Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/12/24 ve všech sekcích
-
Zalezi jake sedacky. Mezi dvema Britax Romer Kidfix je treba asi 15 cm. Nevim jak aktualne, ale jeste nedavno se tri plnohodnotne sedacky pro vetsi deti vesly az do Tourana nebo Sharana. Skodovky jsou obecne vzadu dvojmistne.2 body
-
2 body
-
Závada : - kolísání volnoběhu - svíčky cca po 3000km obalené karbonem - slabší výkon - autobe bere 1l oleje na 1400 km Provedené práce : - chemická dekarbonizace přípravky PRO-TEC Carbon X K1+K2 a BG6577 - výměna svíček + zapalovacího modulu - výměna oleje + filtru - kontrola sání Mnou zvolený postup chemické dekarbonizace přípravkem PRO-TEC Carbon X K1+K2 1. Změřit hodnoty na volnoběh benzín / plyn + kompresní tlaky 2. Zvednout přední kola, aby s nimi šlo otáčet, zařadit 4ku, zabezpečit vůz před pohybem 3. Motorový prostor vystlat igelitem, nebo starými textiliemi 4. Demontáž sání + svíček + sací potrubí do škrtící klapky + kryt rozvodového řemene 5. Do válce strčíme stahovací pásku a otočením kola dopředu si najdeme horní úvrať 1. válce 6. Pro kontrolu aretace imbusem do zdířky v rozvodech, mělo by zhruba sedět 7. Otočíme kolem o 360° ( a jsme zhruba 15° od uzavření nasávacího ventilu na válci č.1 ) 8. Označit fixem šipku na kole a na pneumatiku 0° 90° 180° 270° 9. Kolo je ve výchozí poloze 0° 10. Papírové ubrousky rozmístit hustě okolo prostoru vyndaných svíček, překrýt hadrem 11. Hadičku spreje Carbon X K1 zasunout co nejhlouběji a pomalu vytahovat za stálého stříkání, aplikovat pěnu do všech válců a nechat 20. minut působit 12. Kvalitně utěsnit prostor papírovými ubrousky před nechtěným výstřikem chemie po otočení kolem 13. Pootočit kolem na rysku 90° nastříkat Carbon X K1 do všech válců a nechat 20. minut působit 14. Pootočit kolem na rysku 180° nastříkat Carbon X K1 do všech válců a nechat 20. minut působit 15. Pootočit kolem na rysku 270° nastříkat Carbon X K1 do všech válců a nechat 20. minut působit 16. Neutralizační sprej Carbon X K2 nastříkáme do sání přes škrtící klapku, opakujem 3x po pootočení 17. X K2 nastříkáme do jednotlivých válců, pootočení kolem o 90° a 20. minut nechat působit 18. X K2 nastříkáme do jednotlivých válců, pootočení kolem o 180° a 20. minut nechat působit 19. X K2 nastříkáme do jednotlivých válců, pootočení kolem o 2700° a 20. minut nechat působit 20. Pootočíme kolem o 360° 21. Odsajeme přebytečnou chemii z válců ( stříkačkou, vývěvou ) 22. Vyčistíme škrtící klapku 23. Papírové ubrousky rozmístit hustě okolo prostoru vyndaných svíček, překrýt hadrem 24. Nastartovat cca 10 sec, naprázdno aby vyletěly nečistoty 25. Zkompletovat sání, kryt rozvodů 26. Výměna oleje ( vypustíme olej, vyměníme filtr, nalejeme nový olej + proplach BG109 ) 27. Motor nechat běžet 20. minut při otáčkách 1200 ( zatížit plynový pedál ) 28. Výměna oleje ( vypustíme olej, vyměníme filtr, nalejeme nový olej + aditivum BG 115 ) 29. Do plné palivové nádrže nalejeme BG208 Foto + video dokumentace provedených prací Nářadí + materiál Demontáž dílů Před chemickou dekarbonizací Video WhatsApp, 2024-08-12 v 15.41.15_49031f2b.mp4 Po chemické dekarbonizaci Svíčka po 2500 km Vstřik ( na vstřik se dává vazelína ?, nebo v předešlém servise ví něco víc :)) Meření horní úvratě 1. válce Označení pneumatiky 0° 90° 180° 270° Proces dekarbonizace Výměna oleje ( stejný olej tekl i po proplachu beze změny kvality v porovnání s první výměnou, cca po 500 km raději udělám znovu výměnu oleje ) Video WhatsApp, 2024-08-12 v 15.41.05_5077e41c.mp4 Výměna svíček + zapalovacího modulu Čištění škrtící klapky : Zjištěna závady : Roztržené pouzdro kolene sacího potrubí Uklepaný držák sání Výsledek : - snížení spotřeby na volnoběh z 1,4 na 1,1 - tišší chod motoru - pocitově návrat několika ztracených koní - bohužel tlaky jsem nemohl změřit, protože mi v termínu nepřišel kompresiometr - nalezené prasklé těsnění u sání Zkušenost : - původní olej a filtr se vyměnil, dal se nový olej + filtr + proplach ten se po 30 minutách běhu motoru taky vyměnil za finální nápln oleje + filtr + aditiva, dle kvality oleje, který se po proplachu vypouštěl udělám v blízké budoucnoti cca 500km další výměnu oleje, protože to byl opravdu čený humus viz video Nejsem žadný mechanik ( youtube + základní nářadí ), ale už mi došla trpělivost s umrdancema v servisech co jen melou hubou a náhodně vyměnují díly místo aby odstranili závadu. Keci ve stylu, podívejte kolik to má najeto si můžou strčit za klobouk. Auto je složené s dílů, pokud je vadný komponent tak se vymění a jedeme dál. Děkuji všem za rady, tipy postřehy1 bod
-
Vytvoř si účet, zaregistruj tam svoji mailovou adresu. To je jediná možnost, která funguje.1 bod
-
Ahoja, btw , mám to samé , Kodiaq sportline 2.0 tsi 4x4 DSG rv.2023 , najero 13000km a při rovné jízdě na dálnici volant mírně natočen doleva , když srovnám, řízení táhne doprava. Ale pro info, dělal mi to i Karoq, VW sportsvan a i vw Taigo, tak si myslím, jestli to není nějaká koncernová chybka v posilovači řízení . Jinak neřeším, nekoukám na volant , už mě to neba 🙂1 bod
-
1 bod
-
MIB 2.5, Columbus, 10/2019, 140kW a tuším, že až za značkou... Nedočkavých ignorujem...1 bod
-
Děláš si ze mě legraci? Toto je téma o výběru kabelu a sw? To opravdu není! Pravidla fora jsou jasná = napomenutí.-1 bodů