Ekkare, myslím že u nás je tých horských priesmykov trochu viac ako u vás, tak viem o čom píšem, ja totiž z bydliska nemám inú možnosť na 3 svetové strany ako cez horský priesmyk. Poznámka o motorizácii padla, nakoľko pri každej príležitosti prezentuješ TSI ako nepodarok a MPI ako najlepší a najvydarenejší. Nemyslel som samozrejme hore a dole tou istou trasou, myslel som spoločne priemer spotreby cesty z bodu A do bodu B a samozrejme z B do A, zato tá podmienka o rovnakej nadmorskej výške. Neviem ako Ty, ja sa vždy po nejakom čase vrátim domov, teda ma v konečnom dôsledku nezaujíma čiastkový priemer napr. za cestu z A do B, je samozrejmé, že ak začínam napr 100km trasu z domu v nadmorskej výške cca 500m, idem cez horský priechod vo výške 1200m a končím v nadmorskej výške cca 700m, tak mám cestou tam spotrebu 7l/100km a cestou naspäť 5,5l/100km, vďaka prevýšeniu 200m a premene cestou tam získanej potenciálnej (polohovej) energie na energiu pohybovú, čo dáva cca moju obvyklú spotrebu 6,2l/100km, to všetko pri obdobnej dynamike a rýchlosti jazdy tam aj päť (rovinky v stúpaní i klesaní cca 100, zákruty podľa povahy od 30 do 90). Ešte jedna poznámočka k tunelom, principiálne musí byť trasa cez tunely kratšia, ideš predsa takpovediac preponou a k tomu ešte priamočiaro, tu teda nie je celkom vhodné nazývať to tou istou trasou.
Ekkare, myslím že tu nie som jediný koho Tvoje príspevky neustále presviedčajú, že tu naozaj niektorí ľudia na civilizovanú diskusiu ešte nedorástli, čo je ešte horšie, evidentne zastávajú názor, že jedine ich pohľad na svet je ten správny. Na väčšinu Tvojich príspevkov je škoda reagovať (čo už zrejme mnohí zistili), bola to moja chyba že som sa na tie nezmysly ozval. Maj sa Ekkare a užívaj si jazdu, viac už k tomu nemám čo povedať.