modrafelda: osobně bych vzal co nejnovější kousek, jinak od faceliftu jsou tam rozdíly jen v drobnostech, zejména kvůli emisním normám (ATD EU3, AXR EU4) = jsou tam drobet jiné vstřikovače, jiný EGR ventil, jinén řízení podtlaku, spotřeba obou je +- stejná, údajně starší kousky s ATDčkama jsou drobet živější - nepřiškrcený na emisích
jinak moje zkušenost po cca 160 000 km je taková, že motor je už v základu na Fabču příjemně živý a velmi spořivý (není problém jezdit dlouhodobě pod 5l/100km, ale pokud vozíš lidi, nebo jezdíš svižněji, je reálnějkší spotřeba lehce nad 5l/100), motoricky je to držák (každopádně ale kupovat hlavou = mít s sebou mechoše s VAGem a nechat si okouknout vstřikovače a nalogovat regulaci turba), sem tam odejde drobnost jako čidlo teploty v expanzní nádržce, nebo termostat (stokorunové položky), při opravdu velkém nájezdu může drhnout regulace turba (Fabia má kkk turbo, které je na to méně háklivé jako Garret u Octavie-Golfu), stejně tak převodovka je slušnej kousek, 5Q je dostatečně dlouhý....
jinak zrovna u těžkého dieselu se zaměř na stav přední nápravy a hřebenu řízení, nápravy bývají "vytlučený", GOčko je naštěstí záležtost nějaké té tisícovky, díly nápravy jsou levné...pořádně si okoukni manžety mezi hřebenem řízení a tyčkami řízení, jak jsou odrbané, popř poblité mastnotou - olejem, ruce pryč (načatý hřeben řízení, repase 5000,- prd vydrží, origo díl včetně materiálu cca 8000,-Kč)