Publikováno Srpen 6, 201114 r Chtěl bych se zeptat, jak je složité vyndat si sám přední kotouče na Roomsteru 1.4 16V 63kW. Myslím tím vyměnit si je v garáži. Je někde výkres s rozkladem díl? Díky.
Srpen 6, 201114 r Autor Proč chceš měnit kotouče s nájezdem 25000 km? Není to trochu brzo? Bohužel jsou zvlněné a při brždění mi kmitá volant v rude. Napoprvé je zkusím ztočit, ale moc tomu nedávám, jelikož něco podobného jsem absolvoval na služebním VW a za dva měsíce to bylo to samé. Nakonec ,se vyměnily a byl klid.
Listopad 19, 201113 r Mám stejné auto (Roomster 1,4 16V 63kW) a stejný problém. Mám Teď najeto 55t, ale začalo to kmitat už asi na 40t. Teď mi ještě navíc začalo svítit čidlo opotřebení destiček, takže se snad konečně dokopu k tomu, abych to řešil. Mám k tomu ještě pár dalších dotazů. Jakou značku kotoučů a destiček použít? Brembo, TRW, Ferodo.....? Ty originální kotouče asi nejsou nic moc, když nevydrží ani jedny destičky. Kdo je vůbec dělá? Jak je to s kontrolkou destiček na přístrojovce? Zhasne po výměně destiček nebo se to musí nějak nulovat? Předem díky za info. BTW: ptal jsem se na tuto opravu v značkových servisech............v jednom mi od boku řekli 5500, v druhém po zadání VINu přesnou částku 5285 (nebo tak nějak). to se mi tedy fakt dávat nechce.
Listopad 19, 201113 r ...no,, nevim co tam mas. Ja jsem menil desticky po 151.000 km a kotouce nebylo treba menit, jen je lizly na soustruhu. Spolecne se servisem vymeny oleje jsem dal celkem 1715,-Kc :-} /kurna kde jsou ty smajliky?/
Listopad 19, 201113 r ...no jo, ale já se ptal ve značkovém servisu. řekli mi cca tyto ceny: destičky 1500, kotouče 2 x 1500, zbytek práce. myslím, že tam nemám nic moc zvláštního. Těch 55t je najeto z větší části po městě, tam to předpokládám víc ubejvá. zítra sundám kola, a kouknu, jak na tom ty destičky opravdu jsou. třeba je problém jenom v tom čidle. málem bych zapomněl, ty kotouče jsou ale asi opravdu v pr... cuká mi to s volantem při lehkém brzdění z vyšší rychlosti. když sešlápnu pedál víc, tak to přestane. při pomalém dojezdu např. na semaforu je při lehkém dobržďování cítit cukání v celém autě. Upraveno Listopad 19, 201113 r od kodl258
Listopad 19, 201113 r ... tak je to asi u vás levnější. kdyby to u mě byly je ty destičky, tak by to možná bylo taky jen za nějakých 1700-1800.
Listopad 19, 201113 r Jak je to s kontrolkou destiček na přístrojovce? Zhasne po výměně destiček nebo se to musí nějak nulovat? Předem díky za info. žiadne nulovanie ....po výmene ti kontrolka automaticky prestane svietiť sama
Listopad 20, 201113 r tak to jsem rád, že se nic nulovat nemusí. jen takový dotaz, jak to vlastně tady funguje? u starých aut to bývalo tak, že v destičce byl zalitý kontakt a jakmile se destička obrousila, kontakt se při brzdění dotkl kotouče a rozsvítila se kontrolka. u roomstera ta kontolka svítí ale trvale při každém otočení klíčku. poradíte někdo jaké kotouče a destičky koupit. zatím jsem si vyhlídl kotouče brembo max - drážkované, údajně vyšší teplotní odolnost.
Listopad 20, 201113 r u Škody ta kontrola brzdového obložení funguje podobně - na jedné straně (tuŠím levé) jsou v kotouči a deskách dráty a jak se ohoblujou, dojde k rozpojení obvodu, rozsvítí se kontrolka.
Listopad 20, 201113 r Ta elektricka smycka je jen v desticce na leve predni brzde, kotouce se to netyka.
Listopad 20, 201113 r Bohužel jsou zvlněné a při brždění mi kmitá volant v rude. Napoprvé je zkusím ztočit, ale moc tomu nedávám, jelikož něco podobného jsem absolvoval na služebním VW a za dva měsíce to bylo to samé. Nakonec ,se vyměnily a byl klid. A nezacalo ti to hadzat az po vymene druhych diskov so zimnymi gumami?
Listopad 20, 201113 r Třeba to, že nemusíš mít vyvážené kola a začne ti to při brzdění házet s volantem.
Listopad 20, 201113 r japato napsal že to vyřešil stočením kotoučů, proto jsem reagolal na to co by to mělo mít společného ze zimními pneu. A nevyvážené kolo poznáš i bez brzdění.....
Listopad 20, 201113 r Ta elektricka smycka je jen v desticce na leve predni brzde, kotouce se to netyka. Tos mně teda moc nepotěšil. Při poslední prohlídce mně napsali na brzdy ještě cca 5000km a s potěšením bez rozsvícení jsem najel už cca 7500km. Je teda pravda, že do toho zasáhla jedna delší cesta, ale i tak. Je možné, aby se sjely prvně kotouče a až pak destičky (oboje od počátku nové), nebo stačí počkat na rozsvícení té destičky?
Listopad 20, 201113 r já jsem se dnes konečně dostal k tomu, abych to rozebral. kotouče byly pěkně orezlé. rez, která narostla z vnitřní strany kotouče přerušila kablíky pro kontrolu destiček. tak jsem rez očistil, kablíky od destičky utrhnul, spojil a zaizoloval. destičky mají asi 7 mm, to ještě snad chvilku vydrží. kontrolka nesvítí. až na to budu mít náladu, tak destičky i kotouče koupím a vyměním. bohužel stočit je nemám kde.
Listopad 20, 201113 r Já měnil kotouče po 60 000 km, zvlněné a rovnou s nimi i destičky. Také vibroval volant při brždění. Vše TRW, vše OK. Upraveno Listopad 20, 201113 r od Pette-KH
Listopad 24, 201113 r Já mám 55t a taky je to zralý na výměnu. kotouče mám zvlněné už asi 15-20 tisíc.
Únor 26, 201213 r Mám Roomster 1,4 16V, najeto 28000 km a přední kotouče jdou ven. Mě se jejich stav nelíbil už při 10000 km ve srovnání s 8 let starou fabií. Stáčet je nedoporučuju, protože po pár kilometrech začne kmitání znova. Rozhodně tam nebudu dávat zase originál ale nějakou z renomovaných značek, byť bude celý set dražší.
Únor 26, 201213 r Nevim, cos mel za Fabii, ale pokud to nebylo RS, 2.0 MPi nebo naopak HTP 40kW, pak mas na Roomsteru uplne stejne kotouce jako na 8 let stare Fabii. Je to o stylu jizdy, ja svou Fabii Combi prodaval s najetymi 74tkm a kotouce a desticky byly jak novy...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.