Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/08/24 ve všech sekcích

  1. Pořád si lámu hlavu jak se dá s tímhle motorem jezdit za 7,6/100. Moje nejhorší dlouhodobá byla přesně o 2L nižší, tedy 5,6. Ale od jara do podzimu není problém mít dlouhodobou pod 5,3/100. Asi už jsem starej 😀
    1 bod
  2. Moje zkušenost: mám TDI 147kW (neupraveno, "nechipováno") / DSG / 4x4, předáno listopad 2021, MY2022 a k dnešku najeto 74 723 km. Skutečný interval výměny oleje je v rozmezí 14 - 16 tis km, jak vyjde termín v servisu ( vždy SHELL AV-L 0W-30 ). Jízdní styl je "rozmanitý", někdy pianko na dálnici, jindy trochu dynamičtěji na okreskách. Průměrná spotřeba je cca 7,6 l/100km. Olej jsem doléval jen 2x, prvně hned nějak ze začátku a podruhé asi před měsícem, pokaždé asi 0,4 l.
    1 bod
  3. Na podzim jsem nestihl,tak až dnes proběhla výměna oleje G055512A2převodovky. Myslím , že byl nejvyšší čas !...........barva nic moc a vypustil jsem asi 1,8 l , tato petka má udávaný obsah 2,25l , ještě převážím pro upřesnění. Problémy žádné (118k) , jen občas už to nebylo ono, ted řazení jak v peřince , rozdíl je velmi citelný ! Je fakt , že i docela zbytečná výměna , když už je vlastně auto "po životnosti",...........zkrátka já to tak neberu. Trošku jsem si to i přizvedl , abych se tam lépe sám vlezl.
    1 bod
  4. Špatný olej... Lidi tohle je ukázkový případ používání oleje bez specifikace. Řeším to na Mazdách, Hondách, VW... Každý motor má předepsaný olej, v tomto případě VW 504.00/507.00. Složení přísad je kritické u GDi motorů, protože se musí předcházet usazování přepáleného oleje na stěnách sání, válce a pístu. Bohužel tento motor byl zanešen karbonem tak mocně, že jakákoliv oprava nepřicházela v úvahu (viz zmínka o oleji ve válci). Tohle je známo a vypadá to na kombinaci poškození vlivem LSPI (detonace upálila svíčku a buď detonace, nebo kusy svíčky zničily píst) a nesprávného oleje (zapečené kroužky a možná i vydřený válec díky karbonu, případně silné zanešení spalovací komory karbonem a následným zahořením). Co se osvědčilo, nepodtáčet motor (u manuálu to dělá každý!!!) a dávat kvalitní a hlavně správný olej! Žádnou břečku co nesplní ani jeden požadavek! Pokud výrobce udá specifika, tak je kurva dodržujte. A když ne, tak pak nebrečte že se ty auta vyserou. Pokud se nezdá visko třída, tak holt budu vozit litrovku na dolytí. Ale furt je levnější litrovka, než 6x nalejt hustější olej co neplní požadavky motoru a očekávat, že se nic nestane. Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 bod
  5. tí čo povedali,že je "doživotný" nech si ho tam nechajú...ty jeho výmenou nič nepokazíš,len prospeješ svojmu "miláčkovi"
    1 bod
  6. Chlapi proč trochu nepohledáte tady na foru Už se to tu nesčetněkrát probíralo. Informace co uvádí Radomír jsou neúplné. Do převodovky patří syntetický převodový olej 75W90 a musí mít specifikaci VW G50 nebo podle API GL4 plus pokud tam dáte jiný olej tak za nějaký čas odejdou synchrony.Nejpépe asi origo Skoda Dá se koupit i levněji http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g060726a2-prevodovy-olej-sae75w-1l-fabia-fabia-2-roomster-octavia.html http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/motorove-dily/5412-prevodovy-olej-octavia-ii-5-stup-mechanicka.html
    1 bod
  7. Taky me to ceka, hrozne blbe jde radit, v zimne dokonce jsem mel problem radit zpatecku, po zahrati uz to pak slo celkem normalne. Pred vymenou je dobre ujet alespon 10km, aby se olej v prevodovce zahral a radne promichal. Pak vytece i vice bordelu, zahraty olej je ridsi.
    1 bod
  8. Příteli okřídleného šípu, já měnil při 100 000 km. U Tvého ročníku tam na převodovce bude výpustný i nalévací utvor. Potřebné nástroje - Imbus 17 a umělohmotná stříkačka - větší tak cca - 3 dcl a hadička, kterou nasadíš na tu stříkačku. Pokud neseženeš ten imbus, či nechseš kupovat stačí obrousut šroub na kola - myslím tím to kulaté a máš imbus 17. Musíš koupit 2l. převodový olej G 50 SAE 75W90 doufám, že jsem se nesekl, ve Škodě se zeptáš. Povolíš a vyšroubuješ zátku z kontrolního a zároveň nalévacího otvoru a vyšroubuješ výpustnou zátku. Olej vyteče. Zašroubovat výpustný otvor! Do kontrolního otvoru pomocí stříkačky s hadičkou začneš plnit převodovku olejem. Jak začne z převodovky tím kontrolním otvorem vytékat olej, zašroubovat otvor a tím je to vsjo. To si bude převodovka chrochtat. Radek.
    1 bod
  9. Zdravim vas Vymena prevodovyho oleje. Mnoho bylo psano o vymene kterou jsem dnes provedl na Fabii 1,4 Mpi, rok vyroby 2000, najeto 62 000 km. Doporuceny olej G50 SAE 75W-90(syntetic.) jiz ve znackovem servise se nedodava, bylo doporuceno G 060 726 A 2 prevodovka FNK u 1,4 Mpi - prsne 2litri a cena 1litr 205 kc. Po vymene perfektni. Vymenu jsem provedl z duvodu saknuti pres cidlo ,,spinace pro couvaci svetla,, a pres sroub uzemnovaciho kabelu.Cena originalniho spinace 144 kc. Srouby imbus klic c. 17. Zavity tesneny specialni lepdlo pro fixaci sroubovych spoju.[attachm ent=99808:Sn_mek_013.jpg]
    1 bod
  10. Mecho ze škodovky mění okolo 150-200 000,já tak taky a vždy to trošku pomůže.Jinak je tak na boku kontrolní šroub.Jak z něho začne vytékat oil,je vše OK.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...