a) pokud chci řvát kvůli jedné věci (cena), není úplně ok neřešit jiné věci. například to, že korejci a frantíci vyklesali s cenami z jediného důvodu - začala klesat i škoda a podle té staví svou cenovou politiku. levnější jednoduše být MUSÍ, protože nic jiného nezbývá. tak je to vždycky, když se někdo snaží dobýt tržní podíl.
prakticky nic z technických novinek pro Octaviu není snad s výjimkou kolenního airbagu tak podstatnou položkou, která by to auto v rámci mainstreamových značek srážela do podprůměrnosti. kessy, lane assist, side assist, to všechno jsou pro daný segment nadstandardní prvky, které se naprosto míjí s hlavní cílovou skupinou Škody. proto taky mohla nabízet jednu generaci 8,5 roku a stále rostly prodeje.
c) octavia roste a udávaná hmotnost klesá. základní motorizace je o 40kg lehčí, 1.2TSI/77kW o 35kg, 1.4TSI o 55kg, 1.8TSI o 30kg. zmiňovaný 1.6TDI je u nové generace lehčí o 45kg, 2.0TDI o 65kg. stálé zatvrdnutí na 105 koních se projevuje tak, že je stovka o 0,5s lepší
d) pokud se někdo má potřebu realizovat značkou auta, tak je mně ho upřímně líto