Přejít na obsah

1,4 16V 63 kW, opakovaný studený start


Doporučené příspěvky

Já si myslím, že je na vině asi soft, kde v určitý čas po startu a teplotě chl.kapaliny mají přednost emise před kultivovaným během motoru a dochází k rychlejšímu ohřevu katalyzátoru. No a tenhle emisní požadavek si zřejmě občas nerozumí u 1,4 16V s nějakým prvkem v autě což může být ten elmag.ventil. Takže pokud chceš, aby si nasimuloval tenhle jev je potřeba, aby start byl od sebe min. 6 hodin a teplota chl. kapaliny v době startu byla mezi 18-32 stupňů. Ale nejsem si úplně jist, možná je tahle emisní podmínka u tohoto motoru jinak, snad někdo místní upřesní. Každopádně pokud v AS startují tvoje auto a obě podmínky nejsou současně splněny, motor vždy naskočí v pohodě na cca 800 otáček a nikdy nikdo nic nezjistí :kol-140:

Jinak tady ten jev popisuje Pawouk v přiloženém souboru, je to sice úplně jiný motor, ale pozadí problému (jelikož se jedná o emise) může být na stejném základě http://forum.skodahome.cz/topic/132509-poskakování-při-rozjezdu/?p=2051512

Nebudu to tady celé číst, takže je možné, že už se to tady řešilo - dělá vám to všem i v zimě, respektive za teplot nižších než těch cca 18°C?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa to zacalo stavat cca pred mesiacom, mozno trocha skor, ale vsimat som si to zacal asi tak pred 3 tyzdnami. Nezdalo sa mi pravdepodobne, ze by som tolkokrat vlastnou vinou zle startoval. Video z dnesneho rana:

 

https://www.youtube.com/watch?v=DFscwP9rWMc

Editováno: , autor: PeterPrvy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je jasně vidět, že to má spojitost s emisema a něčím co tomu jevu zahřátí katalyzátoru vadí, protože ti to po tom 3 startě naskočí na ten vyšší volnoběh. Natočil bych to ještě jednou tak, aby jsi měl na displeji zobrazenou venkovní teplotu. Ta je v tomhle případě důležitá. Napiš dopis na zákaznickou linku ŠA s popisem celé události, možným podezření a samozřejmě připoj video. A určitě napiš, že v servisu už to bylo, ale na nic nepřišli. Aby tě neodsekli, že to máš řešit přes servis. Určitě se k tomu nějak ŠA vyjádří, máš ukázkový důkaz, že tam problém někde je a normální tohle určitě není  :kol-60: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je ale veľmi zaujímavé, že minulý rok mi to tiež robilo a tento rok ani raz, ani náznak. Iba občas pozorujem, že otáčky po naštartovaní sa držia okolo 1200ot. trocha dlhšie inak nič.

 

Jedine čo som kvoli tomuto spravil bolo to, že som hneď ako to začalo robiť dal prípravok na prečistenie palivovej sústavy a vstrekov a od vtedy bez problémov, v januári pri výmene oleja som nemenil palivový filter, od vtedy mám najazdené cez 10tkm a bez problémov. Resp. na palivový filter už mám najazdené 25tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, popis souhlasí, ale já se hlásím se svou MR 2007 do klubu! Dělá mě to stejně jak na tom videu. Mám tam nejnovější soft 8558 kterej to má řešit i se zhášením motoru při zaplé klimě a nic nevyřešil.  Sem tam špatný start cca 3x do roka a k tomu ta klima. Ale mě se zdá že ty špatné starty začaly od nahrání posledního sw 8558.

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám sw 8558, MR2010 BXW a nic takovýho se mi zatím nikdy nestalo...přítelkyně má Seata Cordobu BXW, teď nevím přesně jakej soft (myslím 8560) a tam to občas dělá (tak 5x do roka max /v létě/), že to buď naskočí a chcípne jako na videu, nebo naskočí, nereaguje na plyn, motor se třese, musim chcípnout a až na podruhý se chytne normálně..já bych to ale každopádně viděl na chybu v softu..

Editováno: , autor: pjdefort
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od piatka rana kedy som hned po navrate zo servisu nenastartoval na prvykrat som na prvykrat nastartoval stale. 

 

Teplota na palubnom pocitaci bola

 

piatok vecer: 26.5 st. C

sobota rano: 18.5 st. C

sobota poobede:  22.0 st. C

nedela rano: 18.5 st. C

pondelok rano: 20.5 st. C

 

pondelok vecer: 26.0 st. C

utorok rano: 15.5 st. C

Editováno: , autor: PeterPrvy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Teplota s tim asi nema nic pretoze mne to robilo pri roznych teplotach aj vysokych aj nizkych, skor podla toho ako dlho bolo auto odstavene. To ale bolo presne pred rokom ked auto bolo nove. Tento rok mi vzdy na prvy krat startuje. Sice stale mam nejake problemy s trhanim a trasenim auta, ale ako by sa postupom casu zmensovali zatial, Jedine co som urobil, ze sa snazim  ostrejsie jazdit. Nedavno na nom bol brat v chorvatsku 2000 km on jazdi ostrejsie ako ja a tie problemy co som popisoval sa rapidne znizili aj ked neprestali. Ale je to evidentny skok. Zda sa mi ze s tim aj tie servisy pocitaju ze sa to casom upravy, len mlzia lebo to nevedia okamzite opravit. Inak mam uz najazdene 25000 km. Je tu niekto komu to robilo minuly rok ked to auto mal nove a rovnako mu to robi aj tento rok?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy nevím, jestli to má souvislost, protože teď píši o motoru 1.6 BTS, ale při teplotách vyšších než přibližně 20 °C motor po nastartování vyžene spotřebu k 3 l/hod. Tam asi 20 sekund osciluje, potom klesne celkem rychle klesne na 1,1 l/hod. Jakoby zahříval katalyzátor ? Při teplotách pod 20 °C se ale toto neděje - spotřeba je kolem 1,2 l/hod. Dělá to za studena nebo po více než asi 5 hodinové odstávce.

Není to něco společného s motorem 1.4 ? I když u 1.6 to nikdy nezhasne (a proto to neřeším)

Editováno: , autor: .Honza.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jak jsou ty vedra tak to studene startuje na brnk. Opravdu to horsi startovani dela kolem 20stupnu jak uz tu bylo napsano.

teplota 23°C -studený start a na poprvé nenastartovalo. Stalo se to pouze jednou, těžko říct co byla příčina. najeto cca 3 700km. Ale ten běh po nastartování prvních několik chvil mezi 20,30°C je takový divný vždy, zajímavé, že po 12 hodinách večer když jedu v cca 18 hodin po ranní dvanáctce dle PP teplota 32-33°C je OK, včetně volnoběžných otáček. Jinak to ale neřeším. Protože díky informacím zde to považuji za vlastnost a ne za poruchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslím, že je to porucha, je to neodladěný sw. Něco podobného se řešilo i já osobně na Htp a byla na to kdysi vydána aktualizace. Potom se stav podstatně zlepšil. Když jsem byl nedávno měnit olej v as tak jsem se toho technika jen tak zeptal co s tím dělají a jestli o tom ví. Neví a prý si u nich nikdo na tento problém nestěžoval. Tož tak asi.

Vzhledem k tomu, že motory 1,4 už nejsou tak silně pochybuji že by škodovka nějak měla snahu tohle řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na fórum jsem se dostala jen náhodně. Jako ženská nebudu častým návštěvníkem, napíšu ale pár osobních postřehů ke studeným startům (po více jak 6 h stání): motor 1,4 63kW, auto koupeno v srpnu 2014 jako nové:

Loni v srpnu a první polovině září byl párkrát problém se studenými starty (nastartovalo až na podruhé nebo na potřetí, občas i autem trochu třáslo - před rozjezdem, pak po rozjezdu vše OK, i další starty do 6 - 7 hodin vpořádku). Auto bylo úplně nové, a proto vylučuji, že by příčinou byly nějaké zanesené vstřiky apod.

Od konce září až do poloviny května bylo startování vždy bez problémů (auto parkuje stále venku).

Problém se letos objevil až ve 2. polovině května po asi 7 hodinovém stání (odpoledne, kolem 20 stupňů, před bouřkou). Pak párkrát v červnu vždy ráno po relativně teplé noci. Ve 2. polovině června počasí bylo chladnější - problém vymizel (poprvé se vždy startovalo ráno, kdy teplota byla nižší než 15 stupňů, možná kdyby se poprvé startovalo až později při vyšší teplotě, opět by byl problém?

V teplém červenci a srpnu se problémy vrátily, ale jen u prvních ranních startů (po celonočním stání), kdy teplota nepřekročila 25 stupňů. Častěji jsem ale v červenci a srpnu poprvé startovala až kolem poledne nebo odpoledne, a to bylo bez problémů, na 1. cvrnknutí (teplota 30 stupňů a výš, auto stojí na slunci).

Do servisu auto zatím nebudu dávat, protože ho (nejen já) potřebuji skoro denně. Jelikož auto startuje + - 6-8krát denně, z toho jen 1 start bývá problémový, a to jen + - v létě, a to ještě ne každý den, nedělám z toho zatím vědu.

Ještě k těm problémovým studeným startům: Letos auto jakoby nastartuje (startér chytne),ale otáčky jdou ihned dolů a motor chcípne. Nepamatuji si, jak to bylo loni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

mám také Fábii II motor 1,4 63kW. Mám rok výroby 2008 a letos v květnu 2015 jsem začal mít problém se studeným startem jako vy. Jak se začalo oteplovat, tak fábie nahodile nechtěla napoprvé nastartovat. No říkal jsem si mám najetých 67 000 km, tak to bude chtít větší prohlídku (podle servisní knihy). Nicméně jakmile mi na kapotu začalo svítit slunce, tak jsem někdy nemohl nastartovat ani na 5x až 7x. Když auto chytlo, tak brblalo jako na 3 válce. Při přidání plynu se otáčky zhouply a pak se teprve ustálily. To už je o baterii, to ji vytlouká až mi jednou někde na parkovišti klekne. Tak jsem si řekl musím to řešit.

1) vyměnil jsem olej + olejový filtr + vzduchový filtr (klasika)

2) vyměnil jsem svíčky, ale závada trvala dále

3) zajel jsem do autorizovaného servisu a tam mi řekli, že se jim to neprojevilo

4) sednu do auta ještě před servisem (bylo po dešti a ochladilo se) a chytlo to na potřetí a zase brblalo

5) zavolal jsem technika a startuji a auto chytlo normálně na drb

6) auto jsem nechal v servisu 3 dny, až mi řekli, že už se jim to projevilo také (hurá nevymýšlím si)

7) obchoďák mě obalamutil, že to je starým softwarem, že to škodovka řeší přednostně přeinstalem L nechápavě jsem na něj koukal. 6 let mi to jezdí bez problémů a najednou nám starej SW ? Co to je za blbost? A už mě mají 509 Kč za přeinstal (vydřiduši).

8) Auto jsem odvezl, ale byl jsem na bazéně. Teploty dosahovaly i 35 °C a já myslel, že ani z parkoviště neodjedu. A znova do servisu. Tohle ne. Další 3 dny v servisu. Hrabali se v něm a každý den mi říkali, že neví co s tím je. Třetí den mi řekli,že to dělá těsnění na čerpadle (zpětná klapa). Ale tlak, že je dobrej. Pak, že vznikne bublina a ta udělá tu paseku s nastartováním. Z tuto diagnózu si vzali 1000 Kč.

9) Vyměnil jsem palivové čerpadlo 3300 Kč+ palivový filtr 600 Kč. Závada se projevovala nadále a navíc se mi zdá, že s novým SW je to ještě horší.

10) Známý mi poradil, že to mohu dělat vstřikovací trysky na vstřikovací liště. Takže jsem ji rozebral a opravdu je hodně zašpiněná od karbonu. Očistil jsem je. Auto už chytá ráno na drb a odpoledne na 3x. Toto už je podle tohoto klíče 4 dny po sobě. Ovšem musím dodat, že se již rapidně ochladilo. Tak nevím, jestli jsem nějak pokročil. Už mi chybí jen zkontrolovat NTC senzor G71 a G72 pro měření teploty chlad. kapaliny a nasávaného vzduchu. Už nevím co dále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...