Přejít na obsah

Chiptuning 1.2TSI


Doporučené příspěvky

před 10 hodinami, _Denis_ napsal:

Nedělá, osobně, když jsem u něj byl jen na brzdě, říkal, že je to mnohem náročnější než diesel a ani ho to neláká dělat.

Úplne rovnako sa vyjadril o úprave TSI keď sme u neho boli s kamarátom a s jeho O2 RS CR-TDI. Bolo to asi 1,5-2 roky dozadu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám otázku na vás, čo máte chipnuté 1.2 TSI. Registrujete nejaký rozdiel vo výkone do 2000-2500 otáčok motora?
Začal som zvažovať chip, ale veci sa majú tak, že s DSG 95% času jazdím v otáčkach nižších, tj. neviem či to v mojom prípade má nejaký zásadný zmysel, dávať 300-360 € za úpravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No samozřejmě tady rozdíl je. Jednak se změní charakteristika výkonové křivky a jednak máš větší krouťák. Maximum krouťáku mám při 2500ot/min, takže má auto z nižších otáček větší sílu, no a pak maximum výkonu při nějakých 5.550ot/min, takže je výkonu dost i při točení, což standard nemá.. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Riešim to preto, lebo ak sa pozriem na tento graf, tak do 2200 otáčok tam žiaden rozdiel nie je. Potom to už vyskočí, ale nad 2200 mám otáčky na dvojke, a možno na trojke. Inak ak nemám ťažkú nohu, tak na 4-5-6-7 už sú otáčky pod touto hodnotou, pri 5-6-7 dokonca pod 1700. 

 

1331.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi pěkný , takto ničit motor, naco máš tedy benzin?  Tobě by vyhovoval výletní parník, ten jede 120 až 200ot. Nebo elektromobil.

Ta úprava je pěkná, ale pro tebe by to bylo opravdu škoda. Hlavně pořád neřešte tu spotřebu, ve výsledku nic neušetříš a na 1700ot, jedeš pod možnostmi motoru. Co trochu sešlápnout plyn?  Nebo zkus Sko, spotřeba o 0,5 litru horší, ale aspoň jedeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti odpovídám na to co vidím nyní, graf z brzdy v zátěži nemůžeš měřit od 1000 ot. na DSG to ten motor nevezme.

Ve skutečnosti to poznáš výrazně už v těch 1700stech, a pokud to motor nepobere , tak podřadí. A to je právě to co na válcích nejde.  Nebo se v nějakém upraveném projeď . To snad nie až taký problém. m

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S DSG v manuálnom režime na 4-5-6-7 by malo ísť merať od nejakých 1300 otáčok. Až pri nejakých 1200 prevodovka podradí (aj napriek manuálnemu režimu). Takže pri 1300 otáčkach plyn na podlahu a dá sa zmerať, rovnako ako manuál, tu problém nevidím.
Môj problém je ten, že pri bežnom jazdení v bežnej premávke DSG radí ako radí, tj. nad 2000 ide ručička málokedy. Takže ak bude motor po úprave do nejakých 2200 rovnaký ako pred úpravou, a vyšší výkon sa ukáže až od cca. 2500, tak pre mňa takáto úprava nemá moc veľký význam, lebo také otáčky mám iba pri prudkej akcelerácií, pri jazde nad 120 km/h alebo pri jazde do kopca. A nech toho nie je málo, tak aj po diaľnici jazdím iba pár krát do roka, a do kopca asi iba keď idem hore na mestský obchvat, inak sa pohybujem takmer celý rok iba po okolitých nížinách.
Z toho je asi jasné, že pre mňa pri motore v kombinácií s DSG bude mať väčší prínos zvýšenie výkonu oproti sériovému motoru hlavne v nízkych otáčkach, napr. od 1700. Otázkou ostáva, že čo to ide takto upraviť, a to bez nejakého výrazného negatívneho dopadu napr. na plynulosť radenia alebo ma ešte napadá, či to nezničí predčasne dvojhmotu (ktorú som už raz menil). Ako je aj z grafu Profituningu vidieť, mapy upravili tak, že výkon navýšili až od 2200, dovtedy sa motor chová úplne rovnako. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím, že vysvětlovat něco asi nemá smysl / rozdíl mezi točivým momentem a výkonem a kdy se projeví/, stejně jsi to nepochopil, takže ještě takto , pokud to chceš upravit, tak slušné firmy neřeší žádné eko a maxi a další nesmysly, nýbrž ti solidně zvednou výkon a točivý moment. Úprava primárně není na žádné snížení spotřeby, ale na bezpečnější předjíždění a větší požitek z jízdy. Pokud nepředjíždíš tak to neřeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja nechcem eko tuning, ja len hovorím, že vzhľadom na hustotu a priemernú rýchlosť premávky jazdím vlastne v eko režime, či chcem, alebo nechcem. Samozrejme ak stojím na križovatke ako prvý, môžem vyštartovať a osoliť to, ale akurát budem o to dlhšie čakať na ďalších svetlách. Takže ak sa neponáhľam, tak jazdím normálne, štýl brzd-plyn ma už nejaký čas prešiel.

Čo sa týka výkonu a točáku presne viem, že aký je medzi nimi rozdiel, resp. čo je ešte dôležitejšie, viem ako súvisia. Ak sa ale dobre pozriete na graf ktorý som sem nalinkoval, môžete vidieť, že krivka točáku a tým pádom aj výkonu sú do tých 2200 takmer úplne rovnaké. Tým pádom pri bežnom jazdení kým nezačnem predbiehať, alebo nepôjdem ostrejšie, bude pre mňa rozdiel vlastne nulový. Aspoň mne to tak logicky pripadá, ak by bola úprava rovnaká ako je v linkovanom grafe.
Preto ma skôr zaujíma, že či sú aj iné úpravy, ktoré sa pri nízkych otáčkach prejavujú viac. Samozrejme na jednej strane chcem, aby moje auto malo 130-140 koníkov, ale to je výkon niekde okolo 4500-5000, kam točím motor už zriedkavo, takže pre mňa druhoradé. Prínosom by bola hlavne úprava ktorá by pridala točák (a tým pádom aj koníky) už od nižších otáčok. Žiaľ, pri osobákoch to takmer nikto nerieši, každý pozerá iba maximálny výkon, resp. čo najväčší kopanec do chrbta pri 2500, a "ako dobre to ide od 3000 vyššie", ale toto sú otáčky do ktorých sa s DSG v režime D pri normálnom jazdení jednoducho nedostaneš.

A jazdiť v režime S? No, tam by sa ukázala tá úprava vyššie, ale ešte som nesedel v aute od VAG kde by bol režim S na DSG normálne nastavený. Ten používam akurát v zime, keď chcem rýchlejšie zohriať motor, ale tento režim je naladený úplne idiotsky a vytáča motor do vysokých otáčok aj keď to vôbec netreba. A keby to nestačilo, tak po zapnutí tempomatu zase behom krátkej chvíľky preradí zo štvorky až na sedmičku. Jednoducho skvost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úpravcu ktorý by si trúfol na tieto "suché" DSG, a zároveň má aj brzdu, som hľadal už niekoľko mesiacov v SR, ČR aj v Maďarsku. Viacmenej som to už aj vzdal, ale asi 10 minút dozadu som sa po dvoch mesiacoch konečne skontaktoval s osobou, ktorá to bude mať v prípade môjho auta na svedomí, a dohodli sme sa už aj na termíne. :-)
Dám vedieť vo svojom vlákne, keď to budem mať hotové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, e1. napsal:

Mám otázku na vás, čo máte chipnuté 1.2 TSI. Registrujete nejaký rozdiel vo výkone do 2000-2500 otáčok motora?
Začal som zvažovať chip, ale veci sa majú tak, že s DSG 95% času jazdím v otáčkach nižších, tj. neviem či to v mojom prípade má nejaký zásadný zmysel, dávať 300-360 € za úpravu.

Odpoviem na otázku a teda ja osobne som medzi týmito otáčkami rozdiel necítil a varianta bola 63kW a chip na cca 98kW ... fakt to podla mňa rozoznať len v kopcoch, pri naloženom aute, pri predbiehaní a na dialnici.... subjektívne je to cítit prvé dni, kedy je motor načipovaný kým si na to nezvykneš pocitovo. Keď si zvykneš, na rovinke nerozoznáš chip od serie v týchto otáčkach. Toto hovorím za seba a svoj dojem, nakolko som mal skúsenosť...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...