Přejít na obsah

Zvolavačka 1.2 TSI - rozvody


Jikra

Doporučené příspěvky

V prvom rade navstivit servis a priamo sa na to opytat. Oni to skontroluju v systeme ELSA na zaklade VIN-ka. Ak to urcite rachoti pri starte a zakaznik to hlasi, odporucanie zo SA je vymenit to.

Aha,myslel jsem že se to dá zjistit nějak jinak než v servisu,zatím u startu nerachotí ale po startu několikrát docela brutálně zakolísají otáčky až mám pocit že to chce chcípnout,pak už jinak v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No bylo mi divné že ten motor běží na volnoběh jen těsně nad 600 otáček,když tak to přehrání softu zkusím příští týden domluvit,zdá se mi

že to dokonce nějak ovlivňuje zatížení altíku,včera to nedělalo a když jsem přepnul světla přepínačem z deních na obrysovky a zapnul jsem mlhovky tak to v tom okamžiku začlo dělat fakt hodně,díky moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V úterý jsem přistavil vůz na výměnu oleje atd... po 30.000 km. Zmínil jsem občasné rachotivé starty. Jeden servisní technik řekl, že je to OK, druhý, že to možná není OK, přičemž já jsem trval na "odstranění problému". Večer se mi ozval garanční technik s tím, že (zkráceno):

- je třeba vyměnit řetěz

- ŠA již dodává preventivně celou sadu, tzn. i další díly

- podle jeho názoru to čeká všechny 1.2 TSI motory, vyrobené do data (xy 2010 - nevím přesně měsíc), otázka není ZDA, ale KDY

- dle statistik se řetězy z původní série vytahaly za cca 40.000 km průměrně o 4 mm, nové řetězy prý v zátěž. zkouškách vykázaly za stejný proběh téměř neměřitelných 0,2 mm, tedy opakované výměny by již neměly být potřeba

Výstup: je třeba se nedat a trvat na svém, se servisem jsem sice jinak spokojen, ale kdybych nebyl poněkud důrazný, zřejmě by se mi dříve či později písty s ventily trošku (ne)skamarádily.

Doufám, že můj článek nebude pan Ekkar pitvat zprava zleva, dokazovat, co jsem napsal špatně a že mi to patří za to, že jsem s dovolil koupit Škodovku s motorem 1.2 TSI.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....

Doufám, že můj článek nebude pan Ekkar pitvat zprava zleva, dokazovat, co jsem napsal špatně a že mi to patří za to, že jsem s dovolil koupit Škodovku s motorem 1.2 TSI.

Pokud si myslíš, že odsuzuju lidi za to, že podlehli mamu a klamu reklamních keců a koupili si vysněnej motor, ze kterýho se vyklubal nedodělek, tak jseš pořádnej magor.

Celou dobu tady nadávám výhradně na to, co udělalo/dělá vedení fabriky/koncernu - v zájmu svých plných kešení místo v zájmu svých zákazníků.

Nemůžu nikomu sice zabránit si cokoliv o mně myslet, ale v tom postupu vůči servisu Tě můžu podpořit - jo, je potřeba se zašprajcovat a stát si za svým. Máš v boji s fabrikou bod k dobru. lollollollol

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V úterý jsem přistavil vůz na výměnu oleje atd... po 30.000 km. Zmínil jsem občasné rachotivé starty. Jeden servisní technik řekl, že je to OK, druhý, že to možná není OK, přičemž já jsem trval na "odstranění problému". Večer se mi ozval garanční technik s tím, že (zkráceno):

- je třeba vyměnit řetěz

- ŠA již dodává preventivně celou sadu, tzn. i další díly

- podle jeho názoru to čeká všechny 1.2 TSI motory, vyrobené do data (xy 2010 - nevím přesně měsíc), otázka není ZDA, ale KDY

- dle statistik se řetězy z původní série vytahaly za cca 40.000 km průměrně o 4 mm, nové řetězy prý v zátěž. zkouškách vykázaly za stejný proběh téměř neměřitelných 0,2 mm, tedy opakované výměny by již neměly být potřeba

Výstup: je třeba se nedat a trvat na svém, se servisem jsem sice jinak spokojen, ale kdybych nebyl poněkud důrazný, zřejmě by se mi dříve či později písty s ventily trošku (ne)skamarádily.

Doufám, že můj článek nebude pan Ekkar pitvat zprava zleva, dokazovat, co jsem napsal špatně a že mi to patří za to, že jsem s dovolil koupit Škodovku s motorem 1.2 TSI.

Takže pokud tomu rozumím je pravděpodobné že když mám auto vyrobené 3/2011 že v něm bude zřejmě motor u kterého se výměna rozvodů dělat nemusí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je interní informace a ty se to opravdu nedovíš nikdy! A k čemu taky? O konstrukční věci vývojářů se nestarej. Máš auto, záruku, tak jezdi a neřeš hlupoty. Koupil sis hotovou věc a ne nějaké lego, do kterého můžeš rýpat. V případě jakéhokoli problému zajeď do servisu a oni už mají přesné instrukce, jak tu či onu závadu odstranit. Ale proboha k čemu furt někdo potřebuje vědět od jaké firmy montuje ŠA rozvody???

  • Pozitivní 2
  • Negativní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne, VSKUTKU nezklamal - tohle je přesně ta informace, kterou dává fabrika. Něco ve smyslu:

Zákazníku nestarej se o to, co za xindl jsme ti namontovali pod kapotu, pokojně jezdi dál i když zpod kapoty slyšíš zvuky jako by se tam hromadně pářily vopice - protože my přece nebudem dávat zbytečně prachy za nějaký preventivní výměny, ale počkáme, až se ti to posere dokonale - a pak ti pro jistotu řeknem, že sis to posral sám, protože jsi s tím jezdil, zatímco v reklamačním řádu máš jasně napsáno, že s jakoukoliv závadou máš mazat do značkového servisu - to, že ti právě v tom značkáči řekli, že s tím nic není a máš jezdit dál, tak to velice vehemetně popřeme...

Podle dosavadního průběhu věcí bych pak tipoval, že z fabriky mají servisy (obecně řečeno) jako "ZÁKLADNÍ SMĚRNICI" nařízeno využívat "Plzákův zákon" - neboli ZATLOUKAT, ZATLOUKAT, ZATLOUKAT...

Bikeone - nebudeš ty nakonec (pre-)fabrikant??? lollollollollol

  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Ekkar z Bastlírn ty jsi slyšel zvuk co vydává tento motor? Jsem si jistý , že ne jinak by jsi nepsal takové kraviny.Já mam vyměněnou sadu a v servisu mě řekli ,že tento problém je již dlouho a hledali vhodné řešení potažmo nového výrobce. Otázkou je jestli se jednalo o problém příchodem mrazíků se postupně začíná vracet hlučný start. Otázkou je co ho tedy vydává a jestli je to nebezpečné , ale zdá se , že panika je zbytečná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rumík - KLÍÍÍÍÍDÉÉÉÉÉK, to přirovnání s vopicema bylo jen ilustrativní - aby se zdůraznil přístup ŠA potažmo koncernu VW vůči zákazníkům...

Prostě zákoš se (podle názorů prezentovaných interně a jak vidno z argumentace diskutéra Bikeone i veřejně personálem koncernu) nemá vůbec co zajímat o to, co se děje pod kapotou ať se děje co se děje - pokud auto jede...

A ptáte se proč? Přece protože i když auto je zákazníkovým majetkem, za který vysolil nemalou sumu oběživa, je mu podle mínění výrobce absolutně ho*no po tom, z jakého materiálu a od jakých výrobců subkomponent je tento draze zaplacený kus majetku vyroben/smontován...

A to i přestože tyto součásti jsou kriticky důležité pro bezpečnost a spolehlivost funkce daného předmětu - zde motorového vozidla. Na této funkci samozřejmě závisí i spolehlivost uspokojení potřeb zákazníka, za které si koupí vozidla zaplatil a v některých případech i bezpečnost jeho a jeho blízkých.

Jenomže - kdyby se na veřejnost dostaly informace KDO koncernu dodává ty které díly, tak by se náhodou některý zákazník mohl dopátrat i toho, KOLIK za tyto součásti koncern skutečně platí...

Ve finále by se pak náhodou mohlo ukázat, jaká je skutečná výrobní cena auta - a jejím porovnáním s cenou prodejní by pak mohly vzniknout případně i společenské nepokoje vedené zákazníky koncernu... :aggressive::aggressive::aggressive:

Kdy už si konečně lidstvo zapamatuje, že skutečná výše zisků vlastníků jakékoliv společnosti je jejím nejpřísněji střeženým "firemním tajemstvím" ??? A všecky možnosti, které by mohly vést k odhalení skutečné výše těchto příjmů je nutno co nejpřísněji mařit a postihovat?

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda se i k pozáručním opravám staví velice vstřícně. Pokud chodí zákazník na pravidelné prohlídky, nenosí si vlastní oleje a filtry, může očekávat, že ŠA jim nabídne náhradní díl zdarma!! To je přístup, co? U jaké jiné automobilky se chovají podobně? Já spíš nerozumím těm co si koupí nové auto, pak zavítají na fórum a vykřikují do světa jaký si to koupili šmejd, že sice jim to jezdí bez problému ale mají strach coby kdyby. Pak se v tom chtějí rýpat sami, zjišťují jaký subdodavatel dodal ten či onen díl, spekulují jaký vliv má barva řetězu na jeho životnost, atd atd... K tomuto účelu jste si měli koupit auto z bazaru a poslouchat jaké zvuky to vydává po 200 tisících.

Pokud se v nějakém servise nechovají korektně, je to jiná věc a je třeba o tom informovat ŠA (sami volají pár dnů po návštěvě servisu a ptají se). Ale to, že vám v servise neprozradí jaké díly se od kdy do kdy montovaly? Je to v pořádku! Některé věci ani sami neví, protože tyto informace prostě nemají, a i kdyby něco věděli - je to interní informace, chcete-li obchodní tajemství!

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podstatě máš pravdu!!

a) jsi sice majitel, ale vyžaduješ servis, záruční opravy apod. - tedy dodržuj smluvní pravidla!!! Dodržuj instrukce v návodu a pokud přesto všechno něco nebude v pořádku, máš ze zákona nárok na nápravu! A tak se i stane.

B) škoda nemá žádné informace o tom, že by v automobilech byl montován díl, který by ohrožoval bezpečnost kohokoli v autě či jiné účastníky v provozu! Pokud o něčem víš, prosím informuj!

c) kolik koncern platí za dodávané díly? Po tom ti je skutečně ho*no, očividně nemáš ani tušení co stojí vývoj, výroba, logistika, ... atd. ...?

d) výrobní náklady na auto? ani se snad nedají vyčíslit! V případě, že nad takovouto otázkou vůbec přemýšlíš, je vidět, že jsi nepochopil vůbec nic, tvé uvažování je opravdu velice jednoduché a nemá cenu ti dál nic vykládat.

Tvá poslední věta o tobě řekla naprosto všechno primitive.

Editováno: , autor: bikeone
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podstatě máš pravdu!!

a) jsi sice majitel, ale vyžaduješ servis, záruční opravy apod. - tedy dodržuj smluvní pravidla!!! Dodržuj instrukce v návodu a pokud přesto všechno něco nebude v pořádku, máš ze zákona nárok na nápravu! A tak se i stane.

B) škoda nemá žádné informace o tom, že by v automobilech byl montován díl, který by ohrožoval bezpečnost kohokoli v autě či jiné účastníky v provozu! Pokud o něčem víš, prosím informuj!

c) kolik koncern platí za dodávané díly? Po tom ti je skutečně ho*no, očividně nemáš ani tušení co stojí vývoj, výroba, logistika, ... atd. ...?

d) výrobní náklady na auto? ani se snad nedají vyčíslit! V případě, že nad takovouto otázkou vůbec přemýšlíš, je vidět, že jsi nepochopil vůbec nic, tvé uvažování je opravdu velice jednoduché a nemá cenu ti dál nic vykládat.

Tvá poslední věta o tobě řekla naprosto všechno primitive.

BRAVO, PROJEVIL SES JAKO VSKUTKU OBJEKTIVNÍ DISKUTÉR lollollollollollollollol

ad a) O (ne)plnění zákonných nároků na opravu se tady vede sáhodlouhá debata, jen někdo její důvody absolutně odmítá vidět a chápat. Kdyby bylo všecko okamžitě napraveno, jak káže zákon, debata v takovém duchu by se nikdy nerozběhla - každý by se rozplýval nad ochotou v záruce odstraňovat každý prd...

ad b ) že by výrobce neměl informace od servisů, co se skutečně děje v autech potom, co opustí brány fabriky vůbec nemám žádné iluze. A myslím že nikdo z přítomných.

ad c) neboj se, rámcovou představu má téměř každý soudný a logicky uvažující člověk. Krom toho je zde spousta lidí ze sféry dodavatelů, subdodavatelů a sub-subdodavatelů, kteří vědí, kolik dostane která firma za komponent - samozřejmě ne u všech dílů, ale cena materiálu a práce je známá. Stejně tak lze najít podklady pro porovnání nákladů na vývoj, testy ( právě na testy lollollollollol ) a celé zavedení výroby včetně dopravy a on-line dispečingu.

ad d) neboj, VŠE lze vyčíslit. A máš pravdu, já nad vším přemejšlím a snažím se vyvozovat logické závěry - zatímco ty tady pouze pudově reaguješ... :p:p:p:p:p:smich::smich::smich::smich::smich::smich:

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda se i k pozáručním opravám staví velice vstřícně. Pokud chodí zákazník na pravidelné prohlídky, nenosí si vlastní oleje a filtry, může očekávat, že ŠA jim nabídne náhradní díl zdarma!! To je přístup, co? U jaké jiné automobilky se chovají podobně? Já spíš nerozumím těm co si koupí nové auto, pak zavítají na fórum a vykřikují do světa jaký si to koupili šmejd, že sice jim to jezdí bez problému ale mají strach coby kdyby. Pak se v tom chtějí rýpat sami, zjišťují jaký subdodavatel dodal ten či onen díl, spekulují jaký vliv má barva řetězu na jeho životnost, atd atd... K tomuto účelu jste si měli koupit auto z bazaru a poslouchat jaké zvuky to vydává po 200 tisících.

Pokud se v nějakém servise nechovají korektně, je to jiná věc a je třeba o tom informovat ŠA (sami volají pár dnů po návštěvě servisu a ptají se). Ale to, že vám v servise neprozradí jaké díly se od kdy do kdy montovaly? Je to v pořádku! Některé věci ani sami neví, protože tyto informace prostě nemají, a i kdyby něco věděli - je to interní informace, chcete-li obchodní tajemství!

Tak se ještě přídám do flame. Ty náhradní díly zdarma po záruce (no,možná se najde několik málo výjimek),to snad ani není třeba komentovat (vlastní zkušenost)... Přístup několika značkových pražských servisů,to by bylo na román... Nikdo nic neví,nic neumí,pouze zkusmo vyměňují díly(co kdyby to náhodu vyšlo),jenom tahat prachy ze zákazníků,to by jim šlo. Když už neví kudy kam,tak volají o pomoc do fabriky...Jo taky mi volají,ale ne z fabriky,vždy z toho sevisu kde jsem měl auto na opravě. Ti co si ten "šmejd" koupily,a nemají potíže,tak taky moc nechápu,já sem píšu jenom když je s něčím problém. Bikeone,ty jsi snad placený agent ze ŠkodaAuto,ne? :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

deifant: To stejný se dá říct o tvé "nenažranosti", když chceš mzdu výrazně vyšší než jakou bys dostal v Indii. Stejná demagogie. Cena je určena trhem. Když nebudou zákazníci cenu akceptovat, ceny klesnou.

Editováno: , autor: bojler
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže pokud tomu rozumím je pravděpodobné že když mám auto vyrobené 3/2011 že v něm bude zřejmě motor u kterého se výměna rozvodů dělat nemusí?

Já bych vycházel výhradně z toho, jestli se motor chová tak, jak se při startu s vytahaným řetězem chovat nemá (hlučný start + kolísání volnoběhu), pokud ano, trval bych na výměně sady. Jak jsem psal výše, servisu se do toho moc nechtělo, tak jsem žádal nejdříve "kontrolu" s tím, že jsem vše uvedl do přijímacího protokolu a upozornil techniky na to, že v případě selhání motoru bude míč na jejich straně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes som si bol po autíčko :)

Trvalo to síce skoro 3 dni aj s objednaním materiálu, ale rozvody vymenené bez problémov (najazdené 11.500 km). ŠA vraj dáva na túto prácu skoro 5 normohodín a ako som pochopil a videl (normálne ma pustili nazrieť do dielne), tak olej sa pri tomto nevypúšťa, ako som tu niekde čítal. Softvér nahrali nový, olej mi vymenili vlastný, takže spokojnosť :palec2: Štart a otáčky sa mi zdali v pohode a žiadne trhanie pri voľnobehu, takže to budem sledovať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, ako to zisťovali, ale išiel som do servisu na výmenu oleja a oznámil som, že mi rozvody robia starosti, tak to normálne akceptovali, objednali rozvody a vymenili.. no problem. Auto mám vyrobené 44/2010.

Editováno: , autor: galeo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...