PavelB1011
Uživatel-
Počet příspěvků
43 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení PavelB1011
Nováček (1/14)
24
Popularita
-
Jsou to 8,5j x 19, ET 45, takže rozměr, který Karoq v TP nikdy nemá. Zapsal jsem je tedy přes typový list
-
Nepřezouvat i při jen městském využití auta je imho pitomost. Sám jsem si před cca deseti lety tuhle kravinu vyzkoušel. Ke konci února jsem koupil skladovku a byla logicky na letních a mě se opět logicky něchtělo přezouvat, když už zima přece končí a budu jezdit jen po Praze. No a asi za týden pohodového ježdění po suchých cestách jsem uvíznul na parkovišti, protože jsme se zdrželi u známých na návštěvě a ono k večeru namrzlo. Auto (zadokolka) se nám s pomocí známých povedlo do kopečku vytlačit a tu cestu domů (cca 4 km) bych nikomu nepřál zažít. A to nebyla žádná zásadní námraza, jen prostě teplota klesla k nule a bylo před tím mokro.
-
Jak jsem už psal, je to čistě subjektivní a každý ať se zařídí podle svého vkusu a potřeb. A třeba to srovnání z výše uvedené článku vlastně jen potvrzuje moje slova. Změna je měřitelná v jednotkách procent a jsem přesvědčen, že v reálném světě tedy vlastně nepostřehnutelná. Co si budeme povídat, pokud si člověk změny po přezutí vůbec všimne, tak jen těsně po opuštění pneuservisu. A srovnání samo o sobě o bezpečnosti nic neříká. Ty odchylky jsou tak malé, že pak bychom se museli začít bavit, jaký vliv na bezpečnost má např. vyšší zatížení auta nákladem, lehce rozhozená geometrie po projetí nějakého výmolu nebo i běžné opotřebení různých součástí vozu. Navíc, co si budeme povídat. Nejvyšší vliv na bezpečnost bude nakonec stejně mít výběr pneumatik. A ještě rychlá reakce. Průměr kola přece neříká nic o šíři disku, potažmo tedy pneu. Můžeme se bavit o nižším komfortu, popř. vyšší váze kola, ale na šíři to přece nemá vliv. A ad podběhy. On je Karoq nebo Kodiaq vhodný do terénu? Vždyť oba se cítí v pohodě max na polní cestě. Nehrajme si zase na to, že SUV od škodovky je nějaký off-road.
-
Ano, 20" s typovým listem není problém sehnat. Vycházím tedy z infa na webu BBS, které pravděpodobně výběru já. Před koupí budu ještě ověřovat. Teď jsem zapisoval kola, která škodovka pro Karoq vůbec nenabízí, tedy 8,5Jx19 a bez problémů
-
Je to samozřejmě otázka vkusu a potřeb. Na Karoqa velká kola zkrátka opticky sednou, není to sice úplně velké auto, ale zase jeho takový nemastný a neslaný design spolu s poměrně vykrojenými blatníky si říkají o nějaké oživení. A právě to dobře zvolená kola umějí. Za mě se vliv velikosti kol hooodně přeceňuje. Jasně, kdo přesedne z 16" s balóny do 19" s pneu s nižším profilem, tak si změny asi všimne, ale že by to bylo nutně k horšímu? Neumím hodnotit a sám bych kecal, kdybych řekl, že na větších kolech se auto chová třeba jistěji nebo naopak poskakuje a je nepohodlné. Prostě se chová plus mínus stejně. A 20" kola Karoqu hodně sluší. Dal jsem si na něj jen na zkoušku 20" Vegy z Kodiaqa a vypadalo to úžasně. Jasně, jezdit by se na tom nedalo, celé kolo bylo logicky větší než by mělo být. Šlo mi jen o zkoušku, zda už to nebude naživo moc. Jen bude na 100% potřeba volit z kovaných kol, aby se co nejvíce snížila neodpružená hmotnost, což je - podle mě - hlavní viník snížení komfortu při používání velkých kol. Sám jsem si to před lety vyzkoušel, když jsem koupil na jedno auto zimní sadu a musel jsem kvůli absolutně nehorázné ceně originálních disků volit kovaná BBS. Podotýkám, že rozměr letní i zimní sady byl stejný, lišila se jen hmotnost kol (a samozřejmě pneu). A rozdíl byl neskutečný, na kovaných kolech bylo auto komfortnější a mělo i subjektivně lepší jízdní vlastnosti, ač bylo na zimních gumách. Takže přes zimu zkusím vybrat nějaké kované dvacítky. Jen se bojím, abych sehnal odpovídající disk k pneu 225/40 R20, což by podle mne ideální. ABT i MTM tam cpe 235/35 R 20 a ta šíře se mi trošku příčí kvůli valivým odporům, které budou žrát výkon, kterého Karoq nemá na rozdávání. Tohle ale ještě budu muset zkonzultovat, jsou to jen moje laické domněnky.
-
Ty moje jsou 8,5Jx19" ET 45 a pneu 225/45. Kvůli tomu půl palci navíc v šířce disků jsem to musel nechat zapsat do TP, ale vše v pohodě. A osobně to doporučuji, širší disk vypadá lépe. Nechal jsem se inspirovat u Abta, který stejný rozměr nabízí. Trošku si teď hraju s myšlenkou zkusit na léto 20", ale ještě uvidíme
-
Pro inspiraci posílám moje nové zimaky. Vegy mám na léto, Cratery se mi nelíbí, tak jsem zvolil Dotz Misano a nevypadají zle.
-
Což o to, úprava to je super, rozhodně za ní - po technické stránce a vůbec nápadu - patří všechny palce nahoru. Druhá strana mince je legalita a z ní vyplývající souvislosti. Protože auto je fakticky nehomologované, tím pádem nepojistitelné a nepřeveditelné na dalšího majitele. Můžeme si o tom myslet cokoli, ale fakt to prostě je. Kde není žalobce, není soudce, takže při drobných pojistných událostech se na to pravděpodobně nepřijde, ale na evidenční kontrole, STK, popř. při větší havárii je to tutovka. A mít auto bez POV bych při případné bouračce s nějakým zraněním fakt mít nechtěl. Nicméně to je věc majitele, určitě o tom ví a pokud je s tím v pohodě, tak nechť mu auto dělá jen radost. Ale myslím, že by to v tomto vlákně mělo zaznít, protože to může lecckoho namotivovat k všelijakému bastlení, třeba i bez potřebného finančního a znalostního zázemí. Jakého 20ti letého kluka by třeba nelákalo dát do své OII s 1,4 něco silného, třeba z Audi A3.... a pak by se třeba hodně divil
-
Před sedmi lety jsem řešil něco podobného. Potkal se mi u mého tehdejšího auta pro zábavu motor a chtěl jsem toho využít a dát tam něco jiného, silnějšího. Technicky to bylo docela jednoduché, už měl i můj mechanik plán a rozjednané díly. Nakonec to bouchlo právě na pojišťovně. Někde bych ta vyjádření asi i dohledal. Ve zkratce Uniqa, Allianz i ČP chtěly novou homologaci vozu pro provoz na veřejných komunikacích. I to jsem začal s TÜV řešit, ale bylo to tolik papírování, že jsem se na to nakonec vykašlal a do auta šel stejný motor, jako tam byl. Ono třeba jen udělat dokumentaci pro schválení není sranda. A to se bavíme o době před několika lety, dnes, když jsou auta homologována jako celek, si to vůbec neumím představit. Nicméně této přestavbě na BiTDi Superb hodně fandím, je to odvážný krok. Obávám se ale, že to je taky jednou nohou v průseru a před případným prodejem by se vše muselo vrátit zpět, protože auto nikdo ani nepřehlásí, nemůže totiž projít ani evidenční kontrolou.
-
Není se, co divit, cena je v segmentu bezkonkurenční a vzhledem k minimálnímu počtu kusů se to dalo předpokládat. Kdybych sám nechtěl počkat na RS a pravděpodobně kupé, tak bych taky hodně zvažoval objednání hned, ač je to trochu risk. Ale pokud nezvednou výrobní kapacity, tak nevím, zda se mi za cca půl roku (kdy by RS snad mělo být), bude chtít objednat auto, které bude dodáno třeba za rok nebo ještě déle. Tohle jim odkláká dost zákazníků. Výrobní lhůtu do 5-6 měsíců bych zkousnul, ale tohle je extrém. Je samozřejmě otázka, nakolik je výrobní kapacita snížena uměle, protože si myslím, že cena Enyaqu může být škodovkou dotována, aby se vyhnula emisním pokutám. Ale to je čistá spekulace
-
Za wrapstyle dám ruku do ohně. Pražská pobočka mi dávala do fólií několik aut a vždycky skvělá práce. Nemám tedy zkušenost s transparentní fólií, ale to by na úroveň práce nemělo mít vliv
-
Vždyť přece elektromobil ti žádné rozmary nediktuje. Nebo, analogicky, kašleš na zahřívání tvého "chrochtáka" nebo na dochlazování turba? To jsou přece také rozmary dané konstrukcí vozu. Elektromobil je prostě nutné udržovat neustále dobitý v rozmezí cca 20% - 80%, je to jen o zvyku a není to omezující. Jak jsem ale psal, vlastní dobijení je nutnost. A ten výlet na 10 dnů asi nebyl kvůli nutnosti nabíjení, ne? Protože je prostě nesmysl, pokud teda nejeli nějakým městským elektrickým pekáčem bez možnosti rychlého nabíjení. A když se na to podíváš čistě ekonomicky. Tak Enyaq (i bez započtení dotací pro mimopražské firmy, které sice teď skončili, ale mám info, že výzva zase bude) je cenově srovnatelný s Kodiaqem. A budeš-li počítat se spotřebou 20 kwh/100 km (to je takový pesimistický odhad založený na 15,5kwh ID3 a zde zmíněných 30kwh při dálničních rychlostech, což je nejhorší provozní režim elektroauta), tak tě 1 km při domácím nabíjení vyjde na 1 Kč. U Kodiaqa 2.0 TSI mám reálnou spotřebu 9,0l/100km, tedy 2,5 Kč za km. Takže konkrétně u Enyaqa kvůli jeho ceně šetříš od prvního kilometru a to nepočítám levné povinné ručení, žádné poplatky, parkování apod. Navíc, a doufám v to, by mohl být levný i servis díky jednoduché mechanice. Tam ale záleží na tom, jak moc do ceny úkonů ŠA promítne pořízení nového vybavení. Ať si každý koupí, co mu vyhovuje. Taky jsem měl dobu, kdy jsem u auta honil každého koně, řešil jestli R6, V6 nebo V8 a užíval si zvuku, práskání do výfuku a podobných radůstek. Měl jsem i dvakrát diesel, jednou v SUV, jednou v limuzíně. Byl jsem dokonce i nedávno pár let bez auta, protože jsem tu potřebu prostě neměl. Dneska naopak oceňuju nenápadnost, jednoduchost, klid a pohodlí. A na moje aktuální poskakování okolo komína mi přišel ideální Karoq, nyní mi tak připadá Enyaq.
-
Přidám ještě svojí zkušenost a vlastně taky hlavní důvod, proč jsem psal, že nedočkavě čekám na Enyaq. Mám za sebou před cca dvěma lety půl roční zkušenost s Teslou S. A to, co většina lidí vyčítá elektro autům, jsou většinou nesmysly, které plynou z toho, že se na ně dívají optikou normálního auta a způsobu, jak se spalovací auto užívá. Elektromobil se prostě používá jinak, ale není to omezeních, jen o jiných návycích. Pro rozumné vlastnictví elektra jsou nutné podmínky: 1) možnost vlastního nabíjení (doma nebo práce) 2) absence častých cest +500 km. Jakmile jsou tyhle dvě podmínky splněny, tak život s elektromobilem je příjemný a pohodový. Hlavní věc, na kterou většina lidí - logicky - posuzuje špatně je doba nabíjení. Berou to jako alternativu k tankování, tedy od rezervy do plna. Elektroauto se ale takhle nepoužívá (nebo správně nemělo by). Dám příklad. Byl jsem s Teslou v jižní Francii, tedy cca 1200 km. Dával jsem si každé dvě a půl hodiny přestávku (to by bylo i normálně, pauza na kafe, protáhnutí a záchod). Vždy jsem volil zastávku s nabíječkou (i před dvěma lety v Evropě bez problémů a navigace s tím pomohla). Za 20 minutovou pauzu se mi auto vždy nabilo na cca 180 km dojezd. Takhle se auto udržuje neustále dostatenčně nabité na dlouhé cesty. Kdybych jel benzíňákem, tak stavím stejně, na obdobně dlouhou dobu, ale tankoval bych jen jednou do plna. Ale že by to mělo vliv na pohodlí? Ne. Co mě ale na Tesle štvalo a proč jsem se jí vlastně zbavil je hlavně její šílené zpracování. Kupoval jsem zánovní kus s cca 4000km a při nájezdu lehce přes 10 000km to uvnitř vrzalo jak na staré půdě. Dále mě šíleně štvalo, že auto se nechová konzistentně. Tedy při šlápnutí na plyn nebo brzdu nezrychlovalo nebo nebrzdilo vždy stejně. Záleželo na teplotě baterie, stupni jejího dobití a asi i na postavení měsíce, protože se to nedalo dopředu odhadovat. A poslední věc byla spolehlivost a servis. Při čtvrté závadě a čtvrté šílené zkušenosti se servisem, jsem nad značkou zlomil hůl a auta se zbavil - překvapivě s téměř nulovou ztrátou. Pak jsem měl dvouleté období, kdy jsem auto nepotřeboval a před půl rokem jsem si koupil Karoq na popojíždění po městě. Je to fajn autíčko, ale pokud Enyaqu nadělila škodovka obdobné vlastnosti jako má e-tron (hlavně tedy chování normálního auta, na rozdíl od Tesly), tak v kombinaci s dobrou cenou a silným servisním zázemím, už teď vím, že do něj na 99% půjdu a Karoqa vyměním. Jasně, pro člověka, který si kupuje auto na 5 a více let, to je risk, protože provoz elektromobilu je (při domácím nabíjení) levný a pohodlný teď. Ale během příštích tří let si nemyslím, že by na dobíjecí proud padla spotřební daň a fronty u veřejných nabíječek na cestách taky ještě nebudou tak hrozné. Každému doporučuji se nějakým elektromobilem projet. Ta dynamika, absence vibrací a ticho jsou zkrátka návykové.
-
Podle mě se to hodně povedlo, hlavně tedy interiér a z určitého úhlu pohledu i cena. Sám jsem docela napjatě čekal, jak moc "zmrší" koncept a jak to nacení. Výsledek mě moc mile překvapil a musím říct, že jsem o Enyaqu začal hodně vážně uvažovat, ač mám do ekologa daleko. Auto mi každý den stojí minimálně 10 hodin v garáži, takže o nabíjení mám postaráno. 99% mých cest je do 200km. Ty 2 až 3 delší se v pohodě vejdou do 500km, takže s maximálně jedním rychlým docucnutím baterky. Za poslední 4 roky jsem nebydlel v hotelu, kde by neměli nabíječku, takže taky OK. A jinak to je objektivně (zatím samozřejmě papírově) skvělý auto. Akorát velké, moderní auto a na škodovku po dlouhé době docela cool design. První škodovácký interiér, který se mi fakt líbí. Tichý provoz, dobrá dynamika. Jasně, není to pro každého a záleží na využití, ale já si s tím dokážu svůj život představit. Počkám, až budou předváděčky, abych si ho půjčil a pokud to takhle bude i naživo a RS v rozumné výbavě se vejde do ceníkových cca 1,6m, tak do něj asi půjdu. Tohle je první e-auto, které mě zaujalo a které si i sám před sebou jsem schopen obhájit. Jediný zádrhel, který mě zatím brzdí v nadšení, je strach z neschopnosti škodovky doladit SW. Tam je třeba jen doufat, že to vyřeší.
-
Já kvůli tomuhle mám v kufru stále dvoulitrovou flašku s vodou a mikrovláknový hadřík. Musí to svinstvo co nejdřív pryč, jinak umí udělat pěknou neplechu. Voda na to ale v pohodě stačí. Polít, nechat chvilku odmočit, setřít a znovu polít. Dělám to takhle už x let a úplně v pohodě a to vč. černých laků, které jsou na podobné stopy nejnáchylnější