Přejít na obsah

1.6MPI špatné starty (zahřátý, odstátý motor)


ronniq

Doporučené příspěvky

Zdravím vás,

pročítal jsem téma o 1.6 mpi motorech a startování - povětšinou lidi psali, že motor špatně startuje za studena, či i za tepla. ale já mam trochu odlišny problém.....

Octavia 2, motor 1.6 bse, benzin, koupeno v bazaru v zimě, 71tkm nehavarováno, neopravováno.

V zimě startoval jedna báseň, na první cvrnknutí do klíčku. Teď jakmile se oteplilo je problém: Auto stoji přes noc venku, ráno startuje krásně, odjedu do práce, auto stoji 10 hodin na sluníčku a pak už nestartuje krásně :/. Můj dosavadní poznatek je, že jakmile je auto zahřáté, stojí na sluníčku více jak 4 hodiny je problém se startováním -

- dojdu k autu otevřu dveře, čerpadlo zavrčí.

- sednu otočím klíčkem /zdá se mi, že ještě něco zavrčí - čerpadlo ještě jednou? + nějaký šum a klapot za přístrojovkou/, počkám na zhasnutí kontrolek .

- startuji, auto naskočí - 1500 otáček, motor chcípne, startuji podruhé někdy chytí /1500 otáček, a pomalu padají dolu až se auto zahřeje na 750 - 800ot/min spotřeba 0.8l/h - normální stav/ někdy nechytí a startuje až na potřetí.

Moje otázka je prosím - mám se znepokojovat? Myslíte si že to bude ještě horší? Je to výjmečný stav? Nebo je to nějaký škodovácký neduh. Byl jsem tento týden na garanční kontrole 75tkm, diagnostika nic nepíše, auto je dle slov mechanika absolutně ok.

Problém se startem se projevuje jen když je auto na sluníčku odstaveno více jak 4 hodiny, do 1 - 2 hodin po odstavení startuje normálně.

Prosím o váš poznatek, nápad, radu, co by mohlo být problém. Auto jede velmi krásně, tiché, spotřeba dle PP je 6.9 - 7.2 litru.

Díky moc za vaše reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
  • o 10 let později...

Oživím hodně staré téma, ale myslím, že to může někomu pomoci, motorů 1.6 BSE jezdí stále hodně.

Měli jsme problémy se starty u teplého motoru, když bylo auto třeba dvě hodiny odstavené.

Propouštěl vstřik na prvním válci, při delším odstavení to nevadilo, benzín je těkavý a odpařil se, taky pro studený motor je potřebná vyšší startovací dávka benzínu. Ale při startu zahřátého motoru to bylo uchlastané a muselo se mu pomoc sešlápnutím plynového pedálu, tím se do motoru dostalu víc vzdchu a vylepšil se poměr benzín/vzduch.

Kontrola je jednoduchá, sudnat sání a kouknout který vstřik ukapává. U nsá to bylo ještě jednodušší, Sání i kanál v hlavě byl vyčištěný od benzínu. Proběhla výměna vstřikovače a už není nejmenší problém se startem při studem, teplém nebo poloteplém motoru. Plsu proběhla výměna, možná původního, palivového filtru se zpětným ventilem.

338797279_250700827302617_8411841264651811815_n.jpg

338732978_196253326454493_6797222026110467084_n.jpg

338755991_887438502481636_3362171413282807463_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...