Přejít na obsah

Fabia 1.4 MPI - někdy klepne při zařazenía přidaní plynu


rctypek

Doporučené příspěvky

Milion a jedna možná příčina - nemusí to být silentbloky na motoru (a převodovce), můžou to dělat silentbloky na přední nápravě, uložení tlumičů, uložení ramen, může to dělat nějaký díl, který je na motoru a v momentě prudšího najetí motoru do záběru o něco klepne. Nebo obráceně ten díl je na stěně motorovýho prostoru a klepne o něj motor. Ten se totiž při prudkých změnách záběru vychyluje v uložení o dost velký kus - měřeno na horním krytu, jsou to centimetry. Chtělo by to mít možnost postavit auťák na válce, "rozjet ho" na nich a podívat se pod otevřenou kapotu co kde má šanci narážet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NO silentbloky a čepy jsou vyměněné,uložení tlumiču vyměněné loni, jedine co jsem nevyměnil je ten podelny silentblok od převodovky. Mohlo by to být tím? ja si osobně myslím že by to mohlo byt. Ale koukal jsem se oco by mohlo něco klepta a žadna možnost tam není.... teda aspon jsem nic nenašel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uplne jsem necetl jak se projevuje tve klepani, ale me poklepaval pri pridani plynu nacaty homokinetak. Ovsem behem par desitek km se rozletel uplne. Je mozne, ze ho mas jen lehce nacaty a trochu poklepava, skus se rozjet kdyz mas vytocene kola zda lupani bude jasnejsi. Nejdriv na levo pak na pravo a uvidis kdyz pridas plyn jestli se to zacne vic ozivat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak toto mám taky, spíš bych tonazval ale cvaknutím - ve stejném režimu jako popisuješ ty. řeším to, napadly mě - silentblok převodovky, poloosy, homokinetáky (ty snad ale ne, při natočení do rejdu nic). navíc co dodám je to, že to cvaknutí se projevuje jen při studenym autě, když se to zahřeje tak NIC!!! Což nechápu.

další varianty - povolený vnější homokin kloub - ,atka v náboji, zatím jsem neměl možnost ničím kontrolovat - nemám klíč. pak mne napadly i čelisti brzd.

K tomu cvaknutí dodám, že to cvaká i při docela malinkém přidání plnu a povolení plynového pedálu (v režimu kdy motor skočí do režimu vrždění motorem!)

Tak co, někdo nějaké nápady?

Editováno: , autor: Kostia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediná věc která mne pak napadne je setrvák a spojka - něco kolem toho, co má být těsné/utažené je volné nebo vyžvejkané a při přechodu ze stavu, kdy motor v záběru tlačí na jednu stranu přenosových ozubů do stavu kdy motor brzdí, dojde k přesunutí na druhou stranu vůle. Drážkovaná objímka spojkové lamely nebo samotná "mrkev" - případně něco kolem toho... Ale ber to vysloveně jako svědectví křišťálový koule = s rezervou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediná věc která mne pak napadne je setrvák a spojka - něco kolem toho, co má být těsné/utažené je volné nebo vyžvejkané a při přechodu ze stavu, kdy motor v záběru tlačí na jednu stranu přenosových ozubů do stavu kdy motor brzdí, dojde k přesunutí na druhou stranu vůle. Drážkovaná objímka spojkové lamely nebo samotná "mrkev" - případně něco kolem toho... Ale ber to vysloveně jako svědectví křišťálový koule = s rezervou.

Při zahřátí by to nedělalo? mě není jasná ta vazba na teplotu - studený to dělá, teplý ne!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Síce sa tu bavíte o Fábií ale tiež som onoho času riešil také klepnutie/cvaknutie pri preradovaní, púšťaní alebo pridávaní plynu na svojej Felde a nakoniec, po dvoch mesiacoch bádania, to bol povolený šrób, ktorý ide skrz silentblok na prevodovke. Stačilo ho dotiahnuť minimálne, tj cca o 1,5 otáčky, čize tam nebolo badať temer žiadnu vôlu a problém bol hneď odstránený.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Řešim teď uplně stejnej problém. Odešel mi homokineťák. Ten jsme vyměnily a začlo tohle lupání. Někdy je to slyšet, a někdy ne. Nevím jestli v závislosti na teplotě. Ten šroub co zajišťuje poloosu by asi daval smysl. Pokud to nebude on tak si myslim že to bude buď silentblok v uložení ramene, čep nebo stabilizační tyky.....jinak už fakt nevim.-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...