlo? Bude to na isto blbé to čidlo? Dik

    • 9 odpovědí
    • 3tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem lomwler,

    čau všichni,hele mám problém s určením motoru.V mojí oktávce mi praskla hlava motoru a tak jsem sehnal přes internet jinej,ale nevím zda je to ten samej typ.V techničáku jsem našel že by tam měl bejt typ AKL.Jedná se o 1,6 - 74 kw.Prosím poraďte zejtra si mám pro něj jet a nechci koupit něco jinýho.Moje oktávka je rv 98 a ten motor co chci koupit je rv 2004,nevíte jestli to má stejný uchycení? popř. kdyby byl jinej jestli mi tam půjde díky moc

  17. Zahájeno uživatelem johnxx,

    Dnes jsem konecne vymontoval napinak drazkoveho remene, ze ho vymenim za novy, co my dosel, ale mam problem, na moji motorizaci s klimou mam mit napinak s kodem 032145299A, ten mam, ale co jsem vymontoval ten stary, tak ten je 032145299C, je trosku jiny, tak budu nucen jen vymenit lozisko na starem napinaku, ale nevim jake cislo loziska to je, stare je na srot z toho nic nevyctu, nejaky typy?

    • 9 odpovědí
    • 3,6tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem KarlosTDi,

    Chtěl bych se zeptat zdejších odborníků motorářů jak je to s "úhlem zapalování" Zkoušel jsem VAGem procházet všechny zobrazované skupiny a mám dotaz: Skupina 03: dán úhel zapalování 0-15° v. OT (to nevím co znamená), já naměřil -10° na volnoběh, až -40° při jízdě Čím se to řídí? v DP popisují co když je úhel větší jak 15° ale když je záporný tak nepíšou nic? dokáže někdo vysvětlit? popř má to nějaký vliv na jízdní vlastnosti? díky

    • 8 odpovědí
    • 5,2tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Ivanek007,

    Ahoj, dnes sem tlakoval potrubi od turba do motoru, a po odstraneni netesnosti u EGR, sem sundal zatku na dolivani oleje, a odtamtud to sicelo. Zajima me kudy, co je vice pravdepodobne, jestli kolem driku ventilu, nebo nedoseda nejaky ventil, nebo kolem pistnich krouzku???? co je vice pravdepodobne?? a popř. cena dílu na opravu, jestli se to vyplati opravovat...

    • 1 odpověď
    • 1,5tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem freeway,

    Cau vsichni,potrebuju vedet co se stane,kdyz budu jezdit s odpojenou vahou vzduchu?? 1.6 74Kw,a jeste potrebuju vedet co udelat aby motor sel do kytek dik

    • 8 odpovědí
    • 2,5tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem antonbandit12,

    Zdar chlapi, potreboval bych poradit kde najdu cidlo teploty motoru u Oct. 1,6/75kW , r.v. 02. Zacal mi blbe ukazovat budik, obcas udaj kolisa... Myslim ze by to mohlo byt i v konektoru... Diky za info.

    • 2 odpovědi
    • 2,1tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem Dice,

    zravým všechny dnes se my stala nepříjemná věc jel jses na snowbord se svojí ocavií 1.6 55kw a po ujetí od startu asi dvaceti kilometrů spadly otáčky a octavia chcípla ale znovu jsem ji natočil a po dalších třech kilometrech trápení v malích otáčkách definitivně zhasla. po dotažení domů mi VAG vyplyvl chybu otevřená nebo malá kostra na vstřiku prvního válce stačil jsem akorát očistit kontakty, a nevím kde by to mohlo být akorát mně napadla možnost jestly to nemůže být spojeno s mým zásahem do svorkovnic vlevo pod palubní deskou. děkuji moc za radu.

    • 6 odpovědí
    • 2,2tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem jarro,

    Viete mi niekto poradiť? Zadal som do VIN decodera moje VINko a dalo mi, že neznámy motor a ani model tam nie je spomenutý...je to možné? /Škoda Octavia výbava neznáma, motor neznámy modelový rok 1999, výrobné číslo 187988 výrobný závod Mladá Boleslav Zadaný VIN kód je platný!/ A ešte jedna otázka...je to O1 na bloku motora je 1,6 SR...v techničáku je písané 74kW motor AKL...niekde som čítal, že SR je len 55kW... Aký je rozdiel medzi SR a MPi, alebo len 1,6i? Tak ako to je... Dík...

    • 2 odpovědi
    • 2,1tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem freeway,

    Ahoj vsichni,vim ze tohle tema tu nekde bylo nebo je,chci se zeptat,chci zvysit vykon u 1.6 74Kw prosim nepiste aby jsem si koupil jiny auto jde mi o tento motor,dik

    • 12 odpovědí
    • 4,9tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Tour1.6,

    Ahoj. Prosím o radu. Nastartuju, vše O.K. volnoběh zhruba 800ot/min. Ujedu třeba 30km a zastavím a vyleze to na 1000ot/min a drží se to. Nevíte co může být? Může to souviset s baterií na pokraji životnosti?

    • 2 odpovědi
    • 1,2tis zobrazení

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.