Přejít na obsah

Fabia 1,4 TDI 59 kW- rozumná volba?


Doporučené příspěvky

Nova zkusenost kdyz prestaly krute mrazy zaclo krute vrzani. Nejprve od vsech v "tlumicu". Nyni kdy teplota navstevuje jarni hodnoty. Vrzani prichazi od prednich naprav... :kol-32:

Silentbloky ramen by to mohly byt ty typicky vrzou + to muze byt ulozeni stabilizaturu - takovy ty gumy v objimkach co drzi tyc.

Zmeni se vrzani pri zahratem motoru?

Co to dela na zpomalovacich prazich?

Zkus vzit nejaky mazani na pryz a prolej tim silentblok ramene, mozna se to lehce zmeni a budes vedet ze jsou to silentbloky.

Vymena silentbloku musi predchazect geometrii, takze to neni uplne zadarmo zalezitost, navic je potreba dobre zvolit silentblok - pro 1,4 tdi original, tvrdsi prej rozklepou auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zaradenie spiatočky robím pri čo najnižších otáčkach (rozumej voľnobehuak sa dá) a to z dôvodu, že pri vyšších otáčkach to ide cez zuby. Keď to robím opatrne, je to ok. Vozím sa aj v novej s motorom 1,6 tdi a poviem vám, že som radšej v tej starej 1,4tdi 59kw. Prečo? Ten nový motor je fakt tichý. Je tak tichý, že nyjväčší hluk počujem od podvozku a valiacich sa pneumatík a verte alebo nie, normálne ma to serie a znervózňuje. Motor je tichučký, ale odhlučnenie je tak trošku na hov... Áno, 1,4tdi vrčí chrochtí buble a tak pod. no predsa len ho mám radšej. Pripomína mi to už skoro zabudnuté pocity pri 105l-ke, keď som mal celé auto pod kontrolou ja a nie ono mňa (trochu nadnesene). Mám rád, keď cítim čo sa s autom deje. Možno je to preto, že ja proste milujem techniku a keď je možnosť, tak si rád zamažem ruky.

Manželka ani deti sa na hluk nesťažujú. Trochu mi prekáža spojka. Keď je chladno zaberá dole a keď sa zohreje tak hore. Neviem čo s tým. Zrejme nič. Okrem citlivého riadenia spiatočky, nemám ku prevodovke výhrady. Je to F2. S týmto motorom sa dajú zajazdiť slušné spotreby. Nejak markantne nežere aj keď mám potrebu vyraziť na križovatke prvý (hlavne keď ten vedľa to nečaká a už ma nestine predbehnúť..hahaha). Motor odporúčam. Toto je zrejme moje posledné auto, ktoré je "cítiť". ďlšie už zrejme bude CR. Pozeral som na VW Caddy a pre rodinu je super (môj názor). No chcel by som ostať pri škodovke. Možno príde s nejakým fakt rodinným autom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Měl jsem možnost srovnat 1,4 a 1,9 TDI v průběhu jednoho dne a musím souhlasit s hodnocením Světa motorů, že se jedná " o dobrý tip pro neslyšící". Vibrace a hluk zejména při volnoběhu jsou skutečně mimořádné, dole turbodíra a "proto ani spotřeba není o mnoho lepší proti suverénnímu čtyřválci 1,9 TDI".

Snad jediné výhody jsou o něco nižší cena a nižší pojistka. To však podle mne nejsou argumenty pro dobrovolnou koupi 1,4 TDI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pojedeš s ní za 4 litry, ale budeš se loudat a budeš se muset hodně snažit.

Co se týče hlučnosti, zkuste celý den jezdit s 1.2 HTP a pak si sedněte do 1.4 TDI :D to máte pocit, že vám motor chce vyskočit :D páč HTP není na křižovatce slyšet, to máte pocit, že vám to chcíplo :D

Editováno: , autor: mc2uba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím taky hlavně Prahu, ale spíš jižní spojka v mírném nebo nulovém provozu, takže proto jsem na tom lépe. Samozřejmě, když vjedu do centra, tak PP ukazuje kolem 5ti litrů :) ale v poslední době najezdím na nádrž kolem 800 km a to tankuji při dojezdu cca 70-90 km :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pratele kamaradi tuto radu o PD jsem slysel a kdyz jsem zavzdusnil, tak i vyzkousel, nicmene vysledek byl zaporny.

Tocil jsem tocil, az mi to prislo jako trapeni motoru. Zdalo se, ze jeden valec by mozna, uz neco dostaval(motor se hrozne cukal). Jsem asi mekkous a radeji jsem volil odtah mel jsem to pred domem. Verim ze kdyz to rika tolik lidi tak kus pravdy na tom byt musi.

V servisu mi tvrdili, ze vytahli vstriky a nechali naftu natahnout. Stalo me to 500 + cesta na zadech jineho vozu 1000,-.

A od tech dob jak zazvoni zvonec tak zasouvam konec ..... tankovaci pistole ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nešlo vám to nastartovat protože jste to startoval špatně.. ! je totalni blbost to točit pulminuty.. ano PD ma podavaci čerpadlo... jenže! podavaci sepne po otočení klíčku sepne ale při startovani je vypnuté !! spne znova až motor chytne.. takže ne že bych to nějak zavzdušnoval.. ale měnil jsem už tandem a když to mam zavzdušněne tak startuju třeba 4x3-5s.. pokažde mi to chytlo..jak jsem auto kupoval tak v bazaru na place došla nafta, nalil tam naftu, startoval sice v kuse tak 10s ale chytlo.. prostě musi se startovat kratce at se ten vzduch odebere a podavaci zase dotlačí naftu do systemu.. a žadne vstřiky se povolovat nemusi--to je totalni zhovadilost.. to bych radši zalil naftou palivový filtr...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze jsem to delal spatne tak tomu i verim :)Diky za popsani spravneho postupu. Myslim, ze toto si budu dobre pamatovat! Je videt, ze knowhow se ceni a proto ne vzdy si vyslechneme spravny potup od tech, kteri by nam to prozradit meli, ale hrozi jim, ze prijdou o praci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

u pdček je i tzv. odvzdušňovací páčka v hrdle nádrže, při zavzdušnění jsem ji párkrát promáčkl a motor chytil na 2. otočení klíčkem.. Jinak musim říct že do fabie je dle mého názoru lepši ta 1,4 než 1,9 už jen kvůli váhy, přední náprava není tak silná jako u Oct. a navíc je to autíčko celkově lehké takže zbytečných 15 kw kvůli pár tisícům na pojistce, na hluk si zvykne každý..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...