Mám S3 prevádzkovaného v podobnom režime, cca. 15 tisíc km ročne, väčšinou cez víkend dlhšie trasy. Poradil by som počkať na slabší 2.0 TSI motor, lebo podľa mňa to zase bude taký zlatý stred (dostatok výkonu stále dobrá spotreba), ktorý veľa ľudí ignoruje, ale keď sa nedá čakať, tak treba vyberať z toho, čo je v ponuke.
Pred vyberaním si ale treba určiť ďalšie parametre, ako je štýl jazdenia, na čo auto budeš používať a pod.. Je totiž rozdiel ak jazdíš sám a preferuješ rýchlu jazdu, alebo ak máš na palube deti a svokru. Pre tento druhý prípad je jedno čo kúpiš, s prstom v nose ťa obslúži aj 1.5 TSI, ale ak budeš autu viac nakladať, budeš ťahať príves, budeš pravidelne naložený po strop, prípadne budeš mať ešte aj nejaký nosič na streche, tak by som išiel do silnejšej motorizácie s lepšou prevodovkou (DQ381), takže TDI a silnejšie TSI.
Ak sa na to zase pozrieš z ekonomického hľadiska, zase vyhráva 1.5 TSI, nakoľko je lacnejšie, aj poistky bude mať kvôli hmotnosti trochu lacnejšie, kvôli nižšej hmotnosti auta je predpoklad, že aj pneumatiky a brzdy budú mať o niečo dlhšiu životnosť, ku všetkému nemusíš riešiť ani výmenu oleja v prevodovke. Jednoducho sú to drobné úspory, ktoré ani moc nepostrehneš, ale počas rokov sa nazbierajú na peknú sumu.
Samozrejme TDI bude jazdiť vždy za menej, ale návratnosť je dlhšia, preto si zrátaj, že koľko kilometrov bude trvať kým sa investícia vráti na PHM + AdBlue! Nezabudni na infláciu, lebo X tisíc zaplatených navyše dnes za TDI sa hodnotovo nerovná X tisícom, ktoré zaplatíš navyše na benzíne počas niekoľkých najbližších rokov!