Přejít na obsah

Výměna motorového oleje 1.4 MPI


Valach

Doporučené příspěvky

To znamená klasická škodovácká "ohava" = motor 1,4MPI s 3x uloženou klikou a rozvodem OHV. Pokud tam teď je 5W-40, dej ho tam zase a vyzkoušej, jak rychle bude ubejvat. Jakmile ho motor sežere víc jak litr mezi výměnama, nedával bych mu dál nic řidšího než 10W-40. Když bude spotřeba menší, klidně pokračuj s 5W-40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dobrý den,

budu měnit olej na mé Fabii Combi 1,4 MPI,50kw (AQW), r.v. 2002. Mám vybráno Castrol Magnatec 10w 40 4L. Je volba správná nebo doporučujete něco jiného? Můj roční nájezd je cca 4 000km. Auto mám cca rok,původní majitel ho pravidelně servisoval a na štítku je označeno 10w 40.

Děkuji

post-88834-0-75356400-1429763582_thumb.j

Editováno: , autor: MarekParek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím bych zas tak nesouhlasil že se tam může nalít vše co maže,hlavně když to plní normy. Tento motor je sice alá škoda 1000,ale narozdíl od něho má už hydraulická zdvihátka a ty na špatné oleje dosti trpí. Ten castrol je ale v pořádku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poznám jednu AME ktorá chodila od výroby na 10W 40 , zo začiatku Mogul Extreme , potom len Cinol , Dynamax a iné neznačkové oleje a má zatiaľ 350 000km , zdvihátkam nie je nič ... Otázka je či si od Felicie pomohli , tam si vôle nastavíš a drží mi to ticho dlho , do fábie hociktorej sadnem tak hrkoce väčšinou ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravím všechny potřeboval bych poradit s výměnou oleje. Do teď jsem dával do mojí 1.4MPI 44KW olej Shell Helix Ultra 5W40.V zimě jsem začal mít problém,že mi při ,,studeném" motoru cvakají hydroštely. Někdo mi radi,že mám začít dávat 5W30. V servisní knižce jsem se dočetl,že první výměna oleje byla taky 5W30.Přitom ten Shell 5W40 mi radili přímo ve škoda servisu. Tak teď nevím. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chlapci, první číslo udává viskozitu za studena, druhé číslo za tepla.

5W-40 vs. 5W-30 je stejně hustý olej za studena - takže by sis moc nepomohl a za tepla je ta 30 řidší. Obecně ten, kdo lije 30 má i spotřebu oleje, protože ten olej je tak řídký, že se dostane laicky řečeno všude.

 

Když máš už vyjetý motor, žere ti olej a chceš si pomoct, tak se obecně radí např. místo 5W-40 lij 10W-40. Jenže ta 10W je hustší pouze za studena. Za tepla je to zase stejné, takže si nepomůžeš. Ano, malinké rozdíly tam jsou, 10W má trošku silnější film, takže trošku k "utěsnění" motoru dojde, ale rozdíl je nepatrný. Spíše jít v takovém případě např. do 5W-50, ale takové oleje zase nesplňují normu. Mají základní normy, ale normu VW, kterou potřebuje tvoje škodovka mají jen stěží.

 

Pokud ti při 5W-oleji cvakají hydra, tak už jsou na výměnu. 5W-30 bych tam nelil, u Felícií (stejný motor (předchůdce)) byl takový fenomén, že když se tam lil řidký olej, což 5W-30 je jako voda, docházelo ke snížení tlaku oleje, protože "lopatky" čerpadla nedokázaly olej efektivně nabírat. A toto je pak pomalá smrt motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,
měl bych dotaz, který se netýká úplně přímo výměny oleje ale s výměnou je spojený.

Dnes sem měnil olej na Fabii I 1.4 MPi 50kW. Olejový filtr,  výpustný šroub sem koupil nový, těsnící podložka mi byla prodána na TDi, že prý je stejná jako na MPi, opravdu neni, tak sem použil tu co tam byla. Vše sem utáhnul odhadovanou silou podle návodů, nalil nový olej a jel sem pryč.

Asi po ujetých 90km se mi rozblikala a rozpípala kontrolka tlaku oleje. Naštěstí sem byl u cíle, tak sem zastavil a asi po 45minutách se vrátil, zkontroloval olej, bylo ho tam cca 3/4 na risce, zkusil sem se podívat i jestli neteče olej u olejového filtr ale u výpustnýho šroubu sem po hmatu cítil olej. Nevím proč ale dolil sem tam olej, asi jen 0,05l, dojel sem domu a kontrolka se nerozsvítila ani po ujetých cca 30km.  Ještě sem zkontroloval večer olej a pod výpustný šroub umístil nádobku abych mohl ráno zkontrolovat zda to tam teče nějak výrazně. zkusil sem i rovnou nastartovat a dát trošku otáčky ale v nádobě ani kapka. Ještě uvidím jestli tam bude ráno.

Dočetl sem, že by to mohlo být čidlem tlaku oleje nebo čerpadlem oleje. Ještě sem otevřel víčko od nalévacího hrdla a bylo vidět, že tam olej je. Tipuji špatné čidlo tlaku. Připadá mi, že i to kolem čidla je ted víc oblemcaný olejem což podle mě nikdy předtím nebylo.

Máte podobnou zkušenost? Připadá mi trošku velká náhoda abych vyměnil olej a zároven odešlo čidlo a zároven mě zaváděla nepatrná netěsnost u výpustného šroubu. Ještě mě napadlo, že třeba ten šroub neni dotažený správně a možná tam neni dostatečný tlak na mazání. Budu rád za jakékoliv rady, tipy, zkušenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ráno v nádobce ani kapka oleje, kolem šroubu sem to utřel pořádně od oleje (tedy jen těch pár kapek), nechal běžet chvilku motor, přidával otáčky a kolem šroubu pořád sucho. Ještě to budu sledovat. Jinak kontrolka se od té doby nerozblikala. Je možné, že byl problém v kabeláži od čidla a výsledek byl, že si ta řídící jednotka myslela, že to nemaže. 

Editováno: , autor: TomášP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ted se mi znovu rozblikala kontrolka tlaku oleje. Stejně jako předtím po ujetí asi 100km, od výměny sem ujel 100km a rozblikalo se to. Poté sem ujel dalších cca 100km a rozblikalo se to znovu. Sundal sem konektor z olejového čidla a vyteklo trošku oleje, takže mám velký podezření na čidlo. Jinak sem zkusil i otevřít víčko a čerstvě dopravený olej tam podle mě je určitě. Jinak u výpustného šroubu už olej neni. Zkusím to ještě zítra dát na diagnostiku, ale tipuji na 99% čidlo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...