Přidám pár postřehů. Nejprve tenhle, který jsem sepsal hned na začátku (asi po 600 km):
K tomu mohu dodat asi tolik, že po dalších 2500 km jsem si na to asi zvykl (v tom smyslu, že už to nepovažuji za závadu), ovšem současně to nepovažuji za něco, co bych u příštího auta chtěl znovu. Tedy pokud by to měl být diesel, který pro mne zatím byl právě symbolem pohodové jízdy na nízké otáčky (něco jako Mazda 6, Peugeot 407, atd.)
Spotřebu jsem zatím moc neměl možnost měřit, ale na trase Praha-Mnichov, kterou jezdím, jsem naměřil něco kolem 6 l / 100 km. Předtím jsem jezdil s novým Mercedesem C200 CDI (motor Blue Efficiency o obsahu 2,2 l, 100 kW) a ten měl spotřebu spíš k sedmi (při stejném stylu jízdy). Protože jsem nikdy předtím se Škodovkou nejezdil, nemohu to nějak porovnat s jinými Škodovkami, nicméně ve srovnání nové Oktávky s novým MB se mi to jeví takto:
1) Přestože oba motory jsou papírově stejně výkonné u MB se mi nikdy nestalo na D1, že bych musel dát plyn na podlahu. Zato jsem zařadil 6 a celou dálnici jsem na ni projel a nikdy netrpěl ztrátou výkonu ani v těch největších kopcích auto nepřestávalo zrychlovat. U Škodovky to na 6 "nejede" už do menších kopců a mám dojem, že do těch větších ani na 5-ku. Je mi jasné, že tady hrají roli převody různých rychlostí a mám dojem, že ten MB se vytáčel na šestku víc, zatímco Škodovka drží otáčky níž, berte to jako čistě subjektivní srovnání dvou papírově stejně výkonných turbo-díeslů.
2) U MB byla výraznější prodleva v turbu, Škodovka reaguje překvapivě bezprostředněji, zrychlení (na nižší rychlosti) je srovnatelné s MB a jízda s ní zábavnější.
3) U MB nebyl problém jezdit po městě na 1200 ot. a auto bylo v podstatě tiché. U Škodovky to nejde z důvodu popsaném v příspěvku výše. Respektive jde, ale je to nepříjemné. Ve vyšších otáčkách (2-3 tis.) jsou oba motory srovnatelně hlučné. Co je ovšem zásadní rozdíl je odhlučnění podvozku, tudíž u MB při 180 km/h "řval" motor, ale pořád se u toho dala poměrně dobře poslouchat hudba, zatímco u Škodovky (nová Oktávka 2) při 180 km/h motor není slyšet, protože daleko větší hluk jde z okolí a poslouchat se u toho nedá nic, ani spolujezdec (pokud nemá teda navigační headset).
4) Obě auta se dají rozjet na 200 km/h. Což bych u MB čekal, ale Škodovky mě překvapilo, že to zvládne poměrně slušně, a člověk nemá pocit, že mu motor každou chvíli vybuchne, nebo že by musel čekat, až bude kopec dolů aby to jelo.
5) Na krátkou vzdálenost (např. 2 km) je spotřeba u Škodovky hodně velká, motor se pořádně nezahřeje, navíc v manuálu upozorňují i na to, že se může zanášet filtr.
Poznámka: Spotřebu jsem měřil podle podle tankování. V obou autech byl palubní počítač výrazně optimističtější (takže mě to vlastně u Škodovky ani nepřekvapilo).