Špatný olej... Lidi tohle je ukázkový případ používání oleje bez specifikace. Řeším to na Mazdách, Hondách, VW... Každý motor má předepsaný olej, v tomto případě VW 504.00/507.00. Složení přísad je kritické u GDi motorů, protože se musí předcházet usazování přepáleného oleje na stěnách sání, válce a pístu. Bohužel tento motor byl zanešen karbonem tak mocně, že jakákoliv oprava nepřicházela v úvahu (viz zmínka o oleji ve válci). Tohle je známo a vypadá to na kombinaci poškození vlivem LSPI (detonace upálila svíčku a buď detonace, nebo kusy svíčky zničily píst) a nesprávného oleje (zapečené kroužky a možná i vydřený válec díky karbonu, případně silné zanešení spalovací komory karbonem a následným zahořením). Co se osvědčilo, nepodtáčet motor (u manuálu to dělá každý!!!) a dávat kvalitní a hlavně správný olej! Žádnou břečku co nesplní ani jeden požadavek! Pokud výrobce udá specifika, tak je kurva dodržujte. A když ne, tak pak nebrečte že se ty auta vyserou. Pokud se nezdá visko třída, tak holt budu vozit litrovku na dolytí. Ale furt je levnější litrovka, než 6x nalejt hustější olej co neplní požadavky motoru a očekávat, že se nic nestane. Sent from my iPhone using Tapatalk