Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/09/23 ve všech sekcích

  1. Tak já se připojím k bratrovi a po dlouhé době též dorazím.
    2 body
  2. Chlapi, volali mi ze Škofinu a nabízí mi v rámci Black Friday zvýhodněné servisní prohlídky, viz foto. Mám sice nové auto, ale uvažuji, že bych koupil 2 servisní prohlídky a využil je po 3. a 4. roce, kdy se dělá i něco jiného, než olej. Prohlídka za 6 650 Kč se vyplatí, ne? Je to i na starší Superb, to by se mohlo možná vyplatit i někomu z vás...?
    2 body
  3. Ceník pro Superb Combi 4 pro ČR od 9.11.2023: novy-superb-cenik.pdf
    1 bod
  4. Počítám, že nějaký rady nechceš, jen si chceš postěžovat... 😄
    1 bod
  5. Zdravím. Jsem tu zase, abych se podělil o výsledku "překroužkování" motoru (viz předešlé příspěvky). Po smontování motoru bylo najeto na olej 5w-40 cca 800 km - použil jsem ho jako takový "výplach", když byl motor ze všech stran otevřený a ikdyž jsem před montáží vše pečlivě umyl a vyčistil, přeci jen nějaký prach se spodem do bloku musel dostat, než se to celé smontovalo. Po těchto 800 km jsem olej vypustil, vyměnil olejový filtr a nalil opět to, na co motor jezdil celou dobu - Mobil 0w-40. Nedávno proběhla výměna po 12 tisících kilometrech nájezdu. Když jsem vypustil olej, nalil jsem ho do prázdného obalu od oleje a bylo ho rovné 3 litry. Nového oleje jsem nalil stejně jako poprvé a to tedy na rysku MAX. Vešlo se ho tam po litrovkách cca 3,5 litru (po nastartování - zaplnění motoru a filtru a kontrole po stečení zpět do vany). VERDIKT: Za 12 000 km jsem nedolil do motoru vůbec žádný olej a při výměně vypustil o necelý 0,5 litru méně než jsem tam nalil. Samotného mě toto velice mile překvapilo. Samozřejmě jsem to už trochu čekal, protože 3tisíce km po repasu byl olej stále na MAX. Před repasem jsem to ani raději nepočítal, ale dolévalo se často.Mezi 15ti tisícovými intervaly jsem určitě dolil minimálně 3 litry oleje a těsně před výměnou jsem to už nechal na MINimu, takže další skoro litr sežranej. Jako pánové 4-5 deci na 12 tisíc, tak to je sen a na 0w-40 ! Motor samozřejmě dál hezky KADLÁ, protože písty jsem nevyměnil, ale už nemusím dolévat olej vůbec. Bylo by fajn, kdyby sem i ostatní co repasovali, dali svoje výsledky po roce/letech.
    1 bod
  6. Tak jsem tady zase. Motor je složený a má za sebou zkušební jízdu. Nevím, jak mi sem půjdou nahrát fotky, tak uvidíme. Takže tady je píst po vyčištění ve stavu v jakém byl po demontáži z motoru - přidřený s poškozeným povrchem ( viditelné podélné stopy po zadírání, příčné vroubkování pro zadržení olejového filmu je zničeno) Domnívám se, že je to z důvodu nedostatečného mazání válců rozstřikem. Tady je ten samý píst po nouzové opravě. Jelikož by se na tom poškozeném povrchu špatně držel olej, VELMI JEMNĚ za minimálního tlaku jsem pouze ta sedřená místa zahladil pod vodou smirkovým papírem zrnitosti 400. Pohyby pouze příčně oproti pohybu pístu ve válci, abych vytvořil matný povrch, kde se udrží olejový film. Použil jsem zrnitost 400, protože jemnější by udělal porvch příliš hladký a hrubší by naopak mohl ubrat moc materiálu. Nicméně i po zrnitosti 400 byl povrch moc hladký, tak jsem píst opatrně "poškrábal" brusným kamenem. Bližší detail. Píst vypadá hrubě poškrábaný, ale pokud se přejede nehtem, je stále hladsí než originál rýhování a rozhodně je to lepší než nechat písty ve stavu přidřených a natavených. Písty po nouzové opravě. Rozměry pístů jsem neměřil a ani jsem neuvažoval, že bych je vyměnil. A už vůbec si nemyslím, že písty klepou kvůli tomu, že je pryč ten teflon. Mám doma nové písty do jiného motoru a o tu vrstvu ani nechytnu nehtem a co jsem se pídil, tak ta vrstva má 0,04 mm (čtyři setiny milimetru) a má chránit písty před chodem na sucho, než se namažou olejem. Klepe to proto, že v tomto motoru se jejich mazání děje rozstřikem, tudíž nahovno a proto jdou dlouho na sucho a nejprv sleze teflon a pak se to přidře a zvětší se vůle a začne klepat. Jsem si jistý, že nové písty by dopadly naprosto stejně jako tyto původní a to velmi brzy. Ojnice. Vůle pístních čepů v ojnicích O.K. - namazaný pístní čep sotva samotíží projede skrz. První válec. Nejvyšší opotřebení - největší vůle původních pístních kroužků v zámcích a piko hmatatelný schůdek, centimetr od horního okraje válce Největší poškození - při přejíždění nehtem po podélných stopách (nejsou to rýhy) se zavřenýma očima lze s trochou představivosti cítit to poškození. Supitem jsem rozměr válce něměřil (ani průměr, ani ovalitu) Třetí válec. Nejnižší opotřebení a rovněž nejmenší poškození. Za povšimnutí stojí to, že tento píst, jako jediný, nemá u vybrání pro talířky ventilů odfrézovaný materiál. Proč to ostatní písty mají a tento ne, to nevím. Možná se tím dohání hmotnost v pístní skupině, opravdu nevím. Už jsem to zde na foru v tomto vlákně ale viděl. Hlava motoru. Výměna všech výfukových ventilů (ohnuté z důvodu potkání). Všechny ventily zabroušeny na pastu a odzkoušena těsnost. Vodítka na výfukových ventilech vykazovala hraniční opotřebení, neřešil jsem, pouze výměna simeringů dříků ventilů. Hlava rovná, ale nechal jsem ji slíznout 0,2 mm, protože je to LPG a tudíž oktanů je dost a ješte mi dle dílenské příručky zbyla rezerva do minimální výšky hlavy 0,15 mm. Ale ta minimální výška hlavy bude stejně jen kvůli kompresnímu poměru při provozu na N95 a ne z důvodu dostatečné vůle mezi ventilem a pístem v max. otáčkách. Hlava motoru po montáži na blok. Výměna všech hydroštelů. Vahadla bez známek opotřebení. Vačkový segment. Vačky bez opotřebení. Axiání vůle hřídelů max. 0,15 dle DP. Zde naměřeno 0,30. Původně jsem chtěl řešit, nakonec jsem to nechal být, to by bylo na dlouhý povídání. Nové simeringy samozřejmostí. Takže na motoru se dělalo a měnilo: -nové pístní kroužky STD rozměr (Kolbenschmidt) -nová ojniční ložiska - šály (Kolbenschmidt) -nové šrouby ojnic (Elring) -nové výfukové ventily (Freccia) -nové šrouby hlavy (Elring) -nové hydroštely (Ina) -těsnění : hlavy, dříků ventilů, vačkových hřídelů, výfukových svodů, výfuku, sání, AGR ventilu, olejového koše a speciální lepidlo na vačkový segment (vše Elring a Victor Reinz) Olejová vana elektroliticky odrezena, po té mechanicky dočištěna a následně nalakována. Motor při sestavování postupně zaplavován olejem točením startéru bez zapnutí zapalování - po namontování namazaných pístů do namazaných válců a montáži ojnic na kliku - rovněž vše vymácháno v oleji, šla na motor vana a druhý den po zaschutí tmelu jsem nalil vrchem olej do vany a bez olejového filtru jsem točil startérem, dokud nešel z bloku motoru. Po té jsem namontoval olejový filtr a točil startérem dokud nešel olej blokem nahoru tam, kde se na olejový kanál napojuje hlava. Po montáži hlavy, hydroštelů a vačkového segmentu (vše opět prolito olejem) a rozvodů, jsem bez svíček a s vymontovaným čidlem tlaku točil do doby, než šel olej otvorem pro to čidlo. Po montáži čidla jsem ještě motorem chvíli točil a koukal se nalévacím otvorem, jak valí olej přepady z hydroštelů. Toto vše jsem dělal z toho důvodu, protože jsem nechtěl nechat motor běžet bez tlakového mazání, protože to bylo celý prázdný a nový těsnější komponenty a prostě představa, že na zvýšený volnoběh cca 1200 otáček to pobězí třeba 5 sekund bez tlaku mi prostě nedělala dobře. Ten startér jsem spouštěl přerušovaně a myslím, že s tím točí tak polovinou otáček co ten volnoběh a hlavně jsem viděl osobně, že to maže. Zajisté, mohl jsem použít nějakou speciální montážní pastu, ale ikdybych jí použil, postup by byl stejný. Po té již start žádný hydroštel ani nepípnul. Dal jsem tam olej 5w-40. Ten tam nechám na první propláchnutí ješte jednu zkušební jízdu a pak ho vypustím a naliju opět Mobil 0W-40. Zvuk motoru bych přirovnal k tomu, že mít zavázaný oči a mít hlavu pod kapotou, tak si nejsem jist, zda slyším hodně tichý diesel a nebo dost hlučný benzín. Od této nutné opravy (potkání) s přidruženou péčí (překroužkování a snížení hlavy) očekávám mírně vyšší pružnost a nižší spotřebu oleje. Až si to posedá a něco se najezdí a naměří, tak zas něco napíšu třeba.
    1 bod
  7. Oni to tieŽ budu veštiť iba z gule ,len maju na to certifikát,a ojebabru Ťa o peniaze a nič nove sa nedozvieš .Poviem inak ,dáš si urobiť kompletnu GO na motre a ten šelest tam bude ak nie hned tak potom a X áut s týmto šelestom funguje sto tisíce km len si to nikto nevšimne a život jede dál.
    1 bod
  8. Ja len že trocha nižšie máš na to topic a Pawouk ťa asi sekne ale toto je asi normal common rail sound s tým že tam v pozadí švecholí možno niektorý vstrekovač ale inak by som to neriešil pokiaľ ide auto bez problémov.
    1 bod
  9. Zdravím, takže tenhle zvuk je v normálu? 4339634F-272D-4D82-96FB-383ADD93384B.MOV
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...