Napínák má rozsah 57-77mm. Po komplet výmene rozvodov sa vysunie na asi 60-66mm, preto taký veľký rozsah, lebo to dosť záleží od kusu a od prípadu. Napínák kompenzuje opotrebenie reťaze, ale aj ozubených kolies a klzných líšt. Takže v akej polohe bude napínák po výmene záleží od toho, čo všetko sa vymení. Keď je motor nový všetky diely sú neopotrebované, napínák je na začiatku a nemá veľký priestor sa zasunúť a uvolniť reťaz, takže je kľud. Reťaz je ozubená, nie valčeková, ozubená reťaz si nesadne až na dno ozubeného kolesa, ako pri valčekovej, ale je zavklinená v ozubení, a hĺbka dosť závisí aj od opotrebenia ozubených kolies. Takže, keď sa vymení reťaz a klzné lišty a ozubené kolesá sa ponechajú, tak ten napínák nebude v takej polohe ako pri novom motore.
Môj napínák je na 67mm , lebo moja reťaz má nabehané 22 000km a lišty s kolesami 2x toľko.
Je normálne, že tie súčiastky sa opotrebúvajú a napínák je na to aby to komenzoval, lenže ten napínák to nedokáže prvých pár sekúnd po štarte a tak ľudia menia zbytočne len čiastočne opotrebované reťaze aby mali na pár tisíc km pokoj.