Nájdi v svojom okolí 3 (slovami troch) mladých ľudí povedzme 15-25 ročných, ktorí by chceli pracovať v onom "zemědělství" alebo v potravinárskom priemysle a riaditelia potravinárskych závodov alebo fariem v ČR (aj v SR) ti budú "líbat ruce a nohy".
Toto bohužiaľ v česku, slovensku ale aj maďarsku je tak. Kde to skončí, netuším. V automobilke nemusíš pracovať v blate a v zime, netrápi či bude dosť vlahy a slnka, po 8 hodinách na páse zabuchneš skrinku v šatni a odvezieš sa domov elektrickým autobusom...
K "elektrodebilite" - neviem kto z vás tu diskutujúcich dnes aktívne denne jazdí elektromobilom. Mám to v rodine, takže trochu informácií z reálneho života mám. Cesta, ktorá bežným autom trvá 5 hodín (mne 4.5h "normálnym autom") je s elektromobilom nižšej triedy za 7 hodín. Navyše v dnešnej dobe stále s rizikom, že dorazíš k nabíjačke s dojazdom 20km a ona s tvojim autom nefunguje - proste aplikácia v telefone a "tankovacia" karta fungujú tak na 85% (to nehovorím o českých a slovenských kartách, autách alebo
nabíjačkách). Takže za mňa, je toto dnes použiteľné len pre totálneho fandu elektromobility, ktorý sa nikam neponáhľa, vozí so sebou spacák, termosku s čajom a lepenáče. U mňa je auto dnes výrobný nástroj s ročným nájazdom 70tkm.
Napriek tomu verím že za 10 rokov sa toto zmení totálne a budeme sa len smiať nad týmto vláknom - dobre by bolo zaarchivovať - tak ako tu niekto písal vyššie, že keď starý Benz vyrobil prvé auto vyzeralo to podobne. V Nórsku fungujú prvé stanice, kde sa menia celé batérie a trvá to menej ako tankovanie benzínu/nafty. No, niekedy dostavníky v amerike prepriahali, tak teraz sa budú meniť baterky.
Či ale CO2 stopa elektromobilu bude menšia než spaľovacieho automobilu to je otázka skôr na výrobcov elektrickej energie, kam sa budú uberať v budúcnosti. Náš veľký západný brat sa zatiaľ uberá k čiernemu uhliu a veľkým SUV-čkám, takže v tomto kontexte je elektromobilita elektrodebilitou.