Přejít na obsah

Chiptuning 1.2TSI


Doporučené příspěvky

Mirdao - mě by zase zajímalo,kolik tato úprava stála a zda se nevyplatí rovnou koupit auto s 1.2 TSI 77 kW,kde nemusíš řešit čipování (záruky atd.) na 80 kW.

 

Asi se vyplatí, ale tato barevná varianta se mi moc líbila, takže jsem šel do ní. Uvažoval jsem o 77kw, ale poze jen jako nové auto. Toto mělo 11tis., takže bylo levnější. Hlavně design je gut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pro zajímavost graf mé 1.2 tsi 63 kw  po 24w6

Potvrzuju, taky jsem si tam nechal nahrát ten nový SW a je to teď pocitově línější. Resp. musí se na to víc šlapat aby to jelo. Jsou to šmejdi, předvedou při koupi nějaké auto a pak ho zprzní, aniž by se ptali jestli můžou. Nechci ani domýšlet jak by to jelo, resp. spíš nejelo bez toho boxu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otázkou vždycky zůstane, jak se takovej nárůst výkonu odrazí na životnosti součástí motoru, který jsou v rámci "katování kostů" = "optimalizace nákladů na výrobu" už předem projektovaný jak rozměrově, tak kvalitou použitýho materiálu na určitou omezenou životnost při původně deklarovaným výkonu. Viděl bych to asi srovnatelný jako u žárovky - když se vlákno žárovky přežhavuje o 10%, sice naroste svítivost až o 15-20%, ale zároveň klesá jeho životnost až o 50%. 

Pokud jsou teda downsizovaný turba projektovaný na životnost do 250 000km při svým sériovým výkonu = přibližně 10-15let životnosti motoru maximálně, dá se očekávat po zvýšení výkonu o třetinu zmenšení celkový životnosti o víc jak polovinu... Takovej motor už se vůbec nebude mít šanci dožít "druhýho majitele"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar, to čo píšeš je teória (jedna z viacerých). U iných áut sa už ale veľakrát potvrdilo že to vôbec nemusí byť pravda. Pri TSI zatiaľ nikto nevie ako to je s dlhodobou životnosťou a možnosťou úprav motora.

 

Keby som mal motor CBZA (63 kW), tak by som do chiptuningu určite išiel. Mňa aktuálne odrádza iba to, že zvýšenie toho výkonu je pri CBZB (77 kW) pomerne malé, hlavne ak aj 77 kW verzie bez úprav majú na brzde väčšinou okolo 80-82 kW, dokonca pri Rapide namerali raz aj skoro 85 kW. Jednoducho za nejakých 10 koníkov nie som ochotný dať 400 €. Ak by mi úpravca garantoval 130-140 koníkov, tak by som tie peniaze dal za to, ale väčšinou ponúkajú práve 120-125 k, viac nie.

Jedine MM Racing sú ochotný spraviť viac, ale za "stage 2" si musíš priplatiť ďalšie prachy.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš bych řek, že těch 77kW = cca 105HP je zhruba "etalon životnosti". Cokoliv je naměřeno navíc je rezerva pro případ například vyšší nadmořský vejšky, vyšší okolní teploty a dalších nepříznivejch vlivů = aby si výrobce kryl (_!_) a motor dával i v tom nejmíň příznivým případě těch deklarovanejch 77kW. Verze 63kW je "uškrcená" hlavně softwarem - už tady bylo několikrát dovozováno, že mechanicky jsou CBZA i CBZB shodný. Důvod toho snížení může bejt legislativa nebo jiný požadavky na nejvyšší výkon na některým jiným trhu - a aby se to vyplatilo vyvíjet, jednoduše se míň výkonná varianta prodává vedle tý silnější i "doma". 

 

Jinej důvod nevidím jako tak důležitej, aby se kvůli němu ekonomicky vyplácelo dělat dvě výkonově odlišný, ale mechanicky shodný varianty agregátu. Rozdíl ve výkonu je -18% ve srovnání s tou 77kW verzí. Odlišnost v ceně je přitom největším rozdílem, spotřeba je skoro stejná.

 

Na druhou stranu jsou všecky tyhle poloamatérský/poloprofesionální pokusy o "natažení" takovýho agregátu na vyšší výkon. Spočítejte si %, o kolik to je, když se zvedne výkon na 120-125HP (88-92kW) nebo dokonce na 130-140HP (95-103kW) - to je v prvním případě navýšení o 14-19%, ve druhým 23-34% a tady už bych byl sakramentsky opatrnej v nějakejch prognózách, kolik takovej přifouknutej pidimotórek skutečně vydrží.

Už v tom prvním případě je to zvednutí skoro o 1/5, ve druhým dokonce skoro o 1/3 původního výkonu - a to už u agregátu VW 1,2TSI ve světle mechanickýho dimenzování jeho dílů jak žhavejch, tak "chladnejch" nevidím pro celkovou životnost nijak růžově - v prvním případě je můj odhad tak do 100tkm a pak šmytec, motor do šrotu, ve druhým bych se nebál prorokovat rychlej konec už po nějakejch 60-70tkm - a dost možná ještě dřív. 

 

Vzpoměňte si na atmosférický "stokoňky" 1,4 16V 74kW, jak se začly srát po nájezdu 40-60tkm - začaly houfně mlsat olej a bez překroužkování byly odsouzený k blamáži. A to byla tovární úprava a navíc už poměrně léty prověřenej motor s nějakou zásobou životnosti - v tomhle úhlu pohledu si následně představte netovární úpravu motoru s pověstí nepříliš podařený novinky = posranou odfláknutým vývojem, velkým množstvím vynucenejch mechanickejch i softwarovejch úprav ještě v záruce a opakováním nejkřiklavější závady, kterou výrobce nakonec vynuceně povýšil na vlastnost, aby vůbec dokázal nějak vybruslit z ostudy až na paty. Já bych žádný "jednadvojce" s výkonem nad 100-110 kobyl a s takovou mechanickou koncepcí nevěřil - to už bude prostě a jednoduše jako motor do řízený střely - něco jako "vypusť a zapomeň" z pohledu výrobce, protože takovej motor po proběhnutí záruky už nebude mít žádnou kladnou rezervu životnosti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je to co jsem tady na tomto vlákně psal. A doufám, že po tomto elaborátu už lidi pochopí, že dráždění nejen mechaniky tohoto motoru není radno. A co chudák kat. Prohulit to někde na dálnici tak jde do kopru po pár vteřinách. Nikdo neřekne co v těch mapách v jednotce upravují, ale jest-li  přidávají na tlaku turba, který se omezený spolu s větším obohacením směsi při zatížení( povýšeno akcí 24W6 a optimalizací SW pro další sériovku) stará o relativně spokojený život turba a katu aby se nepřehříval, tak potom se na to buď povyměšovat a nebo si nechat od těch ladičů dát bucana, že se tomu fakt nic nestane. Jenže to nikdo neudělá a když ta na rok a pak se na emisích za další rok z toho jeden   kol9 jak na tom kat bude. Tady totiž nastal paradox, že ten motor dělal vrásky na čele tomu hlavnímu co by měl o něm jako výrobce vědět VŠE a k tomu se najde "pár chytrých hlav" co spapali asi ještě víc moudra a pouští se na velice tenký a popraskaný led. A navýšení u 77 a některých úprav beru osobně, jak už jsem to tu mockrát jak kolovrátek opakoval jen jako rozptyl parametrů od výrobce a když to tak není, tak jen zkusí přepsat mapu a znovu jakože změří. A když se člověk podívá na úpravy atmosfér, tak tomu už nevěřím vůbec :kol-46: .

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom ještě dohodím - v druhý půlce 70. let a v první polovině 80. let minulýho století měla továrně upravovaná závodní atmosférická "trináctistovka ohava" = motor 1,3 OHV (skutečnej objem 1289ccm) s 3x uloženou klikou a 2x dvojitým karburátorem WEBER 45 DCOE, používanej do závodních speciálů Škoda 130 RS jak na soutěže, tak na okruhy (lišily se hlavně převody), maximální špičkovej výkon kolem 103kW = přibližně 130HP. Motor točil maximálně 8500 otáček - víc nedovolovala jen 3x uložená klika.

 

Kompresní poměr přitom byl 10:1 až 10,5:1 a spotřeba se pohybovala kolem 20 litrů na 100km. Motor měl v závodní úpravě VŽDYCKY chladič oleje, otevřený sání a laděný svody vejfukovýho potrubí (aby se vešly, musel bejt tlumič pod zadním čelem napříč).

 

A jeho zásoba životnosti se počítala na všehovšudy několik desítek hodin běhu. Po smontování se dělal 1 hodinu záběh, po 10 hodinách běhu v závodním režimu následoval repas, další hodinovej záběh a dalších 10 hodin závodního režimu. Pak případně negarantovanej druhej repas a dalších 10 hodin. Nejpozdějc po dvou repasech a 30 hodinách běhu se dělal výbrus nebo rovnou celá generálka = převložkování, výměna komplet klikovýho mechanismu, generálka hlavy = výměna sedel, vodítek, ventilů... A to už tenkrát škodovka velmi dobře ovládala tlakový odlejvání Alu slitin, takže motory se daly dělat celohliníkový - včetně 8kanálový palice...

 

Ano, byla to verze provozovaná podobně jako motor ve stíhačce - buď trvale "plnej kotel", nebo nic. Ale pro orientační porovnání s dnešním "civilním 1,2 turbem" jak se asi bude chovat po načipování na oněch víc jak 100 kobyl je to myslím dost poučný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlapi ja Vám tu budem dávať zvesti zo životnosťou motoru 1,2TSi 77kw z fabie pretože môj tato hu má ako služobné auto a za rok na tom najazdil cez 48tkm takže keď to takto bude pokračovať tak pri skončení lizingovej zmluvy bude mať možno aj 200tkm a som zvedavý či tam už nebude druhý motor :D .... a čo sa týka toho čiptuningu tak ja by som 77kw verzie trocha upravil špičku výkonu ostatný priebeh sa mne osobne páči stačí to na prebiehanie keďže fabia II combi má niečo okolo 1150kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar, nechápem prečo o tomto motore píšeš celé strany, keď ho vôbec nevlastníš. Ale ok, máme slobodu slova, tak prečo nie.
Tiež nebudem tvrdiť, že nemôžeš mať pravdu, ale všetko čo tu píšeš je iba teoretizovanie na základe nejakých domnienok a na základe nejakých záverov ktoré sa tebe zdajú byť logické. Rovnakým spôsobom by som ale mohol ja vyvrátiť niektoré tvoje teórie a začať robiť logické závery na základe nejakých iných faktov, že prečo by bol ten chiptuning úplne v pohode pre 1.2 TSI a mohli by sme sa o tom baviť takto dookola. Ale neidem do toho, lebo to nemá zmysel.
O životnosti motora 1.2 TSI zatiaľ nikto nič nevie. Vieme iba to, že prvé dva ročníky (MR10-11) majú problémy s reťazou a tiež pár ľudí zo začiatku malo problém s turbom. Od týchto problémov je ale s týmto motorom viacmenej svätý pokoj, a čo teraz? Nič. Behom ďalších pár rokov kým nezačnú mať prvé kusy na tachometroch 200 tisíc km a viac, môžeme o životnosti týchto motorov iba teoretizovať.

Dovtedy, ale aj potom bude chiptuning vždy tak trochu riziko, a je jedno či sa bavíme o 1.2 TSI, alebo 1.9 TDI. Nemusí sa vôbec nič stať, ale môže sa aj všetko posrať. Je to každého slobodné rozhodnutie, či do toho rizika pôjde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1- vidíš já TSI mám a taky se tu na mne spouští vlny zarytých čipařů co povětšinou nic neví o tepelných a tlakových pochodech při zatěžování agregátů a hlavně u motorů s katem. Jak psal Ekk, u toho RS, tam byly svody jak trubky od kamen a teplota plynů ničemu v podstatě nevadila, ale u TSI je díky katu hned za turbem a reálnou(viz HTP) šancí o podpalování i ventilů a vypálení katu.

Mám pro porovnání a stavu motorů ještě jeden, spoustě lidí známý stroj.

Jedná se o motor exTAZ1500 v hasičských stříkačkách. Ten se díky nějaké můze soudruhů ze Slovenska podařilo na spoustu let dopředu dostat do role nenahraditelného a doslova luxusního pro úpravy na vyšší objem a díky dlouhému zdvihu i krásně odspodu jdoucího motoru s vysokým krouťákém.

I tady se díky nechutnému přetěžování a kolikrát i doslova hulvátským přístupem některých rádobystrojníkům motory nedožívají ani 4-5 sezony(40hodin) a je po nich.

Motory řádně neprohřáté ihned vytáčí a nedoběhlé do volnoběhu odstavují vypnutím zapalování...

Vemte si že z objemu cca 1500 cm3 se převložkováním dostávají až na 2100cm3 a výkon z 55 koní až na špičkové stroje o 140ti koních- zde je ovšem důležitější než výkon i krouťák odspodu a výkon kolem 4500 otáček, protože čerpadlo už jen trhá vodu a netlačí.

Píši zde proto, protože některé firmy toto zvedání nabízí i do babiček 1203, ale omezují to 1600cm3 právě z lákavého přetěžování jistými typy závodníků bez inteligence a citu ke stroji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to marný, je to marný, je to marný. Ale napíšu to znova :). Verze 77 kW má na brzdě většinou kolem 90 kW (viz výše zmiňovaná rezerva fabriky na nestandardní atmosférické podmínky apod). Když SW upravím motor 63 kW a na brzdě mi naměří zase kolem 90 kW - čeho jsem se na motoru dopustil horšího, než sám výrobce když pustí do světa 77 kW verzi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co na to říct. Blá, blá, blá. To auto jede krásně, křivku výkonu má hladkou jak prdelku, spotřeba stejná nebo nižší než neupravované motory. Mluvím z osobní zkušenosti a neomílám fráze o nějakém oblbování, které neříkají vůbec nic. Jde o výsledek ne způsob jak ho dosáhnu.

Editováno: , autor: kokoi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzhledem k tomu co jsem se dozvěděl v odkazu níže snad radši ani na tu zkoušku bych tam nešel

 

http://www.autohificlub.cz/forum/13-ostatni/1388262-autochip-varovani-zkusenost

 

ale zase na druhou stranu je to první firma co má rozumnou cenu a rozumné výkony po úpravě

Editováno: , autor: Falkon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Hodně dlouho jsem tu nebyl, ale dnes mi to nedá, abych nenapsal..

KubinoPv: Já myslím, že stačí napsat jen jednou, že jsi odpůrcem čipů atd. a nemusíš to psát na každé straně.

 

Ale jinak tvoje argumenty jsou jen blbosti.. Když se někdo bojí, tak ať nečipuje, ale

vůbec nemá cenu řešit, jestli navýšení výkonu o 15 kW nějak uškodí motoru.

Pokud je ten motor ok a není přefouknuto, tak nebude absolutně žádný vliv na životnost.

Dnes není problém dostat z polovičního objemu bez turba 100 kW a motor vydrží 200 tis.

 

Ať každý dělá, jak uzná za vhodné, ale alespoň neplácejte blbosti.. Díky

Editováno: , autor: Petta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikoho neurážím, když řeknu, že plácá blbosti.. Není to žádné injektivum, pokud vím..

 

Myslím, že jsem se vyjádřil dostatečně a tobě to stejně nemá cenu nějak vysvětlovat.

Budeš si hájit to svoje a po těch letech na foru jsem zjistil, že je to zbytečný..

 

Tak se měj, ale nikomu netvrď, že oddělá motor čipem o 15 kilo, když nemáš jediný argument

podložený zkušeností..

Víc už to řešit nechci, ať se každej rozhodne sám.. Jen nechci, aby tu někdo šířil bludy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:noot: 

už máte někdo chip? ... nějak mě napadá že bych poprosil ve škodovce,jestli by tam nenalily soft z 77kW... už jsem je jednou lámal a přímo razantně mě neodmítly.  :kol-138: 

jestli v softu neni markantní rozdíl od 63 a 77 tak proč ne .... myslim tim vstřikovače,tlak turbíny atd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...