Zase nějaké ústupky rádoby "ekologii"...
1. 1100 otáček je tam proto, aby se spojky chránily, nepodtáčel se motor atd. Dělá se to i u manuálů při stisknutí spojky a/nebo zařazení 1. RS ve stoje. Zapni autohold (doufám, že už všechny DSG škodovky to mají v základní výbavě - dřív to tak nebylo) a už na to nebudeš muset myslet. Přehřívání se nekoná, DSG je chlazeno skrz "pavouka" termoregulátoru¨chladicí soustavy, spojky jsou v lázni.
2. Ideální technika je viz bod 1. Autohold, regulace rychlosti plynem a brzdou. Na neutrál, nebo do P za provozu/jízdy určitě nepřepínej. Může se tím přijít o mazání, i když dnes tam je čerpadlo oleje, žádný rozstřik.
3. Většinu času D, občas S. Nevím, jak to má Škoda s vypínáním motoru v D, vím, že se řešilo, jestli plachtění v ECO ano, nebo ne. Což je doufám rozpojení spojek a jízda "na volnoběh" setrvačností. D uměle drží otáčky dost dole, načti si něco o upgradu SW DSG, jestli by nešel ten limit posunout nahoru. Řazení při 1500 je bída. S to částečně řeší. "Manuál" na pádle při režimu D by se měl udržet, dokud je potřeba zvýšený tah motor. Znám z ne-škodovky. Dtto i brzdění motorem, Mx při D zůstane, dokud je klesání.
Načetl bych si co a jak v SW DSG, olej/kapaliny měnil po nějakých 60 tkm; jsou tam filtry a sítka, vyměnit, vyčistit. Autorizáky na to kašlou, protože práce navíc. Je pár servisů, které umí automaty dobře (a pohony 4x4). Dále bych načetl něco o možnostech deaktivace Start/Stop, potlačení rekuperace. Vypínání motoru právě při plachtění s DSG úplná kravina není, ale VAG způsob ničení (startovací) baterky, startéru mě odrazuje. Je tam menší akceschopnost v reakci na plyn, automat to možná má trochu lepší. Nedobíjet 12V baterku, ale chtít po ní 20 startů za jízdu, to je...
Na to není zvláštního vůbec nic, co nejrychlejší zahřátí prvního katalyzátoru bohatou směsí, funkce sytiče tam taky je. Vždy platilo, že prvních pár zatáček se musí jezdit spíš na 1, než na 2, ten sytič s tím autem hýbe o dost rychleji. Sranda nastane, když stojím na místě, výhřevy zapnuté (nebo AC) a motor začne třepat 900-800 otáček. Na dvoulitr trapné.