Jasné že zhasne, pri zatvorenej klapke a nulovej dĺžke vstreku tam ani nemá čo "horieť", preto motor pri jazde dole kopcom (pre natvrdlých: rozumej so zaradeným prevodovým stupňom) s "nakritickým" klesaním chladne, ale už Galileo Galiei povedal "a predsa sa točí", no tu sa točí motor vďaka premene potenciálnej (polohovej) energie telesa na energiu kinetickú (pohybovú), čiže ak je energie viac (pri strmšom klesaní) a súčet pasívnych odporov podvozok+prevodovka+motor+alternátor+klíma je nižší ako moment vytvorený premenou potenciálnej energie v energiu kinetickú, auto dokonca vplyvom prebytku momentu zrýchľuje, čo normálny vodič vyrieši zaradením nižšieho prevodového stupňa, zatiaľ čo vodič ktorého hobby je výmena brzdových doštičiek pribrzdí. Pre tých, čo s týmto tvrdením majú problém, odporúčam zopakovať stredoškolskú fyziku, prípadne úspešne absolvovať aspoň tú strednú školu, no ani vysoká technického, alebo ekonomického smeru by nebola na škodu, potom sa môžeme pohrať s diferenciálnymi rovnicami.
TOMUS: Poľsko je síce veká krajina, no kopec tam nenájdeš, to je dôvod, prečo nie je v Poľsku možné ísť dole kopcom so spotrebou 0l/100km. Inak Google prekladá príšerne.