jannek Vloženo 18. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2010 Dneska, když je venku -12°, po asi 30 km jízdě normální rychlostí, když zastavím a vypnu motor, tak hučí ventilátor chladiče, jako by bylo +40 a já popojížděl v koloně. Stalo se to pokaždý dnes. Teploměr ukazuje normálně, zdá se mi, jako by se to déle zahřívalo, ale to může být tou zimou venku. Není to přříznak nějaký závady? Co doporučujete zkontrolovat? Kurňa, svátky na krku, cesty naplánovaný... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 18. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2010 (editace) Může to být vadný čidlo klimatizace,zkus ho odpojit a když to přestane,je to ono. Ale nedělalo by to po vypnutí motoru,jen při běžícím motoru. Tak bud je zamrzlej chladič a seplo se to kvůli vyšší teplotě a nebo je vadný teplotní čidlo mortoru. Editováno: 18. Prosinec 2010, autor: juke.box Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bob 27 Vloženo 9. leden 2011 Sdílet Vloženo 9. leden 2011 Zdravím. Mám stejný problém. Mám 2.0 TDI / 81 kw. Stalo se mi to už několikrát. Ze zadní části auta je i poznat sálavé teplo což normálně není. V servisu nedokázali vůbec odpovědět. Dočetl jsem, že se jedná o regeneraci filtru pevných částic. Ačkoli kontrolka na palubovce nesvítí motor si pustí regeneraci a pokud motor předčasně zastavíte dojde ke spuštění ventilátoru z důvodu zvýšené teploty. Po dalším spuštění motoru se regenerace dokončí. Viz. SVĚT MOTORŮ SPECIÁL Diesel vyšlo 6.září 2010 Snad vám to pomůže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
litm Vloženo 29. leden 2011 Sdílet Vloženo 29. leden 2011 taky jsem to zaregistroval ale neřešil, děkuji ti za info! 2,0TDi 81kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radoo Vloženo 30. leden 2011 Sdílet Vloženo 30. leden 2011 Toto ani neriešte. To robia diesle preto lebo vypalujú filter pevných častic. Okrem ventilatoru sa menia aj otáčky motora na voľnobehu. Motor má okolo 1000 otáčok a nemal by sa ani vypínať až kým nevypne ventilátor. Motor totiž pri vypalovaní filtra dostáva oveľa viac paliva ako normalne čiže pracuje s vyššiou teplotou aj keď na teplomery sa nič nemení. V návode na obsluhu to je napísané. Píše sa v návode že keď vypaluje filter motor by mal byť v zábere a nad 1800 otáčok. Keď sa filter vypaluje na mojom aute tak to je cítiť podľa pachu a keď otvorím kapotu tak od filtra pevných častíc sála strašné teplo.V lete mám až dojem či to nepodpáli celé auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olint Vloženo 24. Duben 2011 Sdílet Vloženo 24. Duben 2011 ještě, že jsou lidi co to tu dokáží vysvětlit. DÍKY!!! DNES JSEM SE TAKY lekl. Venku 10st.C a ventilátor valil naplno. Otáčky zahřátyho motoru na volnoběh 1000. Už jsem plánoval cestu do servisu Teď už jsem v klidu a ráno to proženu abych filtr pořádně pročistil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 24. Duben 2011 Sdílet Vloženo 24. Duben 2011 By mě zajímalo, kde jste se to dočetli. Já jsem zase četl, že filtr pevných částic se vypaluje jízdou a to na nižší převodový stupeň a motor v otáčkách a jet několik km. Je to i v návodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ingdave Vloženo 28. Červen 2011 Sdílet Vloženo 28. Červen 2011 Tato situace se mi stává docela často (asi tak jedenkrát týdně), poprvé jsem si toho všiml také, když bylo venku -10°C, když jsem dojel do servisu, tak udělali okružní jízdu, najeli 30km a jim se to neprojevilo a diagnostika jim také nic neukázala, tak si to mám prý hlídat a pokud to bude častěji, tak mám přijet znovu. 2.0 TDI 125kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bob 27 Vloženo 14. Listopad 2011 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2011 Ahoj všem. V servisu jsem zjistil, že pokud nesvítí kontrolka filtru pevných částic, tak není ještě zanesena žádná část filtru. Pokud jezdíte krátké tratě tak se filtr regeneruje častěji. Důležité je že Vám kontrolka nesvítí. Pokud svítí musíte v jízdě pokračovat dle přiložené knížky u auta. Nevím teď jak je to přesně ale mělo by se jet na nižší převod. stupeň aby byly vyšší otáčky motoru. Pokud jízdu ukončíte častěji dříve než se dokončí regenerace mohlo by se stát, že se motor přepne do nouzového režimu a dojedete tak akorát do servisu. Mějte se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa304 Vloženo 22. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2011 Zdravím vespolek, pokračuju v tomhle dotazu: jak dlouho po vypnutí motoru se bude ten ventilátor ještě točit? Mám pocit, že baterka tím dostává dost na frak. Zatím pomohlo znova nastartovat a vzhasnout. Stalo se mi to tak podruhé (najeto něco přes 7500). PS: Nebyl by scan toho SM SPECIÁL Diesel, co tu byl zmiňován? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 22. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2011 aj 10 min...a to,že naštartuješ a znova zhasneš si veľmi nepomôžeš...len si môžeš privodiť oveľa viac problémov...a prečo?? lebo tým,že to akoby zresetuješ,tak prerušíš funkciu čo má RJ motora a to,že spúšťa ten ventilátor,aby vychladil priestor okolo motora,nakoľko tam je dosť vysoká teplota spôsobená regeneráciou DPF... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa304 Vloženo 23. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2011 Díky za info. "Nerestartoval" jsem to hned, trpělivost mi došla tak po čtyřech pěti minutách. Jinak myslím, že prostor motoru je natolik odvětraný, navíc při současných teplotách, že fučení ventilátoru nemá žádný vliv. Spíš bych řekl, že k motoru žene vzduch, co prošel (teplým) chladičem. Ale příště to vydržím dýl a uvidím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bob 27 Vloženo 23. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 23. Prosinec 2011 Ahoj. Já ten výtisk bohužel už nemám, ale ještě zpět k té teplotě. " Rozpálené" to bude asi dost, protože zrovna minulý týden jsem přijel ke garáži a než jsem vypnul motor šel jsem vyložit věci z kufru. Od zadní části auta bylo znatelné, že sálá teplo, což normálně není. Tak sednul zpět do auta a šel jsem se projet. Projel jsem tak 3 km na trojku a aby motor měl větší otáčky a vše je pak OK.Ta baterka u dieselu je docela silná, takže si myslím že ji ten ventilátor hned tak nepoloží. Tento dieselový motor je celkem dost choulostivý na krátké jízdy po městě a je třeba, pokud se tak jezdí, ho čas od času pořádně protáhnout. Mějte se krásně a přeji všem pěkné vánoce a hodně zdraví do Nového roku 2012. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petryeti Vloženo 27. Prosinec 2011 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2011 Pokud to má mít souvislost s vypalováním filtru, tak nevím proč ventilátor stále běží i 30 min. po vypnutí motoru. Nevidím žádnou souvislost. Spíše to vypadá na chybu softwaru, která ničemu neškodí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petra Mik Vloženo 10. Únor 2012 Sdílet Vloženo 10. Únor 2012 Zdravím všechny, také pozoruji u svého yeti stejný jev. Už kdysi jsem se tady na to ptala (cca před rokem), ale v jiném vlákně. Ale rozhodně se mi to nestává po krátkých jízdách. Je to různé - někdy dlouhé a někdy krátké. Stejně tak se to děje i v zimě, když je teplota pod nulou. Když se mi to stalo poprvé, tak jsem z toho byla dost vylekaná. Ale díky za vysvětlení. (Yeti 81kw 4x4) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 10. Únor 2012 Sdílet Vloženo 10. Únor 2012 Vůbec bych se nestresoval. Jen se vypálí saze z filtru. Ventilátor běží max 10 minut. Nejlepší je dlouhá jízda na pročištění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Distephano Vloženo 15. Duben 2012 Sdílet Vloženo 15. Duben 2012 Stejný problém,i za teplého počasí.Fičí to tak 5 až 10 minut a pak to vypne a vše v pohodě.Nejdřív jsem taky na to čuměl,ale pár věcí jsem si k tomu zjistil a uklidnil se.Zároven jak už se psalo výše,když znovu nastartujete a pak motor vypnete tak se vrtule ) přestane točit,ale nedoporučuje se to. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 15. Duben 2012 Sdílet Vloženo 15. Duben 2012 Musíš to občas prohnat na větší vzdálenost a pořádně zatížit motor. Ať ty saze vyženeš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Distephano Vloženo 15. Duben 2012 Sdílet Vloženo 15. Duben 2012 No ale mě se zdá,že mi to spíš vždy udělá jak tomu dám trochu pokouřit když třeba jedu z práce cca 30km,zahřeju motor,pak si dám svižnou jízdu,a jak přijedu domů vypnu motor a vrtule fičí,ale je pravda že tak minimálně měsíc se mi to už nestalo,předtím to byla tak jednou za 1 max 2 týdny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 15. Duben 2012 Sdílet Vloženo 15. Duben 2012 To je individuální. Mě to dělá sem tam. Přes zimu to udělá častěji nebo když je chladno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka67 Vloženo 27. Květen 2012 Sdílet Vloženo 27. Květen 2012 Dobrý den, díky, ještě že tady to vlákno je :-). Mám Yetiho 2.0 TDI 81 kW, 4x2 teprve 3 týdny a dnes když jsme přijeli z popojížděcích nákupů, tak vystoupím, ventilátor hučí, teplo sálá a je trochu cítit smrad jako když se něco pálí. Trochu jsem se lekl, ale snad to bylo toto vypalování filtru jak zde popisujete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MikeTTT Vloženo 27. Květen 2012 Sdílet Vloženo 27. Květen 2012 JJ, přesně tak, jezdi delší trasy nebo občas vytočit motor a nebude to časté. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Roadlover Vloženo 28. leden 2014 Sdílet Vloženo 28. leden 2014 Tiež mám ten problém (81kW,TDi), robí to za chladnejšieho počasia, ale v meste nikdy, len po dlhšej svižnejšej jazde (kontinuálne cca 10km 110 -120km/h, 2000ot.), teda logicky po režime, kedy by sa regenerácia DPF nemusela aktivovať a tento jazdný režim by mal automaticky filter zregenerovať. Nikdy mi pritom žiadna ikonka zaneseného DPF nesvietila - ako je uvedené v návode, že svieti, keď je zanesený, prípadne keď motor sám zvýšenými otáčkami DPF regeneruje. Ventilátory bežia tak 5-10 min... Po dlhšej jazde mám zaužívané nechať motor cca 30 sekúnd bežať na voľnobeh (dochladenie a domazanie turba), tak som to odsledoval - voľnobežné otáčky neboli zvýšené, teda nič sa neregenerovalo.Nechal som ho bežať ešte tak 3 minúty. Po vypnutí motora oba ventilátory išli ešte 8 minút. Myslím, že to nemá logiku a spojitosť s DPF, inak chodí všetko OK. Znepokojuje ma však zápach spálenej gumy, čo podľa mňa nie je kóšér. Nezistil som odkiaľ to smrdí. Napadlo ma ešte, že by to mohla byť reakcia na zastavenie toku chladiacej kvapaliny v okruhu - ak si všimnete, chladič má vzadu náporové gumové klapky, ktoré sa po zastavení vozidla zatvoria a chladič sa na chvíľu prehreje na čo môže čidlo reagovať spustením ventilátorov. Čo to ale bude robiť v lete? To len ako úvaha... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa304 Vloženo 29. leden 2014 Sdílet Vloženo 29. leden 2014 Dovolil bych si reagovat, něčeho jsem se od minule dopídil. Za prvé: Po těch deseti kilometrech svižné jízdy se motor ohřeje tak na provozní teplotu, tedy pokud vyjíždíte se studeným, a to je chvíle, kdy se teprve spustí regenerace, důležitá je teplota oleje. Naopak při popojíždění po městě s topením naplno se motor nestihne ohřát ani po deseti kilometrech, na kterých polovinu času prostojíte na volnoběh, takže se v takovém režimu regenerace nespustí.Za druhé: při běžné "preventivní" regeneraci, která se spouští v závislosti na ujetých kilometrech, případně podle nějakého schématu v závislosti na proběhu versus čas, žádná kontrolka nesvítí.K tomu smradu spálené gumy nevím, ale taky se mi v podobné situaci zdálo, že něco cítím, ale asi to není běžné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Roadlover Vloženo 29. leden 2014 Sdílet Vloženo 29. leden 2014 Isteže - to, aby motor DPF regeneroval studený nemá logiku - či už je zanesený, alebo len "preventívne" (o tom som fakt nevedel). Zároveň je otázka, ako dlho musím za studena chodiť v mestskom režime (tak, že sa motor nikdy nezohreje na prevádzkovú teplotu), aby mi začala svietiť kontrolka DPF. Má to niekto odsledované? Ak sa jedná o súčasť procesu regenerácie - čo tie ventilátory po zastavení motoru vlastne chladia? Mne to stále vychádza na okruh kvapalinového chladenia a čidlá v ňom, špeciálne na chladiči. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.