Takže, podľa mňa sa jedná o cielené dezinformácie šírené ľuďmi zo škodOffky, nakoľko je rozdiel v momentoch len 15Nm, 175/160=1,094, teda u 77kW pôsobia 0 9,4% väčšie sily (a tlaky), čo je tak povediac príliš málo na výrobu zhodných dielov s rozdielnych materiálov, nehovoriac o prípadnom riziku zámeny, rozoznať by to šlo asi len plynovým chromatografom. Aj pri súčasnej technike bude tolerancia pevnosti daného materiálu kľudne aj -10%, nehovoriac o tom, že je nutné počítať dostatočnú rezervu v pevnosti a kalkulovať aj prípadnú únavu materiálu. Taká kozmetická zmena by priniesla možno -1% ceny (najpodstatnejšou mierou sa do výslednej ceny premietnu také faktory ako cena práce, amortizácia strojov, materiál tvorí najmenej významnú časť) , no na logistiku by náklady vzrástli cca o 33%
V SK je rozdiel v cene +500€ pre 77kW, pravdepodobne tam škoda šetrí na lacnejších zadných bubnových brzdách, ktoré ale zasa vydržia min 2xviac, iná spojka sa pre +9,4% momentu nevyplatí a teda je rovnaká 220mm. Prevodovky sú síce MFX pre 63kW a LMG pre 77kW, ale z "neznámych" príčin majú všetky prevody vrátane stáleho rovnaké. So šetrením na brzdách je to skôr tak, že na 77kW zarába viac.
správnejšie by bolo: u 63kW verzie pôsobia sily iba o 8,6% menšie, lebo 160/175=0,914, 1-0,914=0,086=8,6% , nakoľko 77kW tu bolo skôr.