Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/04/23 ve všech sekcích
-
5 bodů
-
4 body
-
3 body
-
3 body
-
Ahoj klubáci a nadšenci, protože je tady hrozně moc málo návodů, rozhodl jsem se zase jeden přidat :-). Tentokrát to bude montáž tažného zařízení do superba II. V mém případě combi, ale pro sedan to bude skoro stejná pakárna. Protože v autě nebyla příprava pro tažné a to je škoda, musel jsem absolvovat tahání kabelů až k pojistkovému boxu. Jinak pro montáž tažného jsem se rohodl z několika důvodů superb 2,0l TDI 125kW může tahat 1800kg (4x4 až 2000kg), pak jsem slíbil dětem, že pojedeme na výlet s domečkem za autem(karavan)(ten slib jsem neměl nikdy dávat :-)) a pak tažné se čas od času prostě hodí. Já jsem se rozhodl sehnat origo tažné s origo jednotkou, abych se vyhnul dalším nepříjemnostem s funkčností přívěsu. Potřebný materiál: 1x EEA 800 001 (3T0 092 155) Tažné zařízení https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001-tazne-zarizeni-odnimatelne-sedan-i-combi-skoda-24368.html 1x EEA 800 001 EL - elektrika https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001el-elektricka-instalace-pro-tazne-zarizeni-bez-pripravy-skoda-23332.html V těchto dvou položkách je vše co potřebujete pro montáž tažného Pokud si budete shánět starší tažné je potřeba: Konektory do ŘJ tažného 6Q0 937 713 + piny 6Q0972 883 + piny Piny do pojistkového boxu, očka pro kostření Matice rozpínací 2 x N 908 338 01 Šroub 2x N 909 562 02 Kabeláž 3x 2,5mm2 - 6m 3x 0,5mm2 - 6m 1x CAN komfort - 4m 2x 2,5mm2 - 2m hnědý 1x 2,5mm2 - 2m 1x 1,0mm2 - 2m hnědy 7x 0,075mm2 - 2m Pokud je vše připraveno, tak jdeme na to(předem se omlouvám, že nemám dostatek fotek, ale pokud nemám osobního fotografa(můj bratr) tak prostě dělám a zapomínám fotit) Montáž tažného jako takového není tak velký problém - sundat nárazník, odepnout kabeláž od senzoru v nárazníku(pokud senzory jsou) - odmontovat plechový kryt pod nárazníkem - vložit do nosníku tažné a zašroubovat 4 šrouby co tažné drží(pozor u strany výfuku, je plechové stínění, to je potřeba povolit z držáku, aby bylo možné zašroubovat šrouby co drží tažné. Jde to bez nutnosti vyvěšení výfuku) - vyříznout do spodku nárazníku díru pro tažné( je to tam naznačené, takže se nelze splést) Po montáži to vypadá asi takto: V dalším kroku jsem se vrhnul na interiér v kufru, kdy jsem z kufru vyházel vše až po rezervu: Kabely od zásuvky jsem protáhnul do interiéru kufru připravenou dírou od výroby: Dále bylo potřeba rozebrat levou stranu interiéru v kufru, to tu nebudu rozepisovat, ale docela pakárna, vyndání zadní sedačky a rozebrání boku u sedačky: Montáž jednotky a dotažení kabelu od zásuvky tažného: Pak jsem si připravil druhý konektor co vede přes celé auto až do pojistkového boxu, CAN jsem napojil v kabelovém svazku pod bočním airbegem zadní sedačky, ale CAN jde zapojit i u zadních, předních dvěří, v BCM konektoru... Následovalo provizorní zapojení drátů na baterii a zkouška diagnostikovat ŘJ tažného: To se povedlo na výbornou a tak jsem začal tahat kabely od zadního blatníku až k pojistkovému boxu. V cestě mi stálo obložení prahu, sedačka řidiče, to muselo vše ven. Pak odhrnutí koberce: Po té hrůze mě čekala další hrůza a to napojení kabelů do pojistkového boxu: Musel ven ofuk nohou, kolenní airbag, BCM jednotka, a v rámci možností i pojistkový box. Brzdový singál jsem připojil na drát od BCM hnědá svorkovnice pin č. 17 drát pro spínané + (svorka 15) šel do pojistkového boxu pojistka č.8 a tři dráty napojit do pojistkek 43, 44, 45, tam bylo potřeba dodělat i přívod. Po zapojení jsem ještě musel nakodovat Gateway, respektivně v ní zaškrtnou, že je přítomná jednotka pro tažné a předokovat parkovacího asistenta. Pak jen test tažného. a závěrečné složení ineriéru. Protože já jsem hračička a chtěl jsem to mít hezké, jako z výroby, tak jsem se s tím mazal 18 hodin, ale asi by to šlo stihnout za lepší čas. Teď už jen na STK aby mi vystavili protokol, uřad zapsal a můžeme jet s tím domečkem za autem.1 bod
-
V polsku od 1.9 statni dalnice jsou zdarma. Jsou diskuse s majitelami soukromných dalnic aby i tr byly zdarma. Prý dalnice A1 gorzyczki - gdańsk je cela zdarma. A1 obsahuji soukromný usek, který stal 30 zloty1 bod
-
Nakoniec to predsa dokázali ešte skôr Dnes som som opäť volal dílerovi, tak že auto už je vyrobené (v CW34) tj už zakrátko by malo byť dovezené aj na predajňu. Čakačka viac než 18 mesiacov..1 bod
-
Četl jsem celou tvou anabázi s tzv. nepřiměřeným vybíjením baterie. Vysoce pravděpodobně je ta "nová" baterie co ti ji vyměnili v servisu, špatná již z výroby. Vypadá to, že s reklamací asi u servisu nemáš moc šancí. Pokud ti to stojí za to, se s tím pořád otravovat a trápit, tak prosím, to je tvoje věc. Pokud chceš radikálnější, ale dražší řešení, tak si kup odpovídající baterii od solidního prodejce, který nemá problém s případnou reklamací . Neber to jako reklamu za někoho, ale třeba zde mám dobré zkušenosti : https://www.bateriecepek.cz/1 bod
-
Ono buďme upřímní, jedná se o fotografii z archivu, aby jste věděli, na co se můžete těšit příští rok1 bod
-
Soudruzi udělali chybu v tom, že sloučili ovládání 2 nesouvisejících věcí (síla ofuku a směr ofuku) do jediného ovladače. Je to neskutečnej paskvil.1 bod
-
wormene to já přece dávno vím. neboj se. Je problém v kanále a to velkej! Tohle právě zprovozní na hodně obyčejnech mobilech AA bezdrátově. Buď nemaj 5GHz nebo když mají tak nevidí ten "atypický" kanál tudíž ani wlan auta. Ty vysoké kanály umí jen některé mobily. A je jich hodně málo. Některé Samsungy, Pix něco... nevím už, a iPhone. Nejlepší je, když se člověk ptá, tak nikdo neodpoví a neporadí!!! Teď ale najednou víš, že to není žádná senzace🤣🤣🤣 No nic. Pro mě to senzace tedy je a doufám, že i pro hodně dalších😉 Přitom je to taková blbost to nakodovat. Že ano kluci.1 bod
-
Měl jsem stejný problém. Pokud nesvítí kontrolka dobíjení při zapnutí klíčku může to být alternátor (40%), nebo přístrojovka (1%) nebo nejčastěji přerušený vodič (59%) od alternátoru 1x konektor a pod baterií další konektor. V servisu mi aktivně připáskovali tento propojovací kabel k olejové hadici a .... už to bylo. Utržený drátek.1 bod