Přejít na obsah

pískání motoru?


Ondraasek

Doporučené příspěvky

Ahoj,

mám fabku 1,4 16V 74 kW r.v. 2001. Poslední dobou s ní mám problém. KDyž jedu třeba na dálnici a vytočím ji nad 3,5 tis otáček, tak jaksi píská motor. Nevím,jak lépe to definovat. Prostě jak kdyby se tam něco valilo a u toho to dělá takovej divnej zvuk. Docela mám z toho strach a jezdím tak 100 km/h. Dřív to nedělalo. Není to nějaká častá závada popř. neví někdo, co by to mohlo být? Díky

Dělá to 100% motor, protože když pustím plyn, tak oka, jen když přidám a jedu nad 3,5 tis otáček a výš. Jinak olej dávám 10W40 s aditivy. Originál shell, takže v tom to asi nebude.

Editováno: , autor: Ondraasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou 2 možnosti - buď píská motor, jak píšeš - pak to bude pískat i když sešlápneš plyn na místě a jen vytočíš motor do otáček. Na motoru může pískat třeba mikroklínový řemen, respektive ložisko jeho napínacích kladek - to je dobré ověřit. Druhou možností je, že to píská v závislosti na vyšší rychlosti - pak by to způsoboval aerodynamický hluk, prostě vzduch proudící kolem nějaké dutiny (jako když pískáš na láhev nebo na vystřelenou patronu) nebo přes nějakou hranu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

píská to i na volnoběhu po zahřátí. Dělá to alternátor. Proběhl na něm repas, protože pískal fest, ale o po repasi to nepomohlo. Zvuk se zlepsil, ale nevymizel. Byla měněná ložiska atp. Takžeby to dělala kladka na altecu? ten mikrodrazkovy remen je kde? Klíňák se měnil minulé léto, takže předpokládám, že bude v pořádku. KDyž na míste, na volnoběhu, sešlápnu plyn a vytočím to hodně do otáček, tak bezproblémů, motor má zvuk dobrý a nic tam nepíská, takže asi fakt něco na karoserii, ale zajímalo by mě co, protože to nedělalo, tak kdoví, co se zas pokazilo. I když na našich silnicích se není čemu divit,že? :D

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mikrodrážkový řemen = "klíňák", protože už dávno nemá jen 1 "klínek", ale je placatý a má 4-6 i víc drážek, aby se zvětšila třecí plocha - přece jen to přenáší i s klimou větší výkon, než starý "jednoduchý klíňák". Hvízdat může i nějaká štěrbina, mně dokonce hvízdají poklice na kolech při vyšší rychlosti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...

zdravím páni, dúfam že si niekto všimne môj dotaz, keďže cca za týždeň absolvujem cestu BA-Praha a späť a bol by som rád aby bolo všetko ok. Môj problém spočíva v pískaní cca nad 3tis otáčok, ide to z motora a predpokladám že to má súvis aj so "ševelením" (neviem český ekvivalent toho slova, hádam sa dá domyslieť čo to znamená) na voľnobehu ktoré počuť pri zahriatom motore niekde od pravej (alternátorovej) strany. Vnútri to počuť len keď mám vypnuté rádio, nie je to nejaký veľmi hlasný zvuk.

Alternátor mám po repase, rozvody boli vraj menené pri 140 tis (teraz mám 165). Mechanikovi som dal skontrolovať napinák drážkového remeňa a vraj je všetko v poriadku. Stretol sa s tým niekdo? Je to nejaký väčší problém? V mojom okolí mi bolo poradené vymeniť ten napinák alebo vodnú pumpu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Ševelenie" může dělat právě ta napínací kladka - je postavená tak, že po ní běží vnější obvod řemene a většinou je od ní slyšet šustivý až svištivý zvuk tření vnější plochy řemene nebo jejího vlastního ložiska. Ten hladký vnější obvod řemene po kladce dost hlasitě mlaská - to je ten svištivý zvuk. Mám cca 35 tisíc proběh a šustí mi to taky - slyšet je to hlavně na volnoběh, protože ve vyšších točkách to přehluší zvuk motoru. Kladkové ložisko může podobný zvuk vydávat taky - komu se to chce zkoušet, může sundat "klíňák" a postupně protáčet jednotlivé kladky a řemenice...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když povolí ložisko napínací kladky, "klíňák" to spolehlivě zničí - protože se namotá na zbytek řemenic a rozškubne se. Zastaví se tím pomocné pohony - alternátor, klima. Vodní pumpa ale už je naštěstí poháněná od rozvodu, takže nehrozí uvaření motoru - na baterku i s trvale rozsvícenými světly do nejbližšího servisu dojedeš... Jestli ale chceš mít jistotu, nechej si kladku vyměnit preventivně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Rád bych využil toto téma ;) mám 1.4 16V 55Kw, najeto skutečných 60000km a po startu je za studena slyšet slabounké pískání (když stojím vedle auta). Předpokládám, že je na vině klínový řemen, ale během vizuální kontroly vypadá ještě dobře. Zkusím ho tedy vzít suchým mýdlem, jak se zde radí. Mám ale jeden dotaz. který jsem zde nenašel - vnitří strana řemenu je pokryta tenoučkou oranžovou vrstvou, skoro jako od rzi a stejně jsou i žlábky na kladce. Auto je pravidelně servisované u škodovky a nikdo nic neřekl, ale nedalo by se to nějak vyčistit? aby zbyl pouze šedý řemen a kovový lesk? :D zbytek motoru je totiž i díky nájezdu jako nový, lesklý a navíc jestli toto nemůže být i důvodem lehkého pískání za studena... díky ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak sundej klíňák ze studenýho motoru a nastartuj a uvidíš, ten klíňák podléhá stárnutí , ztvrdne, a proto může pískat. Hlavně ho tam nandej zase po stejným směru, jak tam byl. Přitlačuje ho kladka, kterou odtlašíš 16tkou normákním klíčem, ale je dobrý si ho něčím prodloužit. Tuším, že kladka nemá drážky, ale asi máš orezlý řemenici na altíku, tak ji očisti kartáčem.

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...