Přejít na obsah

Prevodovka


Jehla23

Doporučené příspěvky

1.2 byla ale po 1.4 :D Me chybel 6.kvalt u 1.2 .. nedalo se sni jet vice nez 125 kdy to tocilo pres 4000 a neslysel jsem nic v aute .. s 1.4 uhanim 130 motor toci neco okolo 3700 ot. a v aute si normalne povidam :) ja myslim ze MPI by to uz neutahlo ale ta HTP by mohla jeste o malinko jen takovou malinkou rozdilovku proti 5. rychlosti at to muze bez problemu jet 130 a da se tam mluvit..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem takhle s kamarádem a říkal jsem si, že by se mi taky líbilo mít 6.stupnovou prevodovku..

Já jsem jel tuhle bez kamaráda a říkal jsem si, že by se mi líbilo mít Porsche...

No a pak jsem se podíval kolik stojí a rozmyslel jsem si to.

Jistě je možné přestavbu na 6-kvalt pořídit, cca za Kč 70.000,-, pokud si máš vybrat i konkrétní převody.

Ale má smysl takhle cca zdvojnásobit cenu auta?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem 175 a nepamatuju si kolik to točilo.. :D Ale jo, máme všichni stejný převody :) a Tondo na jakou max rychlost je nastavená převodovka nevíš, jen mě to zajímá? Když jsem to tak něják zkoušel jak co kdy jak točí, tak to vychází na těch 200. A ještě se chci zeptat jestli máme omezovač? Jel jsem těch 175 a pak se zastavilo. Bojím se to točit až v tom červeným tak se radši jen zeptám.. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem zatím víc než 205 podle rychloměru - odhadem, už tam není čárka - nejel.

To bylo na dálnici u Naháče, takže z kopce.

Převodovce je rychlost jedno, jde o motor.

Já mám omezovače takhle:

neutrál - 4000

1. a 2. rychostní stupeň - 6000

3., 4. a 5. kvalt - 6200.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, ale z kopce.

Po rovině tak 190.

Já už si nepamatuji jak to bylo s omezovači v originálních datech.

Točit motor bez zatížení je nemysl a 4000 je ažaž.

Uhlídat dvojku na kluzkém v zimě rozumně nejde a tak tam mám radši omezovač níž.

Jednička je nastavená stejně i když je rozumnější přeřadit do 5000 a dál to netočit.

No a 6200 je se sériovými ventilovými péry a ojničními šrouby taky tak akorát.

Tak to mám takhle.

Dnes jsem v Boleslami mluvil s Emilem Trinerem a ten má omezovač u svojí Fábie na 8600 (1,4 l 16V, 182 k)

a brečel, že opravdu jet začne jeho motor až 7000, takže mu Fábie R2 (1,6 l 16V, 180) Tarabuse a Černého ujíždějí.

Mít cca 1500 použitelné rozpětí otáček asi taky není žádná slast a pravděpodobnost,

že se v zatáčce netrefím do kvaltu je dost vysoká - s tím, co tam dám jsem pod 7000 a o jeden kvalt níž už jsem v omezovači...

Ale já bych na tvém místě omezovače neřešil a jezdil sériové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, ale i tak je 190 pěkný.

Emil Triner, to mi něco říká, ale bude to asi jen shoda jmen. Znám jednoho tady u nás, ale má diselovou fabii a jezdí myslím závody do vrchu nebo tak něco.

Raději to řešit nebudu no, vím o tom prd :D alespoň jsem se zase málo něco přiučil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Koukám, že jsme měli stejný nápad a alespoň nemusím zakládat nové téma, to jsem rád, zajímalo by mě to taky, zda to jde a pokud ano, tak s jakými úpravami, cena 70.000-Kč je podle mě cena za fungl nové díly ve škodovce.

Automechanik bohužel nejsem, ale zajímá mě to z teoretického hlediska, pokud bych byl, zda se to dá doma v garáži s potřebným nářadím udělat.

Maximálně jsem zkoušel 185km/h na dálnici z kopečka, tehdá mi to ale neskutečně žralo (částečně i kvůli zapraseným svíčkám a zpětné klapce) a otáčky si již nepamatuju, každopádně v současnosti při 140km/h mám cca 4.000 otáček, kdy spotřeba je v rozmězi 5-8l (kombinovaná).

Takže pokud bych si dokázal sehnat převodovku s šestikvaltem (v ceně cca 5.000,-Kč), předpokládám tedy, že by se mi na rychlost např. těch 140km/h měly snížit otáčky motoru někam cca na 3.500 otáček a tudíž pro tuhle rychlost klesnout průměrná spotřeba z 5-8 na třeba 5-6,5 ? Co by to udělalo s motorem, např. průběh komprese a spalování, že by např. nestíhal spalovat a vyfukoval by tak neúplně spálené palivo do výfukové soustavy, že by odešel katalyzátor a nesplňovalo by emise popř. jestli by to šlo nějak upravit VAGem apod (pravděpodobně by se pak musely seštělovat vstřiky paliva na menší hodnotu, popř. poupravit sání apod.). Popř. co by se ještě muselo všechno štelovat?

Nejde mi ani tak o zvýšení výkonu, jako spíš o úsporu paliva při slušných (120-140km/h) rychlostech po dálnici. Předem děkuju za jakýkoliv názor či poznatek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...