Přejít na obsah

Vybitý akumulátor


PALOG

Doporučené příspěvky

No tak mě odešel akumulátor po 3,5 letech :(

Taky jednou jsme přišli ráno k autu a nic, tak jsme to nabili. Zjistili jsme, že nebyly zavřený dveře, tak jsem myslel, že to je tím.

Pak asi za 3 týdny zas, to bylo dva dny před dovolenou. To už ale bylo divný: den předtím se najelo asi 40 km, sice víc startování, ale to by to mělo vydržet. To už jsem volal do servisu (mám zaruku mobility), tak mi to přijeli nastartovat, a v servisu pak zkontrolovali dobíjení, nabili baterku a provedli zátěžovej test. Výsledek: stav baterky 96%, dobíjení OK. Řekli, že to ještě jde, ale bylo by lepší, to po delším neježdění dobíjet.

Jenže co čert nechtěl pak jedno ráno zase nic.

Tak jsem začal měřit: po zamknutí bere auto 110 mA po půl hodině něco mezi 16 a 18 mA. Tím jsem chybu na autě vyloučil. Udržovacím dobíjením jsem zjistil, že ta baterka se sama vybíjí 150 mA!! Takže půjde z domu.

Kdoví jak dlouho je vlastně KO, protože předtím, než se tohle stalo, jsem najezdil z práce a do práce 120 km denně.

Jakou baterku tam koupit, protože ta, co tam je (61Ah/ 540A startovací proud), už se nevyrábí? Samozřejmě budu asi volit nějakou silnější :palec2: Jen se nějak v těch blue, silver apod dynamikách nějak nevyznám, ještě jsem zjistlil, že každá ta baterka je jinak velká, tak aby se mi pak vešla do toho krytu.

Poraďte pls :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám fabku 1,4 (44kW),r. v. 2000,classic.Po 3 týdnech nejěždění jsem nenastartoval.Tak jsem dobil akumulátor,přeměřil hustotu-o.k. a měřil odebíraný proud v klidu auta.Naměřil jsem cca 155 mA.Podotýkám že mám originál centrál na dálku a vevnitř při měření odběru nic nesvítilo a baterka je rok stará.V servisu mně bylo řečeno, že fabka může mít odběr v klidu až 200 mA, že je to tedy normální a že je to kvůli svícení ve dne.Tak nevím - je to opravdu normální nebo mám hledat chybu v autě?

Zkus odpojit rádio a pokud to nepomůže zapoj ampermetr a postupně odpojuj jednu pojistku po druhé, až dojdeš ke konkrétnímu obvodu kde je problém. Já jsem postupoval stejně a došel jsem k tomu že asi bude něco špatně na centrální řídící jednotce, i když vše funguje jak má. Mám stejný model jen o rok mladší a odběr cca 120 mA. taky jsem po týdnu neježdění nenastartoval po dobití OK, ale mám světla pro denní svícení která mají asi 1/3 odběr proti klasickým žárovkám, akumulátor se lépe dobijí. ale začalo to asi před měsícem kdy jsem denní svícení neměl a auto jezdilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Mám F1 1.2 htp 47 kW (2006) Elegance a momentálně aku 44 Ah. Baterka je asi zřejmě původní (je i s magickým okem). Poslední asi 2 měsíce mám někdy problémy se startováním. Baterku jsem nabíjel naposled někdy v lednu (to byly ale silné mrazy a startér už málem vůbec netočil). Teď jezdím po-pá každý den do práce cca 40 km, přes víkend to je do 20 km ale více startů. Už ze staré Š120 vím, že kratší trasy a více startů baterce nijak nepomůže. Mám plnou výbavu - zrcátka, klima, ASR, origo denní svícení... rádio (Pioneer) teď používám jen zřídka, výhřev zad.skla a zrcátek taky málokdy. Při nastartování hned přepínám na parkovací světla - ať hned zbytečně nesvítí potkávačky, to dělám i při příjezdu u parkování a vnitřní (stropní) světla zapínám jen ve tmě, ve dveřích svítí automaticky. To je aspoň úspora z mé strany. Někdy prostě chci nastartovat - otočím klíček do 2.polohy, startér točí, ale nějak slaběji - na poprvé třeba nenaskočí motor, 2. pokus točí stejně a nějak při otočení klíčku zpět do 1. polohy to najednou jakoby náhodou naskočí (nevím právě jestli to vrácení klíčku má přímo vliv na ten start - tedy problém ve spínačce nebo je to jen náhoda). Tohle mi to ale dělá jen někdy.!! Spínačka - zámek je asi 6 měsíců starý - nové klíče od auta. Posledních 5 dnů startuji normálně napoprvé, ale mag. oko je skoro pořád černé. Potřebuji to konečně vyřešit. Poraďte mi, zda mám koupit novou aku se stejnou kapacitou (44 Ah) nebo silnější 50 nebo 60 Ah s větším start. proudem? Nebo ještě snad jiné řešení? Jak je to pak s dobíjením alternátoru, kdybych tam měl např. 55 Ah? 44 Ah se mi zdá na moji výbavu trochu málo. Baterka už taky má 4 roky, taky už může být KO. Poraďte prosím, díky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta kapacita se mi nějak nezdá - 44 Ah pro plnou el. výbavu? Mám také Eleganci (tj. plnou el. výbavu - všechna okna + střešní okno, klima, výhřev sedaček atd.) a byla tam baterka 61 Ah. Teď po 5 letech mi neprošla záťežovým testem, tak jsem koupil novou - Vartu Blue Dynamic 60 Ah. Dobíjení mám v pořádku a navíc používám denní světla, ne jako Mirek09 automatické rozsvěcení (na důslednost pojmů jsem háklivý), tak uvidím, jak dlouho mi vydrží. Pokud delší dobu nejezdím, baterku dobíjím externě.

Mirku09: černé magické oko je špatně, i po méně než 4 letech může být baterka (správně akumulátor) KO. Zkus v servisu záťežový test a uvidíš. Každopádně si myslím, že na tu výbavu je 44 Ah málo. Více Ti napoví velikost alternátoru.

Drewie: v první řadě aby Ti hráli rozměry, potom kapacita - viz výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ivomb: už mám tu samou taky v autě. Varta Blue Dynamic 60Ah, jen jsem se divil, že je olověná, někde jsem četl, že ty modrý jsou "vápenný" (technologie Ca/Ca), no nic alespoň to budu moci nabíjet standardní nabíječkou...

Do toho futrálu na baterku se vešla a místo tam bylo ještě na větší baterku, tedy akumulátor :) takže vše v pohodě.

K tomu magickýmu oku, to moje bylo černé po 3,5 letech :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravim, potrebujem dobru radu...

Podarilo sa mi uplne vybit akumulator (zabudol som zapnutu ohrievaciu podlozku sedadla), central este otvoril, ale uz som nenastartoval... tak nasledoval start cez kable z druheho auta. Motor naskocil, ale rozsvietili sa obe kontrolky elektroniky motora (EPC aj ta druha -emisie) a auto sa preplo do nudzoveho rezimu. Neche to tocit -neda sa pridat plyn a teda neda sa s tym odist. :feve:

Co s tym? :help:

Nechcem volat hned odtahovku a servis... Nestacilo by dobit baterku a na vagu vymazat chyby?

Vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Protože většina řídicí elektroniky auta má ve svém softwaru rutinku, že po vytažení klíče ze zapalování, případně po uzamknutí auta se ještě nějakou chvíli tváří, že chtějí fungovat dál, ale pak si jdou schrupnout do režimu, kdy odebírají minimální proud. Drtivá většina rádií bez CAN sběrnice, tedy "non-origo" tohle neumí, ba mnohdy jsou to i v klidovém stavu docela nenažranci - proto je u nich "dvojí napájení" - jeden přívod je výkonový, neodpojovaný, zároveň jsou z něj napájeny koncové stupně rádia i paměti nastavení, druhý přívod je spínaný = ovládaný spínačkou. Po odpojení napájení ze spínačky přejdou výkonové konce rádia do stavu Stand-By, kdy odebírají minimální proud jako "uspaná" ŘJ. Když si někdo chce ulehčit práci nebo jednoduše používat rádio i bez klíčku ve spínačce a udělá propoj výkonového i ovládacího přívodu +12V "natvrdo", nedosáhne buď na nízkoodběrový režim koncových zesilovačů (ty přejdou vypnutím vypínače na panelu rádia pouze do stavu "Mute" = UMLČENO, jejich klidový odběr je ale stále v řádu Ampér!), nebo dokonce často zapomene rádio vypnout úplně. No a pak už je to jen násobilka - kapacita baterie mínus (odběr krát hodiny přes noc) a výsledkem je ranní start pomocí tlačnýho lana...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

dobrý den, po cca 14 dnech odstávky - baterie zcela vybitá - ani centrál neodemkne, nevíte někdo kam vedou dva hnědý slabý kabílky připojení přímo na mínus svorku baterie k silnýmu černýmu bagu co vede na kostru ? ? ? odběr cca 150mA ( z toho cca 90mA jde těma slabýma hnědýma někam...)

fabia 1.2 HTP - 2004 --- díky za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenký hnědý kabely jsou reference pro řídicí jednotku - aby snímala přímo napětí na baterce a neměla ho ovlivněný úbytkem proudu na silových drátech. Podle mne měříš špatnou polaritu proudu - ten proud vychází z těch kablíků a teče do zápornýho pólu baterky (podle dohod je směr proudu určován polaritou od kladného k zápornému pólu = tzv. "směr toku kladného náboje"). Pokud tak velký proud teče i po víc než půlhodině od uzamknutí auta, je něco špatně s ŘJ = neuspává se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj jasně, ale ja jedno jestli měříš na plusu,nebo mínusu, podstatné je že někam mizí 90mA těma hnědýma - jeden jsem našel ve schématu - jak píšeš do řj. ale ten druhý? ve schématu jsem ho nikde nanašel..... a tom jednom odběr cca 40mA a po pul hodině klesne na 10 ten bude asi do tý řj. na tom druhým je stále cca 55mA....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to nenajdeš na schématu, zkus ho odpojit a uvidíš, co po odpojení nepůjde. Může to být nějaký dodatečně doplněný zařízení, o kterým nevíš - specialita bazarových aut, který mají jako prvního majitele udanýho ŠkoFin a podobné leasingovky. Jsou to totiž velice často firemní auta, do kterých firma utajeně dosadila GPS/GSM sledovací zařízení, aby mohla kontrolovat využívání služebních vozidel - a měla tak elektronickou knihu jízd. Sám jsem měl v autě takové zařízení, aniž bych o něm věděl - našel jsem ho až když jsem měnil rádio za jiné. Nebo to může být dodatečně montovaný alarm. Pokud se takovéhle zařízení někde v autě vyskytuje a nepřepne se po vypnutí motoru do režimu s minimální spotřebou, je na problém zaděláno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no dopr.... kupoval jsem to od ženský co to měla ny leasing, odpojil jsem ho a zdá se že všechno funguje, nastaruje, světla, blinkry, vpředu, vzadu, budiky, .... ještě abych tam měl nějakou štěnici :-), zítra to projedu cca 30km s odpojeným a uvidím jestli něco někde nejde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už jsem najezdil cca 120km s odpojeným káblíkem a zatím vše v pohodě - v létě až bude teplo se pokusím zjistit kam vlastně vedl, rozbrabčím svazek, palubovku,.... teď bude autí týden stát tak doufám že ho nastartuju po chcípnutí odběr 180mA a po hodině odstávky odběr cca 40mA .... tak snad dobrý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to sám taky nenašel - kdybych se nenasral na hnusnou necitlivost příjmu origo rádia BEAT a nechtěl si tam dát Panasonic. Musel jsem sehnat ten panýlek pro neorigo rádio, naštěstí jsem ho sehnal i s celým spodkem centrální konzole - protože když jsem vytáhnul z palubovky BEATa, tak za ním bylo "nějak moc kabeláže" - takže šel dolů celej kus palubky a ejhle, za rádiem přilepená pořádným kusem oboustranný a značně odolný lepicí pásky dřepěla celá jednotka GPS/GSM včetně antén nalepených těsně nad rádio. Všecko šlo ven, po netu jsem dokonce zjistil poskytovatele těchto služeb a kontaktoval ho kvůli informaci, co by stálo jejich službu dál využívat - ale dávat cca 1500,- za novou aktivaci jednotky a nějaký 4000,- ročně jen proto, abych věděl kudy jsem sám jezdil se mi nechtělo - pro firmu, kde těch aut bylo povícero a majitel potřeboval mít dohled nad brouzdáním zaměstnanců v pracovní době, to bylo určitě užitečný zařízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Resil jsem ted podobny problem u fiata punto. Baterie 42Ah, klidovy odber 80 mA (vse vypnuto), autoradio JVC s odnimatelnym panelem. Auto po 14 dnech nenastartovalo.

Pokud je odnimatelny panel sundany, klesne klidovy proud na 10 mA.

Pokud auto delsi dobu stoji, doporucuji sundat odnimatelny panel autoradia.

Pro me se tim problem vyresil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Prosím info klidový proud jsem naměřil 15mA ale po zapnutí klíčků do zapalování je proud asi okolo 5A (veškéré světla, radio i ventilátor jsou vypnuty) tím pádem nenastartuji při odstavení vozidla asi 5 až 10 hodin poprvé ale vždy podruhé proto se ptám jaký max. proud má být před zahájením startu !!!

Editováno: , autor: pbalcik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počítej:

1) podávací čerpadlo paliva

2) samotná řídicí jednotka motoru

3) ostatní řidicí jednotky v autě - komfortka, ABS, servořízení atd...

To je těch 5A, který naměříš po otočení klíčem - pro akumulátor v normální kondici je 5A muška jenom zlatá, navíc se většina tohoto odběru v okamžiku otočení klíčem do polohy Start ODPOJÍ - k tomu slouží odlehčovací kontakt "X" jednoho relé, které je zapojené jako ROZEPÍNACÍ - po dobu startování se jím odepínají všecky nikoliv pro start nezbytné spotřebiče...

Myslím že tím to nebude, hledej příčinu neúspěšnýho prvního startu v oblasti špatných svíček, probíjejících koncovek nebo špatných cívek, dál kolem přívodu paliva, vstřikovačů a podobně - nepíšeš svoji motorizaci, takže na další věštění je i moje křišťálová koule krátkozraká...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za info sory za upřesnění jedná se Fabia 1,4 16V Kombík - svíčky byly vyměněny spolu s čidlem chladící kapaliny a palivového filtru, následně odzkoušení tlaku benzínu v palivové liště - dnes jsem odpojil radio a zítra si koupím nový akumulátor původní 45Ah za novou 55Ah s větším startovacím proudem neboť má za sebou asi pět let provozu kdy dostala pár úderů vybití a napětí v klidu je málo přes 12,1 V kdy se doporučuje je minimálně 12,5 V !!!

Editováno: , autor: pbalcik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučil bych změřit hustotu elektrolytu, protože se vsadím že za celejch 5 let do ní byla dolejvaná výhradně destilka - pokud se do ní vůbec něco dolejvalo... A jestli bude i po 12h nabíjení hustota nižší než 1,26gramu na 1 mililitr elektrolytu a napětí na svorkách i s připojeným nabíječem bude vyšší než 15,5V a dál neporoste, měla by se udělat desulfatační procedura - víc informací případně na odbornějších fórech, tady je to o autech, ne o elektrochemii... Každopádně na náhradu je ještě pár let čas.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tomu říkám perfektní odpověď apropo před Ekkarem_z_Bastlírny smekám klobouk sleduji toto fórum a jeho odpovědi mají hlavu i patu ale přesto než byl ztrácel čas s léčbou baterie raději koupím novou 55Ah neboť moje Fabka má kaslík a větší baterie s lepší kapacitou tam nevleze. Určitě se ještě ozvu ale doufám že s poděkováním a ne dotazem ........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počítej:

1) podávací čerpadlo paliva

2) samotná řídicí jednotka motoru

3) ostatní řidicí jednotky v autě - komfortka, ABS, servořízení atd...

To je těch 5A, který naměříš po otočení klíčem - pro akumulátor v normální kondici je 5A muška jenom zlatá, navíc se většina tohoto odběru v okamžiku otočení klíčem do polohy Start ODPOJÍ - k tomu slouží odlehčovací kontakt "X" jednoho relé, které je zapojené jako ROZEPÍNACÍ - po dobu startování se jím odepínají všecky nikoliv pro start nezbytné spotřebiče...

Myslím že tím to nebude, hledej příčinu neúspěšnýho prvního startu v oblasti špatných svíček, probíjejících koncovek nebo špatných cívek, dál kolem přívodu paliva, vstřikovačů a podobně - nepíšeš svoji motorizaci, takže na další věštění je i moje křišťálová koule krátkozraká...

To by mohl být ten problém (odlehčovací kontakt "X" jednoho relé, které je zapojené jako ROZEPÍNACÍ) prosím tě nevíš které to má na starost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...