Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/16/22 ve všech sekcích

  1. Tak u nas: Regulace , po potvrzeni se napise: Tempomat. Po startu je vychozi stav ACC.
    2 body
  2. Policajt: Nebojte sa pane, vaše auto nájdeme.
    2 body
  3. dnes na den přesně 5 let od koupě nového
    2 body
  4. Z výroby chybí těsnění pod znakem Škoda, což má za následek v deštivém počasí špinění motoru a plastů v motorovém prostoru. Co bude potřeba: - koupit v hobbymarketu lepící D - profilové těsnění, o rozměrech alespoň 2x2cm. Bude ho zapotřebí necelý metr, cena do 60,- Kč. Vyměřit a nalepit těsnění (cca 70 cm) tak, aby při zavření kapoty byla tato část utěsněná (viz.foto) - při nalepení blíže ke chladiči hrozí, že těsnění nebude mít kontakt s výkrojem v kapotě a toto opatření bude neúčinné! Včera otestováno za deště a bez problému, viz fotky Na okraj kapoty není dobré toto těsnění montovat z důvodu stíženého přístupu k páčce. Osazeno na 2.0TDI 140kw - žádný úbytek výkonu a přehřívání nelze pozorovat
    1 bod
  5. Jak jsem to studoval, je jedno co ti vrata pohání, to řešení od Jablotronu je nejlevnější řešení bez jakéhokoliv zásahu do pohonu vrat a do auta, jen se na garážová vrata (bránu, závoru) umístí přijímač, který díky výstupnímu relé vykoná povel pro otevření garáže, kdy se napájení toho přijímače vezme z pohonu garážových vrat. Do auta pak instalujete vysílač, který snímá signál bliknutí dálkovými světly, jak jsem tu někde četl, je trochu problém s led světly, nicméně také se tu někde v tomto duchu psalo, že řešením je napojení na volný pin na BCM a tomu se kódováním/adaptací přiřadí co má dělat po bliknutí světelnou houkačkou . V souvislosti s tím existuje i elegantnější řešení (jak je uvedeno v článku), "k ovládání navíc nemusíte použít jenom bliknutí světel, ale můžete si nechat instalovat v dosahu ruky spínač, který vyslání signálu aktivuje.", přesně tak jsem uvažoval, a udělám to u nového auta, dám (nalepím) pod plast vedle voliče rychlostí kapacitní skryté tlačítko (něco takového), kterým budu ovládat ten vysílač Jablotron, nebudu tedy muset shánět někoho, kdo napojí vysílač k BCM a kdo to nakóduje/adaptuje. Vysílač by se měl do středové konzoly vejít a jeho napájení vezmu ze zásuvky, která je při uzamčeném vozidle bez proudu. Podobně by tedy @Mira96 šlo vyřešit i tvého řešení, dát pod plast původní DO od vrat, vyvést z něho drátky, dát (nalepit) pod plast vedle voliče rychlostí kapacitní skryté tlačítko a napájení nemusíš řešit, baterku v DO vyměníš lehce. A záruka auta ti může být šumák, tu nebudeš muset řešit.
    1 bod
  6. Nelze a nebyla, měl/má to jen Passat. Netřeba ani wifi ani gsm modul, někde tu bylo na fóru jak to udělat přes modul od Jablotronu, napojený na dálková světla a nemusíš ani doma mít od Jablotronu zabezpečovačku a je to za pár korun, bez nutnosti platit za sim. Popis přímo od JAblotronu: https://www.jablotron.com/cz/o-jablotronu/blog/chytre-tipy/ovladani-garazovych-vrat-chytre-jednoduse/
    1 bod
  7. Na oficiálních stránkách Seat i VW jsem taky objevil verzi 1910, ale tady na stránkách Britského fora je novější verze 2010 na Amundsen. Snad tím neporuším pravidla a dávám odkaz kde je i více variant ke stažení: https://www.briskoda.net/forums/topic/508188-amundsen-mib2-map-updates-20232024/
    1 bod
  8. Snad se mi to povede vysvětlit :-) Situace: Chci parkovat- vidím parkovací místo. Dojíždím třeba na 2ku, vymáčknu spojku (nepouštím jí), zabrzdím, řadím zpátečku (bez rachotu), pouštím spojku a couvám. Jde jen o to, aby se mezi vyřazením dopředné rychlosti (1,2,3..) nepustila spojka před zařazením zpátečky. Můžeš si zkusit na místě ten rozdíl: 1) Nastartovaný moto na neutrál, sešlápni spojku a ihned zařaď R- půjde přez zuby (škubne). 2) Nastartovaný motor, zařaď 1ku, nepouštěj spojku a z 1 zařaď R - bude klid, protože dopředná rychlost zastavila jejím synchronem hnací hřídel, která se neroztočí pokud nepustíš spojku. To je ten "fígl" na tiché řazení zpátečky, aby si kolemjdoucí neťukali na čelo, že za volantem sedí nešika.
    1 bod
  9. Tak, včera koleso dorazilo, akurát došlo k zmene v pneumatike. Neuvedomil som si, že pôvodne objednané Hankook Kinergy 4S 2 (H750) je smerová pneumatika a na toto som prišiel až keď mi zavolali z eshopu, že pre ktorú stranu to majú obuť. Vysvetlil som, že to chcem ako rezervu, a či môžem zmeniť pneumatiku za inú, s čím nemali problém. Kočka na telefóne mi hneď poradila, že predchádzajúca generácia Kinergy 4S (H740) ešte nie je smerová, ja som ešte pozrel nejaké ďalšie, ale nakoniec som zvolil tú a zobral som posledný kus s DOT0519 ktorý sa "im" sušil na sklade a bol za zvýhodnenú cenu + ešte som nejaké drobné zjednal. Dnes som gumu na rezerve očistil od lepidla z etikiet a tiež od toho bieleho mazu čo používajú v pneuservisoch na uľahčenie obutia, ošetril som bočnice nejakou autokozmetikou na pneumatiky čo som mal doma, počkal som kým všetko pekne uschne a nová rezerva išla do kufra. Koleso pasuje do kufra bez problémov, a určite by sa vošiel ešte aj o málo väčší priemer. Okolo sa ešte pohodlne zmestili trojuholník, ťažné lano a ešte nejaké drobnosti, a tiež nebolo treba rezať do polystyrénu v ktorom je náradie na výmenu kolesa, ten sedí úplne bez problémov napriek tomu že nový disk má ET38, pričom pôvodný mal ET46. Akurát ho treba malým popruhom, ktorý tam bol aj pôvodne, pripevniť ku kolesu aby tam "nelietal", nakoľko polystyrén má veľkosť aby presne pasoval do 16" disku. Ak by som polystyrén nepoužil, tak by som mohol aj s nejakou dvojicou diek uložiť do kolesa okrem náradia aj ďalšie veci, ako napríklad kompresor, vznikol tam dosť veľký priestor. Kto nemáte rezervu a zvažujete, smelo berte rozmer 205/55 R17 na disku ET38, prípadne vo vypustenom stave aj s kompresorom tam určite dáte aj 215/55 R17, čo je originálna veľkosť kolesa zapísaná aj v TP. Inak celá táto sranda ma nakoniec vyšla 137 € ale to už vrátane ventilu, obutia, vyváženia, dopravy a umytia, a hlavne s celoročnou gumou. Pôvodná rezerva je na predaj. Teraz už iba dúfam, že túto rezervu nikdy nebudem potrebovať. 😉 Ak to niekoho zaujíma, OE číslo pôvodnej 16" rezervy je: 5E0601011J, na Škoda eshope stojí 133 €, inde ešte viac. Čo som pozeral, ten originál 205/55 R16 sa dá vyskladať za nejakých 85-95 €, ak tam bude obutý výrazne lacnejší letný Nexen. OE číslo súpravy pre výmenu rezervného kolesa do 16" rezervy nájdete pod číslom 3V0093860B, cena je 55 €. Vzhľadom na tieto ceny sa oplatí pri kúpe nového auta nezaškrtnúť rezervu a tú si dokúpiť zvlášť v lepšom rozmere, s pneumatikou podľa vlastného výberu dodatočne + náradie, s tým že vám ostane navyše kompresor aj s lepiacou sadou a cenovo to bude +/- rovnaké. Len tak pre zaujímavosť, samotný oceľový disk v identickom 17" rozmere nájdete v eshope Škody za 127 € (5QF601027J 03C). 😂 Ešte som zabudol na fotku. V popredí pôvodná rezerva, v pozadí je (rozostrená) tá nová.
    1 bod
  10. Ahoj, řešil jsem tuto záležitost s řazením zpátečky přes zuby cca 6 měsíců v kuse. Mám Rapida 1.0, 70kW, rv.2015. Otravoval jsem značkový servis u nás. Nic nevyřešili, navíc mi protáhli "nové" auto (15 tis km) myčkou na sucho. Pak servis v Praze. Tam vyměnili na záruku lamelu a přitlačák a stále bez úspěchu. Stížnost na zákaznickém oddělení ŠA ukončena odpovědí " Před řazením zpětného chodu je nutné počkat po sešlápnutí spojkového pedálu cca 3-5 sekund". No, to jsem si mohl koupit Ávii a ne Škodovku. Poslední cesta vedla k panu Sixtovi. Ten mi vysvětlil, kde je jádro problému. Do osy páky, která vede do převodovky (to na co jsou napojeny táhla od řadící páky) je vylisovaná kulička a pod ní pružinka. Ta kulička se za čas ochodí, nebo se unavý ta pružinka a začne to dělat problém při řazení zpátečky. Servis tvrdí že zpátečka nemá synchron a proto se musí čekat, jinak to dělá tyto zvuky. Ano synchron nemá, ale proto tam je ta kulička a ta se při pohybu té osy lehce dotkne synchronu 5. převodového stupně a tím má zastavit hnací hřídel, a pak to zařadí bez škrtání zubů. Se Škodovkou nebyla řeč a věcné dohadování mě vysávalo, jak Drákula. Zvykl jsem si nepouštět před řazením z dopředných rychlostí na zpátečku spojku a je po problému, protože když to tak dělám, tak mám zaručeno, že mi hnací hřídel vždy zastaví synchron dopředné rychlosti. Jinak ta osa která jde do převodovky i s tím domečkem vycházela jestli se nepletu cca 5 tis. (už je to skoro 4 roky co jsem to řešil)
    1 bod
  11. To vyzkousim az si aktivuji verzi PRO a prokousu se nastavenim… Zatim jsem zkousel jen prednastave: vypnout open door alarm, zmena sice probehla, ale je to nefuncni, stale signalizuje. Tak jsem si zatim alespon pro radost aktivoval vrs cockpit (mam i funkcni otackomer, to tady nekterym po aktivaci nefungovalo) a jsem spokojeny. Vidim vse co potrebuji a nove i teplotu oleje😉
    1 bod
  12. Jo a pak zase v létě to bude strašně měkké. Nemůže mít jeden materiál dobré vlastnosti za tepla a stejné dobré za studena/mrazu.
    1 bod
  13. Možno ano, ale je treba použiť iba tie najdrahšie celoročky inak to je cez zimu pri lade o hubu. Ja mám radšej čisto zimné a čisto letné pneu ako celoročky.
    1 bod
  14. WhatsApp Video 2022-11-11 at 19.48.09.mp4
    1 bod
  15. a raz za cas i blazon zo Slovenska :D
    1 bod
  16. výmluvy , když dorazí i Piotr z Waršavy, nebo kluci z Prahy ...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...