"
Tlak se mění - za chodu - roste teplota - tudíž tlak /podle "zatížení" chlazení/. Při malém tlaku se klima ani nespustí /to už ale stejně dáávno nechladí/, při velkém /"přehřátí"/, se zase radši vypne. Proto za studena /těch 20st./ se dá zjistit/kontrolovat jesli neuniká, o to nám šlo. No nekecám. "
Nějak tomu nerozumím... Tvrdíš, že zkontroluješ množství chladiva změřením tlaku?? Nebo jak to myslíš?? Já tvrdím, že to nepoznáš. Jestliže budeš mít v okruhu tolik chladiva aby v něm byly nasycené páry, pak tlak bude za konstantní teploty také konstantní a je jedno kolik se v okruhu bude vyskytovat kapaliny. Aby bylo jasné jak to myslím uvedu příklad:
Mám tlakovou lahev s obsahem 10kg, naplním do ní třeba 9kg chladiva= tlak bude (při 20st) 5,72barů
Odsaju-li z ní třeba 8kg (takže tam zbydou 2kg)= tlak bude zase 5,72barů
Až když odsaju tolik chladiva, že v lahvi zbydou jen NENASYCENÉ páry chladiva= tlak klesne.
Takže jak poznáš, že v okruhu není (např)550g, ale je tam jen 400g??