Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/16/11 ve všech sekcích

  1. Podle tribotechniku nejde o to, ze by ten olej mel horsi mazaci schopnosti, ale rozpusti se v nem obzvlast u benzinovych motoru velke mnozstvi agresivnich chemikalii, ktere maji silne korozivni ucinky. Doporucil mi to i kamarad z vyvoje Skoda-auto. Prodlouzene intervaly se udajne zavedly proto, ze je konkurence nabizela a firemni klienti to zadaji - snizi to servisni naklady. Takze si take ten olej menim po 15 000km nebo za rok sam, do servisu jezdim co 30 000km (podle ukazatele). Cenove to zase neni takova zatez tech 5l longlife oleje. Je to asi vec nazoru, kde je pravda nedokazu posoudit. Nicmene motoru pravdepodobne castejsi vymenou neublizis.
    1 bod
  2. No, ony bohužel TDI koncernu tichostí nikdy nevynikaly a ani nevynikají. A nezachránil to ani CR. Samozřejmě tišší je, ale žádnej zázrak se nekoná. Jak jsem si zvykl teď na můj benzín, včera jsem sedl do 1,9 TDI a při 180km/h jsem myslel, že ohluchnu No, v tichosti dieslů se mají němci třeba za francouzema co učit , to je jasné.... Co se týče výkonu toho dvoulitru, četl jsem mnoho názorů, že jsou pocitově horší než ty dřívější 1,9 TDI 96KW. Že prostě tak "nejedou", nemají to nakopnutí atd atd....a navíc víc žerou.
    1 bod
  3. Přidám pár postřehů. Nejprve tenhle, který jsem sepsal hned na začátku (asi po 600 km): K tomu mohu dodat asi tolik, že po dalších 2500 km jsem si na to asi zvykl (v tom smyslu, že už to nepovažuji za závadu), ovšem současně to nepovažuji za něco, co bych u příštího auta chtěl znovu. Tedy pokud by to měl být diesel, který pro mne zatím byl právě symbolem pohodové jízdy na nízké otáčky (něco jako Mazda 6, Peugeot 407, atd.) Spotřebu jsem zatím moc neměl možnost měřit, ale na trase Praha-Mnichov, kterou jezdím, jsem naměřil něco kolem 6 l / 100 km. Předtím jsem jezdil s novým Mercedesem C200 CDI (motor Blue Efficiency o obsahu 2,2 l, 100 kW) a ten měl spotřebu spíš k sedmi (při stejném stylu jízdy). Protože jsem nikdy předtím se Škodovkou nejezdil, nemohu to nějak porovnat s jinými Škodovkami, nicméně ve srovnání nové Oktávky s novým MB se mi to jeví takto: 1) Přestože oba motory jsou papírově stejně výkonné u MB se mi nikdy nestalo na D1, že bych musel dát plyn na podlahu. Zato jsem zařadil 6 a celou dálnici jsem na ni projel a nikdy netrpěl ztrátou výkonu ani v těch největších kopcích auto nepřestávalo zrychlovat. U Škodovky to na 6 "nejede" už do menších kopců a mám dojem, že do těch větších ani na 5-ku. Je mi jasné, že tady hrají roli převody různých rychlostí a mám dojem, že ten MB se vytáčel na šestku víc, zatímco Škodovka drží otáčky níž, berte to jako čistě subjektivní srovnání dvou papírově stejně výkonných turbo-díeslů. 2) U MB byla výraznější prodleva v turbu, Škodovka reaguje překvapivě bezprostředněji, zrychlení (na nižší rychlosti) je srovnatelné s MB a jízda s ní zábavnější. 3) U MB nebyl problém jezdit po městě na 1200 ot. a auto bylo v podstatě tiché. U Škodovky to nejde z důvodu popsaném v příspěvku výše. Respektive jde, ale je to nepříjemné. Ve vyšších otáčkách (2-3 tis.) jsou oba motory srovnatelně hlučné. Co je ovšem zásadní rozdíl je odhlučnění podvozku, tudíž u MB při 180 km/h "řval" motor, ale pořád se u toho dala poměrně dobře poslouchat hudba, zatímco u Škodovky (nová Oktávka 2) při 180 km/h motor není slyšet, protože daleko větší hluk jde z okolí a poslouchat se u toho nedá nic, ani spolujezdec (pokud nemá teda navigační headset). 4) Obě auta se dají rozjet na 200 km/h. Což bych u MB čekal, ale Škodovky mě překvapilo, že to zvládne poměrně slušně, a člověk nemá pocit, že mu motor každou chvíli vybuchne, nebo že by musel čekat, až bude kopec dolů aby to jelo. 5) Na krátkou vzdálenost (např. 2 km) je spotřeba u Škodovky hodně velká, motor se pořádně nezahřeje, navíc v manuálu upozorňují i na to, že se může zanášet filtr. Poznámka: Spotřebu jsem měřil podle podle tankování. V obou autech byl palubní počítač výrazně optimističtější (takže mě to vlastně u Škodovky ani nepřekvapilo).
    1 bod
  4. Když se mě občas někdo zeptá, jestli jsem s automatem spokojený, tak mu odpovím, že to je ta nejlepší věc co jsem si vybral a nikdy bych to už za manuál neměnil! Nesouhlasím s Klonem. O pocit plnohodnotného řízení nepřijdeš! Je to jako tvrdit, že televize na dálkové ovládání už není plnohodnotná televize! DSG má režimy sport, drive, manuální tiptronic a já mám navíc volant s pádly pro řazení na volantu, kdo z mauálistů tyhle možnosti má? Když sešlápnu plyn tak mi to přeřadí na takový stupeň, kde je aktuálně největší výkon. Když podřazuji tak to dává meziplyn, tohle s manuálem troufnu si říct nikdo neumí. Při jízdě mám pořád ruku na páce jako za starých časů a když občas jedu v našem druhém autě což je manuál tak se u toho chvíli náramně bavím, ne proto že je to lepší, ale jak prehistorické to je .
    1 bod
  5. Abych řekl pravdu, uvažoval jsem o tomto motoru teď do oktávky, pač jsem prodal supa v 1,9 TDI 96KW. Problémy starších 103KW PD 2,0TDI jsou všeobecně známy, ten motor byl prostě jakýsi omyl už od začátku. Teď ho nahradil CR, který je tišší, ale o jeho poruchovosti se nikde člověk nic nedozví, protože to není ani rok, co se do oktávií dává. Mám velmi dobré známé ve škodovce, vedoucího servisu a ani on mi nemohl k poruchovosti nic říci s ohledem na fakt, že je tento motor v oktávce chvíli. Nicméně je to nafta a ta sebou přináší určitá rizika a navíc ve spojení s CR. Experti ze škodovky radí, vyhýbejte se CR obloukem, protože to svinstvo s řepky, co v současné době do nafty lejou, vyloženě CR neprospívá. PD byla v této souvislosti zřejmě odolnější. Ale i já jsem loni, ačkoliv jsem tankoval naftu jen u Benziny a lil aditiva, při mínus 24 po ujetí 5km totálně zamrznul. A k čemu je mi auto, na které se nemohu v zimě spolehnout? Tak jsem o tom všem přemýšlel, nafta, po sto tisících možnost výměny vstřiků (40tis kč min), možnosti zamrznutí čili menší spolehlivost v zimě, vyšíí povinné ručení, choulostivé studené starty, starost s aditivy v zimě...nakonec zvítězil 1,8 TSI. Svezl jsem se a to ticho benzíňáku je fantazie, zátah parádní, 160 koní pod kapotou, žádná starost v zimě, nižší ručení, rozvody řetězem....nemohu pochopit, co na naftě všichni vidí. To vše je samozřejmě oproti TDI vykoupeno vyšší spotřebou, ale náklady na provoz dle mého názoru spojené s údržbou tyhle rozdíly smáznou. Tak tím nechci 2,0 TDI odsuzovat, určitě to nebude špatný motor, ale bohužel ta naše nafta mu prostě moc nechutná....
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...