MarkusDelRey Vloženo 27. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2014 Este sa opytam je tam 5W40 a udajne uz mam dat 10W40 nakolko je to uz starsie auto je to tak? Dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 27. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2014 Jestli ti motor nežere olej,tak dávej 5W. Jestli ale už musíš za 15tis dolévat,tak určitě dej10W Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 27. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2014 Fabku mam len kratko neviem este povedat ci papka olej kupim teda este 5W ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2014 Dej kubaturu, kód motoru a rok výroby - z toho se to bude možná dát líp poradit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 27. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2014 1.4mpi rok je 12/2000 AZE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2014 To znamená klasická škodovácká "ohava" = motor 1,4MPI s 3x uloženou klikou a rozvodem OHV. Pokud tam teď je 5W-40, dej ho tam zase a vyzkoušej, jak rychle bude ubejvat. Jakmile ho motor sežere víc jak litr mezi výměnama, nedával bych mu dál nic řidšího než 10W-40. Když bude spotřeba menší, klidně pokračuj s 5W-40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 29. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2014 OK vdaka, co znamena oznacenie tych castrol magnatec 5W40 je tam C3 A3 B4, v motore je momentalne podla nalepky A3/B4 staci kupit 4L balenie ze? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 29. Prosinec 2014 Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2014 áno 4l ti stačia ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekParek Vloženo 23. Duben 2015 Sdílet Vloženo 23. Duben 2015 (editace) Dobrý den, budu měnit olej na mé Fabii Combi 1,4 MPI,50kw (AQW), r.v. 2002. Mám vybráno Castrol Magnatec 10w 40 4L. Je volba správná nebo doporučujete něco jiného? Můj roční nájezd je cca 4 000km. Auto mám cca rok,původní majitel ho pravidelně servisoval a na štítku je označeno 10w 40. Děkuji Editováno: 23. Duben 2015, autor: MarekParek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 23. Duben 2015 Sdílet Vloženo 23. Duben 2015 Je to v poriadku olej , do tohoto motora stačí "hocičo" čo maže a má aspoň aké také základné normy ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Supermarine_Spitfire Vloženo 23. Duben 2015 Sdílet Vloženo 23. Duben 2015 Přesně tak, ten motor umí "sežrat", když to splní normu tak není co řešit. U mé fabie byl dokonce od nova nalívaný 15W-40, což je viskozní třída s hranicí teploty "jenom" -20°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Albín Vloženo 23. Duben 2015 Sdílet Vloženo 23. Duben 2015 S tím bych zas tak nesouhlasil že se tam může nalít vše co maže,hlavně když to plní normy. Tento motor je sice alá škoda 1000,ale narozdíl od něho má už hydraulická zdvihátka a ty na špatné oleje dosti trpí. Ten castrol je ale v pořádku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 23. Duben 2015 Sdílet Vloženo 23. Duben 2015 Poznám jednu AME ktorá chodila od výroby na 10W 40 , zo začiatku Mogul Extreme , potom len Cinol , Dynamax a iné neznačkové oleje a má zatiaľ 350 000km , zdvihátkam nie je nič ... Otázka je či si od Felicie pomohli , tam si vôle nastavíš a drží mi to ticho dlho , do fábie hociktorej sadnem tak hrkoce väčšinou ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitezslav2 Vloženo 14. Únor 2016 Sdílet Vloženo 14. Únor 2016 Zdravím všechny potřeboval bych poradit s výměnou oleje. Do teď jsem dával do mojí 1.4MPI 44KW olej Shell Helix Ultra 5W40.V zimě jsem začal mít problém,že mi při ,,studeném" motoru cvakají hydroštely. Někdo mi radi,že mám začít dávat 5W30. V servisní knižce jsem se dočetl,že první výměna oleje byla taky 5W30.Přitom ten Shell 5W40 mi radili přímo ve škoda servisu. Tak teď nevím. Díky za rady. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 14. Únor 2016 Sdílet Vloženo 14. Únor 2016 taky leju 5W40 ... ta 5W30 je uplne stejna akorat ma myslim moznost prodlouzene vymeny oleje tudiz tzv. ,,LONG LIFE" ..... je aditivovany, tim padem ma trochu jine mazaci schopnosti..... kazdpopadne bych se ridil specifikacema co do tohoto motoru patri,... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vitezslav2 Vloženo 14. Únor 2016 Sdílet Vloženo 14. Únor 2016 No oni tam můžou bejt oba ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tgfh Vloženo 1. Březen 2016 Sdílet Vloženo 1. Březen 2016 Chlapci, první číslo udává viskozitu za studena, druhé číslo za tepla. 5W-40 vs. 5W-30 je stejně hustý olej za studena - takže by sis moc nepomohl a za tepla je ta 30 řidší. Obecně ten, kdo lije 30 má i spotřebu oleje, protože ten olej je tak řídký, že se dostane laicky řečeno všude. Když máš už vyjetý motor, žere ti olej a chceš si pomoct, tak se obecně radí např. místo 5W-40 lij 10W-40. Jenže ta 10W je hustší pouze za studena. Za tepla je to zase stejné, takže si nepomůžeš. Ano, malinké rozdíly tam jsou, 10W má trošku silnější film, takže trošku k "utěsnění" motoru dojde, ale rozdíl je nepatrný. Spíše jít v takovém případě např. do 5W-50, ale takové oleje zase nesplňují normu. Mají základní normy, ale normu VW, kterou potřebuje tvoje škodovka mají jen stěží. Pokud ti při 5W-oleji cvakají hydra, tak už jsou na výměnu. 5W-30 bych tam nelil, u Felícií (stejný motor (předchůdce)) byl takový fenomén, že když se tam lil řidký olej, což 5W-30 je jako voda, docházelo ke snížení tlaku oleje, protože "lopatky" čerpadla nedokázaly olej efektivně nabírat. A toto je pak pomalá smrt motoru. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hurec Vloženo 1. Březen 2016 Sdílet Vloženo 1. Březen 2016 Presne tak s 5w-30 si nic nepomuzes. Ja davam vzdy 10w-40 a nemam problem s nicim. Nejde ti spis voda do oleje? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášP Vloženo 16. Duben 2016 Sdílet Vloženo 16. Duben 2016 Zdravím,měl bych dotaz, který se netýká úplně přímo výměny oleje ale s výměnou je spojený.Dnes sem měnil olej na Fabii I 1.4 MPi 50kW. Olejový filtr, výpustný šroub sem koupil nový, těsnící podložka mi byla prodána na TDi, že prý je stejná jako na MPi, opravdu neni, tak sem použil tu co tam byla. Vše sem utáhnul odhadovanou silou podle návodů, nalil nový olej a jel sem pryč.Asi po ujetých 90km se mi rozblikala a rozpípala kontrolka tlaku oleje. Naštěstí sem byl u cíle, tak sem zastavil a asi po 45minutách se vrátil, zkontroloval olej, bylo ho tam cca 3/4 na risce, zkusil sem se podívat i jestli neteče olej u olejového filtr ale u výpustnýho šroubu sem po hmatu cítil olej. Nevím proč ale dolil sem tam olej, asi jen 0,05l, dojel sem domu a kontrolka se nerozsvítila ani po ujetých cca 30km. Ještě sem zkontroloval večer olej a pod výpustný šroub umístil nádobku abych mohl ráno zkontrolovat zda to tam teče nějak výrazně. zkusil sem i rovnou nastartovat a dát trošku otáčky ale v nádobě ani kapka. Ještě uvidím jestli tam bude ráno.Dočetl sem, že by to mohlo být čidlem tlaku oleje nebo čerpadlem oleje. Ještě sem otevřel víčko od nalévacího hrdla a bylo vidět, že tam olej je. Tipuji špatné čidlo tlaku. Připadá mi, že i to kolem čidla je ted víc oblemcaný olejem což podle mě nikdy předtím nebylo.Máte podobnou zkušenost? Připadá mi trošku velká náhoda abych vyměnil olej a zároven odešlo čidlo a zároven mě zaváděla nepatrná netěsnost u výpustného šroubu. Ještě mě napadlo, že třeba ten šroub neni dotažený správně a možná tam neni dostatečný tlak na mazání. Budu rád za jakékoliv rady, tipy, zkušenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 17. Duben 2016 Sdílet Vloženo 17. Duben 2016 Pokial mas spravne mnozstvo oleja v tolerancii risky a piplo ti to len raz tak neries pokial by to bolo pravidelne je to ine, ak mas moznost mrkni dignostikou aku chybu zapisalo,snimac mozes vimenit pre dobry pocit ale zrejme zbytocne, niekedy aj nie celkom zastrcena mierka nerobí dobrotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášP Vloženo 17. Duben 2016 Sdílet Vloženo 17. Duben 2016 (editace) Takže ráno v nádobce ani kapka oleje, kolem šroubu sem to utřel pořádně od oleje (tedy jen těch pár kapek), nechal běžet chvilku motor, přidával otáčky a kolem šroubu pořád sucho. Ještě to budu sledovat. Jinak kontrolka se od té doby nerozblikala. Je možné, že byl problém v kabeláži od čidla a výsledek byl, že si ta řídící jednotka myslela, že to nemaže. Editováno: 17. Duben 2016, autor: TomášP Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Duben 2016 Sdílet Vloženo 17. Duben 2016 Měls tam bublinu .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášP Vloženo 17. Duben 2016 Sdílet Vloženo 17. Duben 2016 Ekkar_z_Bastlírny: To mě vůbec nenapadlo, ale nejspíš máš úplnou pravdu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Duben 2016 Sdílet Vloženo 17. Duben 2016 Ekkar_z_Bastlírny: .... nejspíš máš úplnou pravdu. Jo, občas se mi to stává i přes opačnej názor některejch jinejch lidí, kterým se pak hrubě nelíbí, když svůj názor veřejně ventiluju... Co naděláš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomášP Vloženo 18. Duben 2016 Sdílet Vloženo 18. Duben 2016 Takže ted se mi znovu rozblikala kontrolka tlaku oleje. Stejně jako předtím po ujetí asi 100km, od výměny sem ujel 100km a rozblikalo se to. Poté sem ujel dalších cca 100km a rozblikalo se to znovu. Sundal sem konektor z olejového čidla a vyteklo trošku oleje, takže mám velký podezření na čidlo. Jinak sem zkusil i otevřít víčko a čerstvě dopravený olej tam podle mě je určitě. Jinak u výpustného šroubu už olej neni. Zkusím to ještě zítra dát na diagnostiku, ale tipuji na 99% čidlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.