Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všetkých.

Poprosím vás o radu s nasledovným problémom. Na fabii 1.2 HTP (47 kW, 2007, 100 000 km) som si všimol, že pri vypnutom zapalovaní, resp. po vypnutí motora sa ozve tichý bzukot škrtiacej klapky, ktorá sa úplne uzatvorí (do vodorovnej polohy) na cca 10-15 sekúnd. Potom cvakne rele a klapka sa vráti - pootvorí do zhruba voľnobežnej polohy. Toto sa v min. 10 minútových intervaloch opakuje, podotýkam, že pri vypnutom zapalovaní, t.j. aj pri odstavenom a zamknutom aute - STÁLE. V servise tu fabiu napichli, ale neukázalo to žiadne chyby a radia mi samozrejme tú drahšiu variantu - vymeniť celú škrtiacu klapku. Stretol sa už niekto s týmto problémom? A čo by ste mi poradili? Čo môže spôsobovať toto samočinné a pravidelné uzatváranie klapky pri vypnutom zapalovaní? Viem, že môj opis problému vyznieva dosť laicky, ale snažil som sa to opísať, ako sa vraví "polopate" a uvítam každú radu skúsenejších. Ďakujem.

Pozri kod motoru lebo mam aj tri klapky. Jedna je určite BMD požičam vyskušat či to robi klapta ale myslim že klapkou to nebude.

  • Autor

Pozri kod motoru lebo mam aj tri klapky. Jedna je určite BMD požičam vyskušat či to robi klapta ale myslim že klapkou to nebude.

kód motora - BME

Pozrem či mam BME.

Mam tieto 047 133 062, 036 133 062N a 03D 133 062 pozri ake maš čislo na klapke.

Klapka to nebude. Určite musí od niekal dostávať napätie aj po vypnutí zapaľovania tak ako si to opísal.

předevčírem se mi rozsvítila kontrolka motoru, ale motor běžel, i když se na volnoběh třásl víc než obvykle. Ve VAGu byla trvalá závada "Regulace volnoběhu". Objevil jsem, že na hadičce odvětrání klikovky za PCV ventilem je několik děr, tak jsem se zaradoval, že si tudy motor přisává falešný vzduch a proto to nemůže uregulovat. Tak jsem vyměnil tu hadičku, ale teď se motor na volnoběh už vůbec neudrží. Zjistil jsem, že na volnoběh je škrtící klapka úplně zavřená a ty díry v té hadičce nejsou příčina poruchy, ale důsledek toho, že motor neměl kudy sát a jak v té hadičce byl velký podtlak, tak si tam ty díry udělal. Prosím o radu, jestli to dělá vadná škrtící klapka, nebo může být příčina v něčem jiném (snímač tlaku v sání)? Motor AWY.

Upraveno od mlyja

Ta klapka nebude vadna len treba poriadne prekontrovať či ešte neťaha falošny vzduch pripadne vyčistiť klapku a urobiť zakladne nastavenie klapky.

Tak už je to vyřešeno. Klapka je v pořádku. Odpojil jsem asi baterku na krátkou dobu, takže se nevymazalo nastavení v ŘJ. Nechal jsem pak baterku odpojenou přes noc, dnes jsem pro jistotu ještě klapku vyčistil, pak připojil baterii a klapka už se chytla.

  • 1 měsíc později...

Zdravím mám dotaz kamarád má fabku s označením 1,2 MPI a problém je ten že jak je ten velký plastový dekl na motoru tak zezadu je taková plastová hadice na které jsou navlečeny dvě gumová kolínka přičemž jedno vede pod škrtící klapku a to druhé do takové plastové věci co je na motoru,no a problém je ten že po nastartování se ty hadičky podtlakem splasknou a v tom kolínku co je u té plastové věci na motoru jsou dvě díry a na volnoběh to normálně jede a tudy si to přisává vzduch ale když ty díry zacpu tak to chcípne a naopak když tu nadici uplně rozpojím tak to taky chcípne a v sání je slyšet taková jako by detonace ale ta se ozve až se ten motor uplně dotočí no a ta klapka je docela zanesená, snad mi někdo poradíte co s tím

Vymeňte tu podtlakovu trubku a vyčistiť a nastaviť klapku.

Už se to tu řešilo:

Už se to tu řešilo:

Dík za odkaz ale mě spíš zajímalo to jak to funguje k čemu to tam je a proč to nedrží volnoběh spíš mě víc zajímá odopověď od LUBO 44

Moja klapka vyzerá takto a to bola v 25.2.2010 107 000 km, čistená,no iba sprayom ale nebola nastavená,voľnobeh kolíše.

post-43820-067743200 1284023860_thumb.jp

post-43820-001528400 1284023875_thumb.jp

post-43820-078964600 1284023992_thumb.jp

  • 4 týdny později...

Dnes som bol v LPG servise na doladenie LPG systému a zároveň mi mechanik vyčistil vybratím z auta škrtiacu klapku a nastavil na PC.Teraz je klapka z oboch strán ako nová a voľnobeh ide ok.To čo bolo na klapke odspodu sa nedá ani opísať,skrátka humus,lejem Castrol 5W-40,asi zmením olej na mobil alebo Shell.

post-43820-032750000 1286477444_thumb.jp

post-43820-075758100 1286477461_thumb.jp

post-43820-049056800 1286477475_thumb.jp

To nieje sposobene olejom, ale tym ze tam vyustuje trubka od EGR ventilu, priamo pod skrtiacu klapku, takze pokial nezaslepis EGR tak to kazdych 20-30tkm vycisti a mas pokoj :)

no ono to bude způsobené i tím že jezdil nějakou dobu na BA, než to předělal na LPG, takže to zaneřádění bude spíše ještě z té doby, páč LPG emise nekarbonují. Mám LPG prakticky od nova (najeto pouze 5000km na zajetí motoru), no a teď mám poctivých 197500 km a klapku jsem ještě ze spodu neviděl ;) a problémy též nemám. Maximálně ji když sundám příležitostně kryt přetřu z vrchu, naklopím a utřu kam dosáhnu a jezdím dál :palec2:

Nazdar borci,Martin a ostatní.ako som písal v inom článku "plyn v interiéri,po odstránení závady unikajúceho plynu cez spoj od filtra do vstrekovačov mi začalo auto skapínať po prepnutí na LPG,nerobí to stále ale nedá sa to nasimulovať aby to urobilo raz skape raz nie,podotýkam že ide o prepnutie na voľnobehu,za jazdy neskape..Hore som uviedol zopár fotiek ako vyzerala moja klapka,nedávno som ju dal vyčistiť vybratím z auta a aj nastaviť.Samozrejme okrem rozdielu čistoty som si všimol že klapka má iný skolon pred a po.Pred bola trochu pootvorenáa po je takmer uzavretá,je to ok?Pridávam foto:

post-43820-075355800 1287392679_thumb.jp

post-43820-006808700 1287392826_thumb.jp

Na tej prvej fotke je to spravne, teraz je klapka uplne uzatvorena (takze neviem ci ti ju servisak nastavil), mal by si ju dat este raz nastavit, na volnobehu nieje pootvorena tak ako ma byt tym padom je malo vzduchu a motor ti niekedy skape. VAG- kanal 060, --prepnut. zakl. nastavenie-- , klapka si vymedzi si krajne hodnoty a je to...

Niekde bolo písané že by mohlo stačiť,odpojiť bateériu na pol hod a ona sa sama nastaví.Len čo sa stane s diaľkovým centrálom,imobilizérom,rádiom systémom LPG a ktovie ešte čím ešte,pretože tu niekto písal že vraj treba potom všetko treba zinicializovať.

Takže odpjil som batériu na 35min,kód rádia som dávať nemusel,zaktivoval som el.okná,naštartoval.No na škrtiacej klapke sa nestala žiadna zmena,je tak ako aj bola predtým,zavretá.Netreba odpojiť na dlhší čas,alebo pôjdem k mechanikovi a on to nastaví.

Treba ju nastavit ce VAG aby si skrtiaca klapka nastavila krajne hodnoty, cez baterku to mozno ide, ale nepocul som ze by to niekto tak robil, takze neviem.

  • 5 týdnů později...
  • Autor

Zdravím všetkých.

Poprosím vás o radu s nasledovným problémom. Na fabii 1.2 HTP (47 kW, 2007, 100 000 km) som si všimol, že pri vypnutom zapalovaní, resp. po vypnutí motora sa ozve tichý bzukot škrtiacej klapky, ktorá sa úplne uzatvorí (do vodorovnej polohy) na cca 10-15 sekúnd. Potom cvakne rele a klapka sa vráti - pootvorí do zhruba voľnobežnej polohy. Toto sa v min. 10 minútových intervaloch opakuje, podotýkam, že pri vypnutom zapalovaní, t.j. aj pri odstavenom a zamknutom aute - STÁLE. V servise tu fabiu napichli, ale neukázalo to žiadne chyby a radia mi samozrejme tú drahšiu variantu - vymeniť celú škrtiacu klapku. Stretol sa už niekto s týmto problémom? A čo by ste mi poradili? Čo môže spôsobovať toto samočinné a pravidelné uzatváranie klapky pri vypnutom zapalovaní? Viem, že môj opis problému vyznieva dosť laicky, ale snažil som sa to opísať, ako sa vraví "polopate" a uvítam každú radu skúsenejších. Ďakujem.

Chcem poďakovať všetkým za vaše rady, zrejme som konečne prišiel na to čo to spoôsobovalo. Po tisícoch všemožných a neuspešných pokusov ma napadla ešte jedna zúfalá myšlienka. A síce, úplne odpojiť autorádio, ktoré bolo dorábané, nebolo originál a skoro som skolaboval, keď po odpojení rádia sa problém stratil. Teda až na jednu výnimku a to, že keď vypnem motor so zaradenou spiatočkou, prúd do klapky ide stále. Zrejme to bude další chyták, ale aspon dočasné riešenie by bolo vypnuť motor na neutrál a spiatočku zaradiť až po vypnutí zapalovania. Stretli ste sa niekto s takýmto niečím?? kol100

  • 1 rok později...

prosím o radu,vag ukazuje stav nouze odolný resetu,škrtící klapka neseřízena,podotykám v kanálu 60 seřídít nejde,procentuelně po vymazání chyb ukaže na vteřinu klapku na 11 procent a hned skočí na 100 a milion chyb,klapka vyměněna a to samé,přívod ke klapce vyměněn,nyní jsem zjistil,že do klapky jde jen 5 voltů.že by poč,nebo nějaké relé?Díky za radu

nedávno jsem se dozvěděl, že právě u klapek fabií odcházelo relé, nevím jaké, ale dalo se to zavleno nahradit jiným relé. zkusím zjistit.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.