Přejít na obsah

safe lock dioda(ve dveřích u řidiče)-kolik voltů?


Guzmen

Doporučené příspěvky

není samoblikací,já osobně jsem jí nahradil obyč. diodou.aspon víc svítí,ale musíš si trochu pohrát s otvorem pro novou diodu,protože je tlusčí než původní.vzal jsem otvor vrákem a diodu do dírky nacpal,drží a když potřebuji sundat tapec jen diodu vymáčknu ven.musíš napájet na drátky a zaizolovat,pozor na plus a mínus,jinak to nebliká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tam obyčejná LED, řízená je z ŘJ centrálu, kde je i její omezovací odpor. Náhradou může být jakákoliv jiná LED, dokonce i jiné barvy - viz sortiment v různých e-shopech se součástkami. Otvor lze podle potřeby zvětšit, LED v něm drží samosvorně - jak už tady padlo. A při zapojování je opravdu potřeba dát pozor na polaritu - u nově koupené LEDky je jeden vývod delší (pokud jde o provedení s drátovými vývody) - tento vývod patří na +. U většiny pouzder je i pro pozdější identifikaci (po zapájení a případném zkrácení vývodů) vytvořená další značka - u vývodu katody (patří k - pólu = ke kostře) je na boku plastového pouzdra udělaná malá ploška.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mělo by to tak být, ta původní LEDka by měla být vodítkem - jestli bylk odpor u ní, musíš ho dát i k té nové, jinak z ní vyrobíš smradistor. Běžně se ale tyhle signálky dělají s odporem v jednotce - aby se chránilo zapojení při náhodném prodření izolace na spojovacím vedení. Kdyby byl odpor u LED a prodřely se dráty, vyčudí to spínač v jednotce, když tam ale bude odpor, jen to zhasne LEDku - i do zkratu nepoteče z jednotky o mnoho vyšší proud, než by tekl do LED.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A úplně správně by to mělo být

Rpředřadníku = (Unap - ULED)/ILED

protože ten první vzoreček při zachování matematických zásad vyjde v nějakých "zahnutých" jednotkách = bez závorek by se totiž nejdřív dělil úbytek napětí na diodě jejím proudem a až potom odečítal od napájecího napětí.

Ergo kladívko, pokud budu počítat s faktem, že při běžícím motoru je v síti auta cca 14,4V a LED má úbytek napětí 1,7V (červená) při proudu 20mA, musím počítat

R = (14,4 - 1,7) / 0,02 = 12,7 (V) : 0,02 (A) = 635 (ohmů).

Při zastaveném motoru je to pak

R = (12,3 - 1,7) / 0,02 = 10,6 (V) : 0,02 (A) = 530 (ohmů).

A protože v běžných prodejních řadách odporů E12 nebo E24 tato hodnota není k dispozici, musím koupit buď 680 ohmů, nebo 620 ohmů (hodnota 634 ohmů je k dispozici až v dražší řadě E96 s ±1% nebo E192 s ±0,5% tolerancí hodnoty). Pokud budu počítat s tím, že LED má svítit jen při zastaveném motoru, musím koupit odpor s 560 ohmy (nejbližší běžná vyšší hodnota k 530 ohmům).

A musím se smířit s tím, že pokud zapojím větší odpor, bude mi LED o maličko míň svítit (protože přes ni poteče o maličko menší proud než jsem původně vypočítal), ale budu mít jistotu že z ní neudělám smradistor - zato když koupím odpor nižší, bude mi LEDkou protékat větší proud, LEDka bude víc svítit, ale také mi dřív odejde...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...