Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/12/24 ve všech sekcích

  1. https://echo24.cz/a/HV5ix/ekonomika-zpravy-skoda-auto-chybi-dily-musi-rusit-nocni-smeny
    2 body
  2. Takhle vypadali sací ventily u naší fabie 1.0 TSI 81kw r.v 2018 s filtrem pevných částic po nájezdu 199700km.
    1 bod
  3. Mám S3 prevádzkovaného v podobnom režime, cca. 15 tisíc km ročne, väčšinou cez víkend dlhšie trasy. Poradil by som počkať na slabší 2.0 TSI motor, lebo podľa mňa to zase bude taký zlatý stred (dostatok výkonu stále dobrá spotreba), ktorý veľa ľudí ignoruje, ale keď sa nedá čakať, tak treba vyberať z toho, čo je v ponuke. Pred vyberaním si ale treba určiť ďalšie parametre, ako je štýl jazdenia, na čo auto budeš používať a pod.. Je totiž rozdiel ak jazdíš sám a preferuješ rýchlu jazdu, alebo ak máš na palube deti a svokru. Pre tento druhý prípad je jedno čo kúpiš, s prstom v nose ťa obslúži aj 1.5 TSI, ale ak budeš autu viac nakladať, budeš ťahať príves, budeš pravidelne naložený po strop, prípadne budeš mať ešte aj nejaký nosič na streche, tak by som išiel do silnejšej motorizácie s lepšou prevodovkou (DQ381), takže TDI a silnejšie TSI. Ak sa na to zase pozrieš z ekonomického hľadiska, zase vyhráva 1.5 TSI, nakoľko je lacnejšie, aj poistky bude mať kvôli hmotnosti trochu lacnejšie, kvôli nižšej hmotnosti auta je predpoklad, že aj pneumatiky a brzdy budú mať o niečo dlhšiu životnosť, ku všetkému nemusíš riešiť ani výmenu oleja v prevodovke. Jednoducho sú to drobné úspory, ktoré ani moc nepostrehneš, ale počas rokov sa nazbierajú na peknú sumu. Samozrejme TDI bude jazdiť vždy za menej, ale návratnosť je dlhšia, preto si zrátaj, že koľko kilometrov bude trvať kým sa investícia vráti na PHM + AdBlue! Nezabudni na infláciu, lebo X tisíc zaplatených navyše dnes za TDI sa hodnotovo nerovná X tisícom, ktoré zaplatíš navyše na benzíne počas niekoľkých najbližších rokov!
    1 bod
  4. Ono to chce občas otevřít návod k obsluze :
    1 bod
  5. Mám 140kW 4x4, DQ381 a strašně záleží jak a kde se jezdí. Standardně jezdím trasu cca 180km, kde je 90% dálnice a 10% je město a kolony. Ve 2-3 lidech s tempomatem na 130km/h nemám problém jet danou trasu na letních gumách za 4,9-5,3l/100km Pokud jedu 140-150km/h, tak je spotřeba klidně o litr a půl vyšší, což je daný jak vyšší rychlostí, tak častějším zpomalováním a následným zrychlováním kvůli pomalejším autům.. I s ostatním pojížděním na kratších trasách mám ale dlouhodobou spotřebu 5,6l/100km. I v zimě jsem byl dlouhodobě kolem 6l/100km. Ale u mě fakt hodně převládá plynulá dálniční jízda s tempomatem na 130km/h. Jakmile tam je víc města a rozjezdů a zrychlování, tak už je ten metrák navíc od čtyřkolky znát a ta spotřeba je někde jinde.. Ale cokoliv do 7l/100km mi na ten výkon + automat + čtyřkolku + velikost auta přijde jako super hodnota...
    1 bod
  6. Doplním - zrychlení S III fc s 206 kW je 5,2 s / combi 5,3 s z 0 na 100km/h. Takže to až tak dramatický propad není. Spíše bych se zaměřil na max. točivý moment, kde má nový S IV 195 kW k dispozici stejných 400Nm, ale již od 1650 ot. Předchozí 206 kW verze až od 2000 ot.
    1 bod
  7. Expert Vaculík si nepřečetl návod a aerokryty misto zaháknutí háčkem z příslušenství u středu kola srážel palicí :-).
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...