Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/30/11 ve všech sekcích
-
Já mám najeto přes 10.000 km během 6 měsíců (Fabka kombi 1,2 Tsi 63 kw, výroba 03/2011). Nalítáno dálnice, meziměsto, město. Vše v pohodě, normálka, auto šlape bez problémů - naprostá spokojenost. Tichý, klidný a úsporný motor a když potřebuji tak dostatečně živý. Kdybych nečetl tady ta fóra tak bych ani o ničem nevěděl, tak tady prosímvás lidi zbytečně napanikařte. A když si nejste s něčím jisti tak si zajeďte pro optání do seriozního servisu.2 body
-
1 bod
-
Plsť na podběhu má jen 2 mm a z jedné strany je přilepená, neudělá nic. Kromě toho ji na zadních podbězích měla normálně z výroby i fabia classic, MR2000. (i se zástěrkami, o tři roky později se výbavy osekaly) Z toho jsem vycházel. Jíra Ed. 28.5. Tak jsem přidal textilii NR-600, tloušťka 4 mm na střechu, do A a C sloupků. Viz přiložené foto. Tvar střešní textilie jsem obřezal podle stropnice, do A a C sloupků už jsem jen víceméně nastrkal zbytky. Také jsem TecSoundem překryl všechny otvory ve sloupcích a na střeše. Přece jen dvě vrstvy plechu, které oddělí interiér od vnějšku, je víc než jedna. Tecsoundem jsem taky oblepil střešní část, tam kde nebyla z výroby netkaná bavlněná textilie - ta mimochodem skoro vůbec nedrží při sobě. Zajímavé bylo jezdit se sundanou stropnicí - hluk v autě byl nesnesitelný...což dávalo velkou naději, že i tudy jde dovnitř hodně hluku. Na první fotce je vidět přední část střechy, kde už jsem oboustrannou lepící páskou (SIKA) nalepoval textilii ke střeše - nechtěl jsem, aby to celé držela stropnice - ta je ráda, že unese sama sebe, uprostřed nemá žádný úchyt, drží pouze po bocích a prostřednictvím lampičky, slunečních clon a háčků pro oblečení. Na druhé fotce je TecSound oblepený na holou část střechy kolem NT z výroby. Výsledek: Střecha získala na poklep takový hezký tlumený zvuk, poklepání není vevnitř skoro slyšet. Při jízdě je hluk od zadních kol opět trochu nižší, už se dá srovnat s hlukem, který přichází od kol předních. Nejrůznější hluk od okolí je taky pěkně utlumený, dokonce i dešťové kapky jsou teď slyšet pouze od oken - od střechy už ne. Jíra1 bod
-
Na dalších fotkách už jsou plstěné plátky nalepeny. Před lepením jsem si však přední dveře zkusmo složil a zjistil, že mezi schránkou a nosičem stahovačky už 8 mm místa není - je tam tak 3-4 mm, takže celá část kolem se musela vyřezat. Myslím, že je to docela škoda, neboť se jedná o poměrně významnou plochu, kudy může pronikat hluk, ovšem v té chvíli se nedalo nic dělat. Při nalepování plátu jsem ho vždycky nejprve lehce položil na tapec a směrem od plastových prolisů madla ke krajům tvaroval a plát vytahoval. Až když tvar přibližně seděl, jsem celý plát začal pořádně přitlačovat. Opakované přilepování/odlepování prakticky není možné, protože se z tapecu, který je hladký, většinou strhne i vrstva naneseného lepidla, takže už to pak stejně nelepí. Otvor pro tyčku stahování oken jsem vyřezal co nejmenší - i tyčka s kličkou umí při vyšší hlasitosti přehrát muziku. Ne ovšem kvalitně, a tak je lepší ji zatlumit taky... Papírovou pásku jsem po nalepení plátu strhával téměř ihned, neumím si představit tu radost, kdyby mrcha přischla. Lepidlo se navíc vůbec neroztéká, stačí velmi tenká vrstva, (jedna) po chvíli už to docela pevně drží a druhý den je to prakticky odvětrané. Na předním tapecu je směrem k otvoru pro zajišťovací kolíček vidět další vyřezání - v tomto prostoru je motorek s táhlem neoriginálního centrálního zamykání - tam už opět nebylo místo, takže plsť musela pryč. I když výřez (kruh) pro reproduktor na plsti a na tapecu nejsou v ose, vůbec to nevadí. Po složení jsem to kontroloval a celá plocha membrány reproduktoru je odhalená, nic se nikde nekryje. Ed. 28. 5. Podařilo se mi koupit tenší textilii NR-600, tloušťka 4 mm. Tou jsem zalepil na předním tapecu původně vyřezaný kus 8 mm textilie v prostoru boční přihrádky.1 bod
-
No a tak jsem se z původního odhlučnění dostal až k vytlumení předních dveří. Jak je to uděláno, je opět vidět na přiložených fotkách. Natřel jsem v jedné, ale poctivější vrstvě vnitřní stranu dveří (po umytí benzínem) a ve dvou vrstvách pak nosič příslušenství. (v prostoru dveří, ne v interiéru) Většinu rezonancí v mém případě už dřív způsobovala stahovačka, tu jsem s tím nosičem mechanicky svázal pomocí M4 závitové tyčky - na fotce je vidět přibližně uprostřed vodící lišty stahovačky. Matičky M4 jsou celkem 4 - vždy z obou stran obou plechů. Dotáhl jsem je tak, aby mezi plechem a vodící lištou nebylo žádné velké pnutí, závitová tyčka působí pouze jako vzpěra, nevytváří žádný tah ani tlak. Ve dveřích jsem se snažil vymazat tmel co nejvíc, kam až jsem štětkou dostal, ale rozhodující na kvalitu zvuku má zejména natření rovinných ploch - tam, kde je plech už nějak tvarovaný je z principu tuhost vždycky větší. Poučky se evidentně drželi i konstruktéři ve škodovce, protože původní tecsound plátek (je vidět na fotce) je nalepený právě uprostřed na rovinné ploše, dole pod vzpěrou už není nic. Taky na nosič stahovačky jsem nejvíce tmelu napatlal na souvislou plochu za reproduktorem (asi v polovině délky, je to taková vana) Dal jsem přitom pozor, abych někde nezalepil nějaký otvor, příchytku kabeláže nebo reproduktor. Tmel jsem nenanášel ani na dosedací plochy, přes které jsou přišroubovány upevňovací šrouby nosiče - mohlo by se to časem přilepit, a taky už by asi netěsnila žížala, co je po obvodu nosiče a doléhá ke dveřím.1 bod
-
Časová náročnost: 3-4h (podle zručnosti a varianty montáže a s cestou do výrobny klíčů) Cenová náročnost: cca 1400,-Kč Náročnost: 6 (1-10) Vhodné pro 1., 2. a 2,5 gen komfortu, u 3. gen. doporučuji origo komfortku s DO a originální vystřelováky Jedná se o neorigo dálkové ovládání s vystřelovákem, takže nenosíte na svazku od auta žádný ovladač (což by mě docela sr*** ) Po otevření balení se vám naskytne pohled na hromadu papírů s návodem atd., RJ DO s anténou, kabeláž, 2x ovladač, 2x fazona klíče a stahovací páska. Lze koupit dvě verze tohoto DO a to universální nebo upravené do vozů Octavia, pokud koupíte universální sadu, musíte jí následovně upravit: fialový drát odstřihnete cca 5 cm za konektorem a připájíte na něj dvě diody uzávěrový směr do RJ (jde o výstup na blinkry, tak aby vám neblikal jen jeden, nebo oba najednou) dále spojíte žlutý a žlutočerný na kostru - k černému drátu. Ještě budete potřebovat cca 2x 60cm drátu k napojení na dveřní kabeláž. Takto upravenou kabeláž můžete račít montovat, já ji ještě upravil tak, aby do auta sedla jako originální, tudíž jsem jí osadil origo pouzdrem na pojistku, vývody na blinkry jsem osadil dráty s originální barvou, jakož i kostru jsem předělal na hnědou barvu. Před montáží je potřeba sundat L spodní obložení palubní desky, jakož i krytu nad pedály, dále tepec dveří řidiče a spodní obložení L A sloupku vše dle návodu od Vaši v této sekci. Při instalaci samotné kabeláže je plně na Vás, jak se rozhodnete jí upevnit, já osobně preferuji zahlazení do stávajícího svazku auta, tudíš dál budu popisovat tuto variantu. Než začnete natahovat kabeláž, je dobré najít některé zásadní svorky, které budou potřeba při montáži, na fotce jsou svorky označeny čísly Svorka L blinkru (černobílé dráty) se nachází nad pedály v prostoru, kde svazek vylezá z kabelového žlabu a pokračuje k topení- na obrázku je svorka v červeném oválu , přístup k ní je docela obtížný, použil jsme ho jen proto, že nerad připojuji jinde, když už na tomto drátu svorka je, pro vás doporučuji se na tento drát napojit v prostoru za relé boxem-šipka č. 1 napájet Svorka P blinkru (černozelené dráty) se nachází ke svazku, který jde k reléboxu, resp. jeho třem zadním svorkovnicím-šipka č. 2 napájet Svorka +, kontakt 30 (červené dráty) se nachází na spodní straně reléboxu na maticích-šipka č. 9 , opatřit okem Svorka - (hnědé dráty) se nachází u volantové tyče pod maticí-šipka č. 6, opatřit okem Napojení na zam/odem. kontakty se musí ve dveřích řidiče, já toto napojení provedl v místech pod zrcátkem, kde je kabeláž celkem chráněná proti vlhkosti, nyní bych místo spoje posunul o cca 15cm směrem k zámku dveří. V tomto místě odizolujete svazek a vyhledáta následující varianty vodičů pro zamykací a odmykací signál: MR97 červenofialový a žlutohnědý MR98 bíložlutý a černožlutý MR99 bílo žlutý a černožlutý Spoje napájet a opatřit nejlépe smršťovací dutinkou Pozn. u MR 97 a 98 by stačilo napojit signály přímo na komfortku-šipak č. 4 - na kontakty od mikrospínače z výka kufru, ale takto by se vám auto zamklo i v případě, že necháte otevřené dveře řidiče. Po napojení jsem vše přimotal na původní svazek a zpětně namontoval u konektoru v A sloupku jsem tyto dva dráty zapojil přes konektor, aby se daly popřípadě dveře odmontovat a aby bylo zachováno originální členění kabeláže, dva dráty od RJ DO jsou též zaústěni do tohoto konektoru (je k tomu potřeba 2x miniISO M a 2x miniISO F pin do konektoru) Já oproti návodu RJ DO-šipka č. 7 umístil přímo na přídavný nosič relátek, tudíž kabeláž je instalovaná tak, aby k tomuto místu vyšla. pojistku jsem umístil na místo, kde je originální pojistka na DO na přídavném reléboxu vpravo nahoře-šipka č. 5 a 8-umístěná Jediné, co zatím není dořešené, tak otvírání kufru, až to dořeším, tak návod doplním Pokud je vše namontováno, přiizolováno, připájeno a připevněto, následuje odzkoušení (zavřete všechny dveře a stáhnete okénko u řidiče pro případ náhody) Po bezproblémovém odzkoušení namontujete tapec dveří a spodní díly palubky zpět. Po napojení na potřebná místa kabeláž zpětně zaizolujete a připevníte. Pro celkové využití vystřelovacího klíče je potřeba nechat si podle vašeho současného klíče vybrousit fazony do vystřelováku, cena vybroušení je cca 120 - 150,-Kč/ks a ještě je potřeba přemístit tyčinku imma ze starého do nového klíče, starý klíč "rozlousknete" a v jedné z hran najdete štěrbynu, v které je přilepen čip imma, ten VELMI opatrně vypreparujete a vložíte do nového vystřelováku, z kterého jejprve oddělíte ovladač DO a naskytne se vám pohled na poměrně velkou díru, kam umístit čip imma, ten vložíte a zajistíte například zamáznutím silikonem, pak vše sesadíte a je hotovo PS: pokud si koupíte sadu určenou na Octavii, tak součástí je i poměrně podrobný návod na montáž. kde je vše popsáno a vysvětleno1 bod
-
Pořád tu lamentujete a nadáváte na ŠA a na způsob jak řeší zmíněné výměny.... Chvíli jsem se v automobilovým průmyslu pohyboval a tak způsob jakým to řeší ŠA mi přijde normální a rozumnej... Pánové, je zcela běžnou praxí všech výrobců, že drobné korekce nedostatků se řeší "po tajnu" v rámci předepsaných servisních prohlídek... Byste se divili... Vyvolat paniku okamžitýma svolávačkama je naprosto kontraproduktivní a tak se oficiálně svolávají jen skutečně závažné věci... Problém s rozvody se při tom počtu vyrobených motorů pohybuje v řádech jednotek procent, a není to nic, co by ohrozilo bezpečnost cestujících... Čili rozhodnutí vykonat opravu v rámci servisních prohlídek považuju za správné... spousta z těch kteří tu nadávají a stojí o výměnu přitom ani žádný problémy nemají a přesto to způsobuje vlnu... dovedete si představit jaký reakce by to vyvolalo při veřejný nabídce na opravu?? Zástupy lidí u servisů, servisy zacpaný a všichni nervózní a nespokojení... V neposlední řadě to stojí obě strany další čas a škodovku samozřejmě i peníze a to taky není nepodstatnej argument.. (vy na jeho místě byste to udělali stejně).0 bodů
-
-1 bodů
-
No já nevím - ale kdybych já měl zorganizovat výměnu cca 100 000 sad rozvodovýho pohonu, tak bych z toho měl taky hlavu jak beobachtungluftballon - takže hovno přestavba, ale prostě hlavy v pejru z toho bordelu, kterej s tou hromadnou hurá-akcí nastal. Dlužno říci jediné: KONEČNĚ...-1 bodů
-
-1 bodů
-
Černý to není, protože to už máš za sebou a odvez sis autí do servisu "za studena", ještě ve stavu, kdy jen škrundal rozvoďák. Stát se Ti to během cesty na dovolenou, proklínal bys Škodofku jak pohan... Vžij se do situace těch, kteří s potenciální závadou musejí denně nebo daleko jezdit a než jim servis vyčenžuje rozvody, nemají jinou možnost než jezdit dál - a klepat se, kdy to potká je nebo jestli budou mít štěstí a servisní akci stihnou dřív, než se v motoru pojebe něco ještě víc - samozřejmě s patřičně delším pobytem autí na dílně. Naštěstí pro všecky majitele škodovek s tímhle motorem ještě není žádný starší než 24 měsíců (myšleno ve škodovkách - v jiných koncernových autech je déle) - tudíž lze závady uplatnit "na záruku". Začít se tyhle věci sypat o rok později, to by bylo smutnejch xichtů...!-1 bodů
-
-1 bodů
-
Nájezd 10tkm ještě vůbec nic neznamená - většina zmíněných závad se začíná objevovat později, klidně až kolem 15tkm. Uvidíme co budeš říkat za rok touhle dobou, nebo aspoň napřesrok na jaře - pokud si samozřejmě nenecháš vyměnit rozvodový pohon "pro sichr" taky... Tichý, úsporný a na přání živý motor Ti nikdo nebere - až na to, že prostě má "vrozenou vadu", která jeho hodnotu snižuje - a původce té skryté vrozené vady se k její nápravě staví hůř než macešsky. Není to panikaření, je to konstatování už delší dobu trvajícího stavu vztahů Škodofka (v zastoupení soudruhů z Vlkohradu) versus její zákazníci. S tím jsme si tady více než jisti - i s tím, že najít vtomto středoevropském Kocourkovsko-kalouskofském skorokrálofství opravdu SERIÓZNÍ ZNAČKOVÝ ŠKODA-SERVIS je téměř nemožné... Buď musíš mít osobní známosti u někoho ze servisu, nebo musíš být dotěrný a protivný jak činže - aby ses aspoň něco dověděl. A seriózního z toho bývá hodně málo - viz zkušenost člověka, který přijel s 1,2TSI na odtahovce do servisu, že mu najednou nejde nastartovat - zjištěn přeskočený řetěz rozvodu. Na otázku, jak se to mohlo stát a zda je to častá závada, přejímací technik při sepisování reklamačního protokolu odpověděl, že to vidí poprvé a že to musejí konzultovat s automobilkou. Ovšem ten samý technik po dalších 10 minutách nezávazného rozhovoru na otázku, zda mají s opravami této závady dostatečné zkušenosti odpověděl, že samozřejmě ano - vždyť to u těchhle aut dělají jak na běžícím páse skoro denně...-2 bodů
-
-2 bodů