Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...
Vloženo
V 13. 6. 2011 na 21:12, PROCHY603 napsal:

Chci dát do Fábie 1,4mpi 44kw olej Total Quartz 700, ale má specifikaci 501.00 a na moji Fabku jr specifikace 502.00 můžu tamdát ten Total Quart 700 10w-40 ?

 

  • o 3 týdny později...
Vloženo
V 11. 7. 2006 na 1:51, Host Guest_bastien napsal:

Při výměně oleje se mění zárověň šroub a těsnění (kroužek z mědi). Cena kolem 30 K za vše. Nutné to není.

Se mění jen těsnění pokud je poškozené,nebo vymačkané.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo
V 1. 3. 2016 na 8:31, tgfh napsal:

Chlapci, první číslo udává viskozitu za studena, druhé číslo za tepla.

5W-40 vs. 5W-30 je stejně hustý olej za studena - takže by sis moc nepomohl a za tepla je ta 30 řidší. Obecně ten, kdo lije 30 má i spotřebu oleje, protože ten olej je tak řídký, že se dostane laicky řečeno všude.

 

Když máš už vyjetý motor, žere ti olej a chceš si pomoct, tak se obecně radí např. místo 5W-40 lij 10W-40. Jenže ta 10W je hustší pouze za studena. Za tepla je to zase stejné, takže si nepomůžeš. Ano, malinké rozdíly tam jsou, 10W má trošku silnější film, takže trošku k "utěsnění" motoru dojde, ale rozdíl je nepatrný. Spíše jít v takovém případě např. do 5W-50, ale takové oleje zase nesplňují normu. Mají základní normy, ale normu VW, kterou potřebuje tvoje škodovka mají jen stěží.

 

Pokud ti při 5W-oleji cvakají hydra, tak už jsou na výměnu. 5W-30 bych tam nelil, u Felícií (stejný motor (předchůdce)) byl takový fenomén, že když se tam lil řidký olej, což 5W-30 je jako voda, docházelo ke snížení tlaku oleje, protože "lopatky" čerpadla nedokázaly olej efektivně nabírat. A toto je pak pomalá smrt motoru.

 

Přesně, když ti cvakaji hydra, foukni tam 10W40. Mně kdysi 5W40 společně s odstraňovačem karbonu uvolnily karbon a dvě zdvihatka šla kukat. Do toho motoru rozhodně 5W30 s přibývajícím časem nepatří. Čerpadlo to nenatlakuje. Já používám Paramo Trysk 10W40 u Fabie 1.4mpi s nájezdem 222TKm a měním po 5000. Za cenu 240 za 4l kanystr. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Chlapi potřebuji se zeptat na jednu věc. Před půl rokem jsem prodal Fabii Combi 1,4 MPI 50 KW rok 2000   najeto poctivých 152xxx Km. O auto jsem se pečlivě staral ať to byly brzdy, silenbloky, rozvody, výfuky, tlumiče atd. prostě byla to leštěnka... Olej jsem po celou dobu dával Castrol 5W30.  Před půl rokem jsem si řekl, že už tam dám olej co mi doporučil známej a to byl Mabanol 10W40 (VW 502.00). (Výměna proběhla vždy po 12-ti měsících). Tak olej jsem nalil, jezdil pár dní (nepozoroval jsem žádné změny na motoru, či jiné zvuky). Najednou se mi naskytla nabídka k odkoupení vozu, napřed jsem váhal jestli prodat či ne. Byl to mazel, o kterého jsem se celou dobu staral a moc jsem ji prodat nechtěl. No ženská mě nakonec ukecala, že ví jak jsem se o ní staral a takovy kecy, prostě že ji chce. Tak došlo k prodeji a teď co se nestalo... Ženská mi volala po půl roce, že zadřela motor ... !!!  Nevěřil jsem... Byl jsem se na to auto podívat a opravdu byl kouslej, nešlo pohnout s klikou... Hned jsem se díval na měrku oleje, jestli nevytekl olej, ten byl v pořádku, mezi riskama. Na víčku žádná žlutá pěna po vodě. Ve vyrovnávací nádobce žádné stopy po oleji... No nic, ženská si nechala na svoje náklady dát nový motor (nevím kde ho vzala a je mi to jedno) a jezdí dál. Teď mám ale obavy, PROČ ten motor zadřela... Mám divný pocit, že jsem udělal právě změnu v oleji a tam se stal ten důvod zadření .... Poradí někdo, nebo nějak uklidní, že to nebylo právě tou změnou oleje ?

Vloženo

Olej je v motore velmi dôležitý ale aj chladiaca kvapalina:Dpokiaľ nemáš vodu v cladiči môžeš mať oleja aj 10 litrov v motore:Dtakže ženská asi moc autám nerozumie.

Vloženo

Hele to by mě docela taky zajímalo, proč to ta ženská zadřela. Zkus napsat dotaz v diskusním fóru na www.oleje.cz, třeba tam budou moudrý hlavy. Co jsem koukal na stránkách mabanol, tak olej 10w40 s normou 502.00 jsem tam neviděl.

Vloženo (editace)

Na olej prej vůbec nechytala, prej ani nevi kde se dává... Jen prej auto někomu pučovala...(ale byl tam olej, díval jsem se na měrku, jak se to stalo, bylo mezi). Voda v chladiči také byla (vyrovnávací nádržka mezi riskama) a žádné kalné stopy po oleji, takže těsnění pod hlavou bylo dobré... Ale stalo se to, co se stalo ... Mám z toho hlavu v péru čím to bylo ... Nevím jak jezdila, takže opravdu nevím. Nebo jestli jela z Mor. Třebové na dvojku a brzdila motorem až do Olomouce... Nedokážu si tohle vysvětlit.... No co už, auto kupovala v dobrém stavu a v kupní smlouvě jsem byl naštěstí tak nějak chráněn proti vrácení vozu, nebo zkrytým vadám... Ale věřím tomu, že kdybych jezdil dodnes Fábkou, tak se mi tohle nestalo ... Nejvíc mě práve sere, že je to známá ! Už nikdy více známým prodávat auto... !

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Editováno: , autor: datel.1
Vloženo

tím olejem to nebude, tenhle motor snese i olej z friťáku. Jak ten olej vypadal? Třeba to někdo dolil až po zadření (případně přidření). Možná se něco pokazilo v mazací soustavě a možná se v motoru odehrálo úplně něco jiného....

 

před 33 minutami, datel.1 napsal:

v kupní smlouvě jsem byl naštěstí tak nějak chráněn proti vrácení vozu, nebo zkrytým vadám...

jen tak na okraj - ve smlouvě může být cokoliv, odpovědnosti za skryté vady tě to však nezbavuje.

Vloženo

Je to záhada... !!! Když jsem se ji ptal ať mi dá číslo na technika, který měnil motor, že mu zavolám co tomu ve skutečnosti bylo, tak mi bylo sděleno, ať na to prdím a nechám to být...  Pak jenom dodala, že se jí kdysi rožla kontrolka chladící kapaliny a dolila vodu až po vrch modrého víčka !!! Tak už jsem to hodil za hlavu a myslím si svoje...

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Ahoj,já tady teď mám kanystr oleje  REPSOL 10w40.Koupil jsem Fábii se 150 000km,co v ní bylo za olej,to nevím.Řidší (5w) tam dávat nechci,aby nezačal někde téct a nějaký super olej tam také dávat nechci,když nevím,co tam bylo předtím,aby to nerozpustilo úsady. Tady se píše REPSOL 10w40,ACEA A3/B4,VW 502.00/505.00.Píše se tu,že to je syntetický olej,tomu ale moc nevěřím.Řekl bych ale,že by měl stačit.Co si o něm myslíte?

Vloženo

Také si myslím... Je zajímavé,jak jste tu řešili to složení. Syntetické, polosyntetické. Třeba zrovna u tohohle oleje, když ho budete na internetu zkoumat,tak zjistíte, že jedni píší to,druzí ono. Takže soustředit se na parametry a víc nezkoumat.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Jestli chceš levný olej, tak můžu doporučit Lavio. Je to velkoobchod s oleji a prodávají i oleje pod vlastní značkou. 5W40 10 litrů mají za cca 750 Kč. Používal jsem to do své bývalé Fabky, motor má teď najeto přes 320 tkm a stále v pohodě funguje.

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Zdar , koupil sem fabku a ptám se můžu dát do fabky tento olej ? 

1.4 MPI 50kw r.v.2000 . 250tis.km nalitane 

https://www.mroauto.cz/produkt/271852/gm-opel-10w-40-5l-olej-gm-opel-10w-40-5l/

 

Dal bych ho tam tak na 5.tis km a pak bych už dál tento 

 

https://www.bonatrade.cz/total-quartz-7000-10w-40-5l/

 

Co nato říkáte ?  a je na LPG . Původní majitel dával 10w40 ale nevim jakou značku . 

Díky za info 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Proč tak komlikovaně dej ten Total hned a neřeš to. Olej vyměň po 7-8 tisících a pokračuj v tom dále. Filtr kup kvalitní Mann nebo Bosch.

Já se na to chystám taky lil jsem stále Cstrol 10W-40 ale zdá se mi drahý na tak krátke výměny co dělám,tak to kalím a dám tam SHELL 10W-40 HX7 měním stejně po 7-9tisíc max filtr dávám kvalitní dost důležitá věc.

Editováno: , autor: sachmar
Vloženo

Oleje long life do motoru nikdy NE!! Skurvite motor o polovinu jeho životnosti! Long life oleje se vyplatí třeaba v průmyslu v hydraulických lisech nebo tam kde se používá hydraulika. Nikdy ne ve spalovacích motorech.

Vloženo (editace)
před 18 minutami, Wittmann napsal:

1.4 MPI je velmi blbuvzdorný - dá se tam nalít téměř cokoliv, co je mastné. A intervaly není nutné jakoliv zkracovat.

Ohled musíme brát hlavně na hydroštely proto ty výměny určitě nepodcenit a už kvůli těm hydroštelům dát slušný olej odpovídající specifikaci pro daný motor. Výměna hydroštelů k vůli takovéto záležitosti není nic levnýho,proto raději připlatit pár kachlí a dát tomu něco lepšího. I když si každý myslí,že je to motor s EMbéčka realita je v praxi trochu jiná a to myslím vážně a to hlavně k vůli těm hydroštelům jsou potvůrky velmi háklivé na olej.

Editováno: , autor: sachmar

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...