Publikováno Září 5, 201114 r Ahoj, potřeboval bych poradit. Otec má Fabii 1,4MPI 44kW, rv.2001, najeto kolem 85000.. Poslední dobou má problémy s motorem, po startu běží velmi nepravidelně, po přidání plynu se dusí, klepe, občas je ten běh úplně rázovitý, to vše tak do 2500 otáček. Jakmile se otáčky dostanou přes 3000, je to mnohem lepší. V servisu říkají že tam nemohou nic najít (výpis jsem neviděl), vyměnili svíčky, předtím i lambda sondu, ale nezměnilo se to. Poradil jsem mu vyměnit čidlo teploměru v termostatu, chování se nezlepšilo, ale klesla mu spotřeba o litr (z osmi na sedm). Benzím by měl být v pořádku, tankuje tam co já a nikdy jsem tam neměl problém (eurooil). Nejhorší na tom je to, že se motor takto nechová stále, stačí ho nechat tak 10-15 minut vychladnout, znovu nastartovat a v tu chvíli veškeré potíže zmizí a jde opravdu hladce, krásně do otáček i zpět, auto má zpět výkon i akcelaraci.
Září 6, 201114 r Buď to, anebo klapka - vyčistit, udělat nové základní nastavení. Svoje může udělat i málo těsný výfuk = prorezavělý vlnovec nebo sběrné potrubí, případně prasklé nebo uvolněné těsnění mezi hlavou a svodem - na lambdu se pak dostává falešný vzduch a "kecá" - ŘJ motoru pak nedostává správné informace potřebné k přípravě směsi.
Září 27, 201113 r Otec má Fabii 1,4MPI 44kW, rv.2001, najeto kolem 85000.. Poslední dobou má problémy s motorem, po startu běží velmi nepravidelně, po přidání plynu se dusí, klepe, občas je ten běh úplně rázovitý, to vše tak do 2500 otáček. Možná jedno nebo více hydrozdvihátek neudrží tlak. Když se motor roztočí a tlak motorového oleje vzroste, už to zase začne fungovat. V servisu můžou sundat víko ventilů a zkusit jestli hydra pruží nebo ne. To není drahá diagnostika.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.