Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Servisy 132 členové hlasovali

  1. 1. Servisujete pouze v:

    • Autorizovaném servisu Škoda
      35
    • Neautorizovaném servisu
      19
    • Garáži u domu
      56

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

Chci se optat , mění/měnil někdo někdy  ty dva zelené "O" kroužky ?

Ako tu už bolo napísané, použi olej so schválením VW 502.00. Viskozitu zvoľ podľa toho aké trasy jazdíš. 0W-40 ak máš veľa studených štartov a krátkych jázd, 5W-40 je taká zlatá stredná cesta ak nejazdíš úplne krátke jazdy, a ak jazdíš výhradne dlhé jazdy, tak môžeš kúpiť aj lacnejšie 10W-40 oleje. U HTP sa ale v každom prípade doporučuje skrátiť interval výmeny na 10000 km (prípadne 7500 ak prevažujú krátke jazdy, alebo motor dostáva viac zabrať napr. v mestskej premávke prípadne na diaľnici).

ja bych do motoru HTP dal tento

http://www.oleje.cz/p/mobil-1-peak-life-5w-50-1-l--579

vymena kazdych 10t km...

aspon si muzes rict, ze jsi pro svuj motor udelal to nej... konkretne pro HTPku

Mobil 1 Peak Life 5W-50 je dobrý olej, ale nemá schválenie VW 502.00, a asi nie náhodou (ak ďalšie, resp. nižšie schválenia VW má). A ak sa s tým motorom nejazdí stále na nemeckej diaľnici, na okruhu, alebo sa s tým autom neťahá ťažký príves (napr. jachta k Jadranskému moru :D), tak sa mi 50-ka zdá byť tak trochu overkill. Dokonca 50-ka je pri krátkych jazdách priamo na škodu, lebo kým sa motor poriadne nezohreje, tak ten olej bude mať zbytočne vysokú viskozitu, tj. bude mazať horšie ako keby tam bola nejaká bežná 30-ka, alebo 40-ka.

rekl bych to tak-kratke jizdy 5w40, dalnicni a vyuzivani motoru na max 5w50.. ze nema normu 502.00 dle me neni az tak v tomto pripade rozhodujici,502.00 z oleju 5w50 splnuje jeden jediny olej... urcite bych se mobil 1 5w50 nebal, rozhodne lepsi nez castrol z trznice nebo pochybnych eshopu... pokud bych jezdil s autem na dalnici, tahal privesy atd tak bych sahl po 5w50tce a vymena max po 10t km..

Chci se optat , mění/měnil někdo někdy  ty dva zelené "O" kroužky ?

mení sa len to väčšie tesnenie..je súčasťou novej vložky fitra ..a origo býva bielej farby

post-62595-0-32899900-1416842242_thumb.j

Jasně, to neřeším, jedná se o dva zeléné okroužky, které těsní trn olejového domečku. Teď otázka , jestli je to nutné nebo žádoucí,z důvodu že (nechce se mi to detailně momentálně studovat) těsní špinavou a čistou stranu.

Mmj, u levného filtru, již nevím co to bylo zač, mi po pár tisících km začal chcát (ten velký bílý) . U origo filtru se mi to nikdy nestalo.(jedná se o několik výměn. cca 6x)

JirkaBrno-

 

5W 50? Jestli si chce odstřelit motor, tak klidně.

Mr.Pavka-prosím tě, proč sem píšeš takové bludy... bud tak hodný a něco si přečti, než sem napíšeš to co jsi napsal...

 

http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/90-v-motore-12-htp-mente-olej-castejsie-ako-predpisuje-vyrobca/

http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

 

děkuji.

EDIT-ano, dnešní HTP už jsou na tom konstrukčně lépe než první HaTaPky, ale i tak bych to neriskoval a použil olej 5w50 při silném zatížení motoru.. samozřejmně, pokud HTP provozuje člověk po městě a sem tam na chatu, klidně mužem použít 5w40... což už jsem psal výše.. dokonce pro velmi silné zatěžování motoru je doporučován olej 5w60 či 10w60...

Upraveno od JirkaBrno

Jasně, to neřeším, jedná se o dva zeléné okroužky, které těsní trn olejového domečku. Teď otázka , jestli je to nutné nebo žádoucí,z důvodu že (nechce se mi to detailně momentálně studovat) těsní špinavou a čistou stranu.

Mmj, u levného filtru, již nevím co to bylo zač, mi po pár tisících km začal chcát (ten velký bílý) . U origo filtru se mi to nikdy nestalo.(jedná se o několik výměn. cca 6x)

Já je pouze zkontroloval, byly pěkně měkké, pružné, tak jsem to víc neřešil.

Ano, těsní (oddělují) na výstupu z filtru filtrovaný olej od oleje do filtru přitékajícího. I kdyby netěsnily dokolale, tak o nic nejde, dostane se trocha nefiltrovaného oleje do filtrovaného. A ona i ta "netěsnost" by filtrovala, tak houby zle.

Taky bych to s "hustým" olejem nepřeháněl. Ona ta vyšší viskozita má i své nevýhody, ale to nikdo (nechce) nevidí.

Upraveno od McMatej

rekl bych to tak-kratke jizdy 5w40, dalnicni a vyuzivani motoru na max 5w50.. ze nema normu 502.00 dle me neni az tak v tomto pripade rozhodujici,502.00 z oleju 5w50 splnuje jeden jediny olej... urcite bych se mobil 1 5w50 nebal, rozhodne lepsi nez castrol z trznice nebo pochybnych eshopu... pokud bych jezdil s autem na dalnici, tahal privesy atd tak bych sahl po 5w50tce a vymena max po 10t km..

 

Na jednej strane radíš viskozitou už nadštandardný olej, na druhej strane ale nechceš dodržať predpísané schválenie. Fakt rada nad zlato pre niekoho kto sa do toho nevyzná a rozhoduje sa podľa toho. Potom príde s takým olejom, nedajbože nejakou ACEA A1/A5-kou do servisu a má po záruke. Predpokladám že mu prípadnú opravu nepreplatíš.

Jednoducho schválenie treba dodržať, asi nie náhodou je určené. Ak potom nájdeš v ponuke olej s týmto schválením so SAE viskozitou 5W-50, tak tam ten olej daj, ale určite neraď niekomu kto má predpísanú 502-ku, aby sa na to vykašlal a zobral olej bez nej. To už potom môžeme všetci tankovať 91 uni.

 

BTW, máte niekto 1.2 HTP s MaxiDotom a ukazovateľom teploty oleja? Koľko ste tam doteraz videli najviac?

Nano... Moderní slovo dnešní doby. Kam to nenacpou, to je out

Richiis-

 

Od chlapa v kvádru kterej cpe lidem do hlavy mimo jiné Cebii nevěřim ani pzdrav.

 

Já věřim Petrovi garážistovi v zamaštěných montérkách od nás ze vsi.

 

JirkaBrno-

 

Nemam náladu tu znova psát o tom jak jsem si s 5W 50 po 15cti tisících zrušil auto. Někde si to tu najdi.

No já nevím. Z řady Nanodrive Energy Efficient od Millers Oils bych mohl použít pouze EE Semi Synthetic 10w40, který splňuje

dle výkonnostní třídy olejů ACEA A3/B3 a firemní VW 502.00. Jinak nic jiného nepřipadá v úvahu.

To, že ale také zároveň splňuje normu MTF-94 pro manuální převodovky, mne zrovna moc u motorového oleje nenadchlo.

Honza. - Takže olej co umí všechno, ale nic pořádně.

Jak ho vypustil a pak s autem objel ještě půl zeměkoule?

 

Nás na učňáku učili že olej má kromě mazací funkce ještě funkce:

-dotěsňovat

-chladit-odvádět teplo

-tlumit rázy

-čistit-odplavovat nečistoty

-pohlcovat nežádoucí látky ze spalování

-konzervovat-ochrana proti korozi

Myslíte si, že ten olej opravdu přidá  10 koní výkonu? To je skoro jako bych ten tříválec ochipoval :D

To víš že přidá. Víra tvá tě uzdraví.... :)

 

Placebo.....

Mistře Pavko, máte nějaký důkaz nebo vlastní zkušenost, že technologie nanočástic v olejích nefunguje, nebo se jedná o placebo? Sem s ním prosím.
Sice se v olejích příliš nevyznáte (olejem 5w50 motor zničit nejde, motorový olej plnící MTF normu není nic neobvyklého, toť jen některé důkazy, které mne o tom přesvědčují) ale na něčem reálném se musí Vaše tvrzení zakládat.

Předem díky za info. 

S viskozitou 50 mam vlastní zkušenosti, prostě výrobce to nepředepisoval, ale já ho tam v dobré vvře nalil-KO po 15 tisících. Někde sem se o tom rozepisoval, tak si to najděte.

 

Jinak výkon 10% navíc, těžko. Spíš tak max 5%.

 

Ale chápu, že musíte hájit zájmy svého zaměstnavatele.

S viskozitou 50 mam vlastní zkušenosti, prostě výrobce to nepředepisoval, ale já ho tam v dobré vvře nalil-KO po 15 tisících. Někde sem se o tom rozepisoval, tak si to najděte.

 

Jinak výkon 10% navíc, těžko. Spíš tak max 5%.

 

Ale chápu, že musíte hájit zájmy svého zaměstnavatele.

 

Viskozita 5w50 místo jiné doporučované sama o sobě žádný motor nepopraví, ale to teď neřešme. 

 

Nepředkládáte žádné důkazy, píšete jen ve stylu "neznám to, tak to neexistuje", proto jsem se těšil na konstruktivní debatu

 

Diskutuji o produktech, se kterými se zabýváme, jejichž vlastnostem nejen že nedůvěřujete (ani nemusíte samozřejmě) ale hlavně se jim jaksi vysmíváte, proto jsem reagoval. 

Kdyby šel takto jednoduše zvednout výkon motoru byť i o 5%, tak by to bylo celkem dobrý. Viděl jsem o tom nějakou reportáž, tuším v SM, ale jednak to testovali na sportovním autě, které pracuje v trochu jiných režimech teplot a tlaků než při reálné jízdě na silnici a nebylo tam také řečeno, vůči kterému oleji byl ten nárust 8 % naměřen, pokud se pamatuji správně.

Kopete za mančaft terej ten olej prodává. Zatim neni důvod Vám věřit. Tolik selskej rozum. Takže asi tak.

 

Až mi ho doporučí kluk od nás ze vsi kterej dělá auta 40 let a znam ho osobně i mimo autodílnu jako férovýho chlapa, tak uvěřim. Neberte to osobně......

Upraveno od Mr.Pavka

Jinak s tim Vykáním je to úlet. :) Sem Pavel

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.