Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Chlapy dnes se mi normálně zakouřilo z ovladače topení. Mám manual klimu a z toho ovládání se normálně začlo kouřit. Už to nereaguje na otáčení ovladačů, ale klima chladí. Když jsem šáhl do toho kastlíku nad ovládáním, tak to bylo uplně horký. kde je zrada? co s tím, měl jsem docela strach co se tam stalo.

Vloženo (editace)

topení bych tam zatím nechal - musel bys vypustit i klimu

podle mě bude stačit oddělat středovej tunel a popřípadě vyměnit ovládání

když zepředu odděláš knoflíky a černej plast uvidíš trochu na spínání ventilátoru, ktery asi odešlo.

post-167-1216447150_thumb.jpg

Editováno: , autor: Vaša
Vloženo (editace)

To spínání je na tom obrázku vpravo? jak se složitý to vydělat ven, stačí jen ten rámeček a ty 4 torxy dokola?

popř jak poznám jestli je špatný?

Editováno: , autor: malyhonza
Vloženo

jj je to to černá napravo

právě že se to vydělává dozadu takže abys to vytáhl a mohl to případně odpojit musí tunel ven

zepředu sice rozděláš hodně , (stačilo by abys viděl spínací část) ale na vytažení toho spínače musíš oddělat západku zezadu

Vloženo

pokud ty plechy co spínají budou zkroucený a okolo to bude očazený tak jsi to našel

kdybys byl tady někde ode mě (Prostějov) tak bych ti mohl půjčit - možná je někdo v tvym okolí kdo má taky nějakej doma pohozenej

Vloženo

tak jsem to dnes celý rozdělal, a zjistil jsem že tam vypadl nějaký plechový jazýček a asi se to tím nějak vyzkratovalo viz obr. nikdo z okolí ten panel nemá. Vašo ty bys ho prodal?

post-9845-1216679735_thumb.jpg

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Ahoj všem,

pořídila jsem si starší Octavii 1.6, netopila.V servisu vyměnili termostat, cena necelých 1 500,-. Což je pro mě dost,když jsem zjistila,že auto topí, ale při rychlosti více jak 60 km fouká na kolena a nohy studený vzduch.Při zapnutém topení na nohy fouká úplná ledovka.Ujedu takhle 50 km a mám nohy jako led i v zimních botách.Chtěla jsem se zeptat,jestli mi tam nechybí nějaký krycí filc v interiéru,nebo co.Nemohla jsem porovnat s druhou Octávkou,nemám k dispozici nahlédnutí do jiného interiéru.Servisu to už nechci svěřit,jsou pro mě drazí a odstranění problému je jen 50%.Prosím poraďte,co to může být za závada,nebo foto interiéru pod volantem k nahlédnutí.Moc prosím o pomoc :help: ,než umrznu ve vlastním autě lol ,díky.

Vloženo

Mohla by být špatná vodní pumpa, častá závada hlavně u starších octavií, voda pořádně necirkuluje a pak to netopí. Jestliže se motor ohřeje na těch 90°C a stejně to netopí, tak bych to viděl na tu pumpu.

Vloženo

to už bude facelift

když mu mění termostat za 1500

tak drahej je jen na AVU, BFQ a ten je od roku 2000

ale jak to popisuje tak bych to taky viděl na ten termostat - to pak vůbec nentopí, pak leda zkusit čidlo teploty

Vloženo
Mohla by být špatná vodní pumpa, častá závada hlavně u starších octavií, voda pořádně necirkuluje a pak to netopí. Jestliže se motor ohřeje na těch 90°C a stejně to netopí, tak bych to viděl na tu pumpu.

Před opravou topila opravdu slabě a motor se nezahřál na provozní teplotu.Po opravě v servisu se motor zahřeje na provoz,topení topí na okna a do prostoru,ale když přepnu,aby to topilo na nohy,tak fouká studený vzduch a mrznou nohy.

Když topení nemám zapnuté,tak mám dojem,že tam někde fouká i tak,ale mírněji.Rok výroby je 98.

Vloženo

No jestli to bylo přímo v servisu škodovky tak bych věřil že uměj i ten obyč. termostat vyměnit za 1500,- , mě na 1.8T ten kus plechu (termostat) taky prodávali za 1200,- ...

Vloženo
to už bude facelift

když mu mění termostat za 1500

tak drahej je jen na AVU, BFQ a ten je od roku 2000

ale jak to popisuje tak bych to taky viděl na ten termostat - to pak vůbec nentopí, pak leda zkusit čidlo teploty

Rok výroby je 98.Výměna termostatu,těsnění k termostatu a pár drobností cca 30 kaček a to dohromady s prací v servisu škoda za necelých 1500,-.Dnes jsem dodávala šroubek u nějakého držáku,který vedl ke kapotě.Drnčelo to v prostoru motoru.Nedali jej tam zpět,takže mě ještě okradli.Už mě tam nikdy neuvidí :aggressive:

Vloženo
takze auto normalne topi akorat ti netopi na nohy?

Po výměně termostatu topí,jen né na nohy,když přepnu,tak mi tam fouká studený vzduch.V servisu odzkoušeli po zahřátí motoru jen topení do prostoru.Topilo a tím to pro ně skončilo bohužel.Už jim nevěřím,nechci tam auto dávat znovu.Jestli máš radu,tak prosím o pomoc :help: ,díky.

Vloženo
Skusala si teplotu vzduchu aj rukou?

Aky je rozdiel v teplote vzduchu v polohe interier/nohy ? (do interieru cez vyduchy v pristrojovke ide horuci a na nohy studeny?)

Ano,přesně tak.Na sklo a do interiéru,fouká opravdu teplý vzduch,tak jak má,ale při přepnutí na nohy fouká studený.Nemůže to být vypadlá hadice někde,kde to vede k nohám?Chtěla by jsem to vyřešit,nedáse jet na dlouhou cestu,umrzly by mi nohy.Díky za pomoc,pokud můžeš,poraď ;)

Vloženo

Vela Ti asi neporadim, ale dam ti sem aspon zakladnu schemu kurenia.Vypadnuta hadica to urcite nebude-spodne vyduchy by boli vtedy nefunkcne. Pokusim sa ti ale popisat princip kurenia.

1.Ventilator vhana do potrubia vzduch.(nasava cez pelovy filter pod pred.oknom)

2.Zakladna zmiesavacia klapka pusta vzduch z potrubia-cez radiator(vzduch sa prudenim cez radiator ohrieva)

-mimo radiator(vzduch z ventilatora prudi priamo do interieru)

-regulacia teploty je dosiahnuta sucastnym prudenim vzduchu cez radiator a mimo neho

3. Vzduch s upravenou teplotou sa dalej rozvadza do vystupov podla nastavenia od prepinaca na panely kurenia.

Takze jedina vec co ma napada je to, ze otocenim prepinaca na nohy dojde sucastne k zmene prudenia vzduchu mimo radiator. Asi pomoze len kontrola ovladacich tiahel kurenia a ich pripadne nastavenie.post-28368-1232992651_thumb.jpg

Ja mam auto bez klimy ,takze ak som nieco zle popisal dufam ze skuseni borci z fora to daju na spravnu mieru.

Vloženo
Vela Ti asi neporadim, ale dam ti sem aspon zakladnu schemu kurenia.Vypadnuta hadica to urcite nebude-spodne vyduchy by boli vtedy nefunkcne. Pokusim sa ti ale popisat princip kurenia.

1.Ventilator vhana do potrubia vzduch.(nasava cez pelovy filter pod pred.oknom)

2.Zakladna zmiesavacia klapka pusta vzduch z potrubia-cez radiator(vzduch sa prudenim cez radiator ohrieva)

-mimo radiator(vzduch z ventilatora prudi priamo do interieru)

-regulacia teploty je dosiahnuta sucastnym prudenim vzduchu cez radiator a mimo neho

3. Vzduch s upravenou teplotou sa dalej rozvadza do vystupov podla nastavenia od prepinaca na panely kurenia.

Takze jedina vec co ma napada je to, ze otocenim prepinaca na nohy dojde sucastne k zmene prudenia vzduchu mimo radiator. Asi pomoze len kontrola ovladacich tiahel kurenia a ich pripadne nastavenie.

Ja mam auto bez klimy ,takze ak som nieco zle popisal dufam ze skuseni borci z fora to daju na spravnu mieru.

Díky moc,zkusím to podle toho projít.Rozebrat se dá přece všechno :) .Máš moc chytrou knížku :palec2: .Dám vědět jak to dopadlo ;)

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...