Přejít na obsah

DrPa

Uživatel
  • Počet příspěvků

    20
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

966 zobrazení profilu

Oznámení DrPa

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

4

Popularita

  1. Můj otec měl na FABII r.v.2003 stejný problém - občas se rozsvítila zadní mlhovka při tlumených světlech, i když nebyl knoflík povytažený. Samozřejmě mohl zajít do Škodovky, kde by to vyřešily 4000,- nebo koupit spínač jinde za cca 1500,-. Nedalo mi to a chtěl jsem najít příčinu - jestli je to opravdu neopravitelné, proč je to tak častá závada. Jak jsem četl jinde, někdo to řešil (třeba před prodejem auta) vytažením pojistky zadní mlhovky. Ale STK už by byl problém, o mlze nemluvě. Vytažení spínače z pristrojovky tu asi popsáno někde je - ale jen krátce: 1. vyloupnout plochým šroubováčkem obdélníkový rámeček kolem spínače a nastavení sklonu. 2. zamáčknout! knoflík spínače dovnitř, pootočit po směru ručiček a vytáhnout celý spínač k sobě (uvolní to 2 plastové západky) 3. odpojit konektor Tímto je spínač venku, postup montáže opačný. Přikládám pár foto z opravy: Pro rozebrání spínače je potřeba nadzvednout 4 západky (červené šipky - 2+2 z druhé strany) a pak zapáčit v místě žlutých šipek (z obou stran). Po rozpůlení plastového krytu zůstanou zvlášť kontakty s plošňákem s osvětlením LEDkama a zvlášť knoflík ve větším dílu. Plošňák s LED se stáhne tahem vpřed (drží na drátkách mezi kontakty) Pak se rozpůlí blok kontaktů - odjištěním 4 západek na bocích. Nebojte se, nic z toho nevyskáče - žádné pružinky... Je tam jen vačka (bílý díl) a sada přinýtovaných kontaktů. 6 kontaktů je ovládáno vačkou - s těma problém není. pro mlhovky (P+Z) jsou poslední 2 kontakty, které jsou ovládány černými "válečky". Na plastové osce spínače je vidět, jak jsou od černých válečků vydřené 2 drážky - červeně zakroužkováno. A tam je ten problém. Pájkou jsem odebral trochu umělé hmoty z červeného místa a nanesl do žlutého místa. Pak jsem to jen trochu obrousil pilníčkem. Před sestavením zpět je nutné vačku i opravenou "osku" namazat vazelinou, ať se to nedře nasucho. Vypínač nyní pracuje jak má. Kdybych koupil z vrakáče, byl by nejspíš vydřený taky. Vím, že to není PROFI oprava, ideální by bylo koupit tu plastovou osku, jejíž výrobní cena je pár korun... To vám však nikdo neprodá. Každopádně za hodinku práce (podruhé už by to bylo podstatně kratší) jsem ušetřil otci (důchodci) minimálně 1500,- Snad to někomu pomůže. Minimálně pro zajímavost, jak to ve spínači vypadá.
  2. Tak jsme to s otcem šli hned v tom listopadu reklamovat do Škoda servisu a postavili se k tomu docela slušně - zadarmo znovu propláchli systém (prý to možná tehdy neudělali) a vyměnili nádobku za novou. Vše nafotili a máme dojet v dubnu, kdy to bude před koncem záruky a znovu to prohlídnou - a dle stavu se k tomu "postaví" - doufám čelem... Budu informovat.
  3. To Lukason: Jo, jezdí krátký převážně krátký trasy pár km na zahrádku a zpět 2x denně... Ale občas jede i 30km, párkrát za rok i 90km! Ale je to benzín, tomu by to snad nemělo vadit jak dieslu... Asi bych to zkusil v té Škodovce - třeba nás nevyhodí... Ani nevím kolik je záruka na práci. Ale pokud odešlo těsnění, tak na to by mělo být 2 roky (pokud to není nějak omezeno, že se to nevztahuje na opotřebování...)
  4. Vyfotil jsem to, ale za tmy s bleskem. Dá se z toho něco poznat?
  5. Můj otec má Fabiu r.v 2002, 1.4 MPI. Loni 04/2013 byl s ní v Škoda servisu, že mu unikala chladící kapalina. říkali, že je to těsnění pod hlavou a že i hlava se bude brousit. Zo měl najeto 116500km. Nakonec ji nebrousili, že je dobrá, ale vyměnili těsnění, nádobku, termostat i se skříní, šrouby hlavy... viz faktura - 5314Kč. To ještě dodal vlastní olej a filtr oleje. No docela pálka na důchodce... Od té doby ujel za rok a půl doteď přesně 15000km. Má teď měnit olej. Za posledního půl roku dolil asi 2x 2dcl chladící kapaliny. Nádobka je nad hladinou úplně černá - něčím porostlá? Zkoušel jsem to vyfotit, že jsem dovnitř posvítil a fotil zvenku. Může to udělat olej? Vyfotil jsem i víčko oleje. Pokud je to zase olej, myslíte, že to lze reklamovat? Byl to origo Škoda servis v Přerově. Ono pro důchodce další oprava za 5000 by byla na
  6. DrPa

    Jaký olej

    A co ty filtry FRAM?? A nějaký názor na TOTAL QUARZ 9000 versus SHELL HELIX ULTRA (obojí 5W40) ???
  7. DrPa

    Jaký olej

    Já bych být tebou lil to co tam leješ jak říkáš už roky... Evidentně jsi nezadřel a dalších 200 tis na tom oleji odkroutíš. Hlavní je,když tam nějakej vůbec je... Já do auta dávám 4 roky Shell helix ultra a předchozí majitel také podle servisky nic jiného nedával. O té změně oleje uvažuji taky proto, že se mi zdá, že se začínají ozývat hydroštely (takové jemné cvakání - ale nejsem automechanik, tak jen tipuji...). Ale to nemusí souviset zrovna s tím Castrolem... třeba by to dělalo při každém oleji se stejnou specifikací.
  8. DrPa

    Jaký olej

    Do mojí Octavie I 81kW r.v.2000 motor AHF 225tkm poslední roky dávám Castrol Magnatec 5W-40 C3. Pročetl jsem velký kus tohoto fóra,ale nějaké konkrétní doporučení značky tady moc napadlo. Jen jsem "vycítil", že jsou i lepší oleje než Castrol... Budu teď měnit olej a vybírám mezi stávajícím Castrolem Magnatec, Shell Helix Ultra 5w-40, Total Quartz 9000 5W-40. Normu VW505.0 splňují všechny. Ceny jsou přijatelné u všech - roky kupuju olej přes Olejspol. Shell je dokonce levnější než ten Castrol - za 542,-/4L http://www.olejspol.cz/zbozi/shell-helix-ultra-5w-40-4l A taky jaký je názor na filtry FRAM (hlavně olejový) - je to dostačující jako třeba MANN ?
  9. Jo jo, byly to dveře u řidiče. Ten mikrospínač byl trvale seplý, tak hlásil otevření dveří. Nepodařilo se mi ho rozchodit, chce to sehnat nový - tak jsem provizorně jednu žílu přestřihl, aby byly dveře "stále zavřené". Auto jde zamykat DO, vše funguje, i SAFE mód. Jen "maličkost" - když zapomenu rozsvícený světla, tak při otevření to nesignalizuje No jo, až ho seženu, tak to ještě jednou rozeberu... .
  10. Nevíte někdo, kde VAGem zjistím, který dveře mi signalizují, že jsou otevřené ? Svítí mi světlo v interiéru a auto nejde zamknout ani klíčem, ani DO ani čudlíky na předních dveřích - jedině tlačítkem s klíčem na ovládacím panelu řidiče. Odemknout to lze i přes DO. Co by to mohlo být, nějaký mikrospínač v zámku? (ale kterém??) Ve VAGu se mi to nepřipojilo k jednotce centrálu, ale jen ke komfortce. Nahrazuje komfortka i jednotku centrálu?? Mám DO na přívěšku - není to ještě součástí klíče. Je to MR 2000.
  11. Tak to tady pročítám a fakt nevím, jaký si z toho udělat závěr s těmi teplými starty. Píše se tu, že flash vyjde na cca 3000 a startér přibližně taky tak. Cosby psal, že je to bylo po výměně několika desítek startérů OK. Tak jak to je? Pokud tím flashem vlatně oddaluji výměnu startéru, není lepší dát ten startér??? Nebo to může být něčím jiným? Mám OI 81kW a poslední týdny se zhoršily starty za tepla. Za studena hned (měnil jsem zrovna žhaviče). Zkusím ještě vypustit (odkalit) palivový filtr a zkontolovat, jestli není vedení nafty zavzdušněné. Jak pomocí VAGu zvednu na OI tu startovací dávku? (za pokus to snad stojí...)
  12. Ať mám představu, kolik si účtovali hodin práce? Jestli to byl servis Škoda, tak to mají min. 450,- za hodinu ?
  13. Když jedu rovně, tak mi něco vpředu "vrčí" trochu, když zatáčím doleva (i jen trochu), tak to silně zesílí - hlavně při rychlosti nad 60km/h. Zdá se mi, že je to levé? kolo. Vrčení je jako bych jel po bílé vroubkované čáře, co tě má probudit, když jedeš mimo cestu... Myslel jsem, že jsou to už ojeté letní pneu, ale po přezutí na zimní to je to samé. Je to ložisko? Jestli ano, tak levé nebo pravé? Nebo může to být kloub na poloose nebo geometrie? Pokud by to bylo ložisko, tak jakého výrobce zvolit - je FAG (za 750,-) dobrá volba?
  14. DrPa

    Přední ložiska

    Mám podobný problém. Když jedu rovně, tak mi něco vpředu "vrčí" trochu, když zatáčím doleva (i jen trochu), tak to silně zesílí - hlavně při rychlosti nad 60km/h. Zdá se mi, že je to levé kolo. Vrčení je jako bych jel po bílé vroubkované čáře, co tě má probudit, když jedeš mimo cestu... Myslel jsem, že jsou to už ojeté letní pneu, ale se zimníma to je to samé. Je to ložisko? Levé, pravé? Nebo může to být kloub na poloose? Nebo geometrie?
  15. DrPa

    Stahovačka

    No to bolo snad jasne ze pisal o kockach do prednych dveri a kedze su tam 2 tak predna a zadna Len by som chcel vediet, ci ta kocka z prednych dveri pasuje aj do plechu pre zadne dvere, alebo je tam zase uplne ina Když si to přečteš líp, tak tu odpověď tam máš!!!
×
×
  • Vytvořit nový...