Přejít na obsah

Elektrika ABS,ABG,EPC


RudoD

Doporučené příspěvky

Zdravim vsetkych. Chcem Vas poprosit o pomoc a radu. Myslim, ze tieto temy uz boli rozoberane, ale nikde som nenasiel konkretny zaver. Hladal som aj na inych forach. Mam takyto problem:

Asi pred pol rokom zacala na aute svietit kontrolka ABS spolu s cervenou kontrolkou brzd a zltou kontrolkou motora. Bol som na diagnostike a chyba vraj bola v RJ ABS. Tak ju komplet vymenili. Cca 30T SK. Potom auto chvilu stalo, no uz pri prvej ceste asi po 100 km zacala najprv svietit kontrolka ABS a potom znovu aj cervena a aj zlta kontrolka motora.Po ceste som zbehol do servisu a vypisalo zavadu RJ ABS nekomunikuje.Vraj je niekde v kabelazi skrat, ale nevedia urcit kde.To znamena komplet prekablovat auto za cca 40tis.SK. Tak som to zobral ku kamaratovi elektrikarovi, nech sa na to mrkne laicky. Vytiahol konektor od ABS RJ, ocistil zaoxidovane kontakty a ,div sa svete, vsetko zhaslo a auto fungovalo. Ale iba 3 asi 3 mesiace. Potom zase zasvietila kontrolka ABS. Tentokrat iba zlta. Ostatok v pohode. Tak som zbehol na VAG a vypisalo najprv 3 snimace ABS, potom 2 atd. Povedali, ze asi bude nejaky kablik uvolneny. Nic konkretne. Tak som to s nadejou odniesol tomu istemu elektrikarovi, ze hadam to uz bude detail. Znova vytiahol konektor RJ ABS, ocistil kontakty, ale ked to pichol spat, zacala svietit aj cervena kontrolka brzd.Tak vytiahol konektor znovu a pokusal sa merakom presvietit a odmerat kably.Vsetko vyzeralo ok, len niektore kably mali mensie napatie.Tak sme vybrali poistkovu skrinku a presvietili kably odtial. Ale nemali sme schemu, tak sa to tazko hladalo. Isiel to teda poskladat spat a po nastartovani zacali svietit hadam vsetky kontrolky ABS, cervena brzd, zlta motora, airbag aj EPC. Viete mi niekto poradit postup, ako hladat zavadu, co urobit ako prve? Nemam momentalne pristup na VAG, tak chcem skusit vsetko co sa da(aby som nic nepokazil samozrejme) aj logikou. Prosim poradte. Tieto problemy malo viac ludi, vcetne hnijucej kabelaze. Ta moja je este zabalena, tak mozno je problem aj tam.Ale neviem, ktora cast kabelaze ma na to vplyv?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme servisu som to oznamil a peniaze mi vratili za vymenu RJ. Ale nechali tam tu novu. Aspon ma potesila serioznost z tejto strany. Lenze velmi sa nechcu pustat do dalsieho servisu, pretoze peniaze za RJ su uz prerobene a tvrdia, ze bez vymeny kabelaze riskuju, ze zase odpalia nejaky diel, takze sa do toho nechcu pustit za takychto podmienok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...a este som zabudol dodat, ze ked mi zacala druhykrat svietit iba zlta kontrolka ABS, tak pri jednej jazde za dazda to na par minut zhaslo a vsetko vyzeralo o.k.. Elektrikar zatial premeral, ci senzory na kolesach funguju a tvrdi, ze to vyzera byt v poriadku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho co píšeš, to vypadá opravdu na chybu v kabelech. Tipuju, že to bude ta hnijící kabeláž. Dřív se to opravovalo celou výměnou kabeláže auta, teď už se jen to místo rozbalí, rozpadlé kabely se opraví a kabeláž se přidělá páskou tak, aby už do ní voda netkla... :huh: Každej šikovnej elektrikář to zvládne. To hnijící místo je vzadu v pravo dole za baterkou=vyndat baterku a ostatní věci, který tam překážej. Ale bacha, je to docela práce.. B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mu teda zavolam, nech to skusi. Zacat teda tak, ze odmotat kabelaz dole pod baterkou, skontrolovat komplet kabelaz a opravit, resp. vymenit vadne kably. Potom, ked to spoji a kontrolky budu svietit, ako postupovat. Ja mam totiz taky problem, ze auto je od prveho VAGu asi 100km a ked ho od elektrikara zoberiem, uz tazko sa k nemu dostanem. Je to totiz taky chalanisko talent, ktory opravi z elektirky hadam vsetko a preto ma prace vyse hlavy. Cize poradis mi aj dasli postup, co mozeme logicky kontrolovat a opravit bez VAGU?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to vzadu vpravo dole až u nosníku a dělící stěny. Odmotá izolaci kolem svazku a tam by měl vidět, kterej ten kabel je rozpadlej. Když ho očistí a špatnej kousek kabelu nahradí novým, neměl by být problém a auto by mělo jet i bez zásahu Vagem. Nic jinýho mě nenapadá.. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě taky auto svítilo jak vánoční stromek, dal jsem opravit - vyjádření opraváře: kabeláž vzadu dole - odstranil takovej ten kryt na dráty a dal pouze izolačku, jak už zde bylo rečeno a pak mi řekl, že ještě odizoloval nějaký konektory, např. v konektoru je šest drátu, a jsou izolovaný dohromady, tak odizoloval každej zvlášť. Od tý doby bez problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chalanni, som tu opät. Elektrikar odmotal komplet kabelaz v motorovom priestore (tie na deliacej stene, tie pod nadrzkou ostrekovaca, pri ABS...), vsetko premeral, odmotal prehnile kabliky a vymenil ich a povedal, ze sice niektore vyzerali strasne, ale nema pocit, zeby to skratovalo. Vsetko od seba oddelil, zviazal kazdych 10cm "husacim krkom" ale... ...auto stale svieti ako stromcek. Najviac ma stve to, ze svieti ABS, pretoze mam pocit, ze sa tu uz pisalo o tom, ze ABG a signalka motoru sa daju zamazat na VAGu. Ale predtym, ked mi to ABS opravil, tak to zhaslo samo aj bez VAGu. TAk zacinam byt z toho zufaly. V stredu to zoberiem na VAG, ale myslim, ze to nepomoze. Je mi len divne, ze sice svietilo ABS, ked som to elektrikarovi niesol, ale iba zlta kontrolka. Teraz po nastartovani svieti abs zlta ale aj cerveny vykricnik a 3x to pipne. Presne tak isto, ako ked to bolo pokazene prvy krat. A pritom len odpojil konektory a premeriaval s najvacsou opatrnostou, aby nahodou nieco neprepalil on. Neviet, kde este hladat chybu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to maš čiste neštastie, veru nechcel by som take riešiť.

kable pozeral aj v tej časti ako su stierače? tam som si na svojom všimol že je ten zväzok omotany uplne a po tom ako prejde do motoroveho priestoru na strane ABS je omotany tiež a na strane ako je RJ motora je dole už omotany tak že vidno kable, čiže voda môže odtekať.

ked ti zrazu zasvietilo kopu dalšich kontroliek priamo nesuvisiacich s ABS videl by som to niekde na prehnite alebo skratovane vedenie CAN po ktorom si RJ vymienaju informacie, len neviem či ked by si mal napr od motorovej RJ odpojenu CAN či by si naštartoval...

čiže môžeš to aj sam alebo ten elektrikar premerať..odpoj konektor ABS a najdi tam dva kabliky oranžovo/hnedy a oranžovo/čierny a su spletene. to je CAN.

nech skusi apspon prepiskať voči sebe a voči + so zapnutym klučikom pri odpojenej baterke a voči zemi. nech potom skusi tie iste farby prepiskať na RJ motora a abs...

ak chceš volakde by som mohol hodiť časť DP aby ste boli mudrejši

ozaj poistky na baterke si kontroloval??? -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Profor

Dik za radu, tam sme este nepozerali. V nedelu skusim na VAGu zistit, ake chyby to vypisuje. Nemozes mi prosim Ta nechat na seba kontakt, aby sme pri premeriavani kabelaze podla Tvojho navodu nieco neodpalili? Nahodou ;-) :(

A DP mam, tak mi aspon porad, kde to tam najdem. Ak mozes hod mi pripadne nejake info na mail: duby@envipro.sk alebo skype: rdubaj

Velmi pekne este dakujem.

Rudo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mrkni se jeste na pojistk. na autobaterce. Bejva tam studenak na ABS cerpadlo a cerpadlo benzinove. Ja mel problem - nelze navazat s cerpadlem kom. - A ejhle - pojistka dobra, ale v to vcem byla zapustena fuuuj. Mrkni nato. Mam teda Octavku.

Hlavne si maz chyby pres Vag - at vidis co mas uz opravene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chalani, myslim, ze aj vdaka Vasim radam sme trochu postupili. Ked sme zapojili auto na VAG, a vymazali vsetky nezmyselne chyby sposobene napr. odpojenim baterky a pod., tak zostali svietit len 3 kontrolky- 1kontrolka emisii, 2kontrolka ABS,3kontrolka vady brzd. Chyby sa sice dali zmazat, ale opakovane sa vratili. Vypisovalo mi skrat na kostre lambdy a chyba komunikacie s RJ ABS. Ta nekominikovala vobec ani po mnohych pokusoch. Po spusteni kompletneho testu sa ukazalo, ze sporadicky maju problem s komunikaciou takmer vsetky RJ s hlavnou RJ. Ale po vymazani chyb sa opatovne neprihlasovalo iba ABS. Tak som uz vedel, ze som na povodnej chybe, ktora ma trapila pred 3 mesiacmi. Kedze vsetky obvody v aute vyzeraju v poriadku a aj po premerani podozrivych a spatnej kontrole aj na inej Fabii, sa ukazalo, ze kabelaz je ok. Samozrejme kompletne vycistenie je len pomoze :-)

Tym sme pritiahli pozornost iba na RJ ABS. Ta totiz bola vymenena a ked som auto niesol elektrikarovi, tak svietilo iba ABS kontrolka, ale nic ine. Teraz svietia 3 jednotky. Tusil som, ze nieco bude v kontaktoch, tak som poslal elektrikara, nech zacne natriasat konektor na ABS a ja budem opakovane spustat VAG na spojenie s RJ ABS. Na asi 10 pokus sa to podarilo, zhasli kontrolky emisii a brzd a zostalo svietit iba ABS (chyba na lavom zadnom a pravom zadnom snimaci). Tie su vsak v poriadku. TAkze chyba nakoniec zrejme bude v plosnom spoji ABS, ktory bude zrejme zoxidovany. Uloha na dalsi den: rozobrat RJ ABS a prekontrolovat jeho vnutornu elektroniku. Tento dohad mi elektrikar potvrdzoval aj tym, ze ked raz kontrolka ABS zhasla pocas dazda, asi do nej natieklo a spojilo kontakty. Preto zhasla. Avsak asi o 3 minuty znova svietila a uz nezhasla. Dufam, ze sa to podari. Dam samozrejme vediet.

Mimochodom, ak nie, neviete niekto ponuknut RJ ABS za rozumny peniaz? Jej cislo je:6Q0 907 379 C, soft.kodovanie 00044, komponent ABS 5.7 FRONT V20.

Alebo nemate niekto od nej aspon schemu?

To PROFOR: Som zo ZV.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, nechcem zakladat novu temu. Mne zacalo tiez blbnut ABS. Vypisuje mi to chybu 301 - hydraulicke cerpadlo ABS (V39) prerusenie. Chcel by som vediet ci sa to da opravit. Zeby som sa zbytocne nepustal do rozoberania ABSka. Vypisovalo mi to este aj chybu v ostatnych jednotkach, ze ABS RJ nekomunikuje a v RJ motora bola chyba 18057- chybajuce oznamenie od ABS z RJ. Ale to uz nevypisuje, ostava stale chyba 301.

Vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zavadu spatneho cerpadla som zatial vyriesil. Bol prasknuta poistka v boxe nad akumulatorom. Ale co sa tyka tej komunikacie s ostatnymi jednotkami, sa to objavilo opat. Neviem preco ale ked dam test akcnych clenov na brzdy, tak sa mi rozblika kontrolka ABS a blika asi 2-3x za sekundu. V DP pisu zeby sa malo rozbehnut cerpadlo ABSka. Ale to nepocut. Po dalsom kliknuti vo VAGu na dalsi akcny clen, mi to 3x zapipa a rozblika sa kontrolka rucnej brzdy. V tomto momente prestane komunikovat RJ ABS s okolim a musim vypnut-zapnut zapalovanie. Kde by mohol byt problem?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Som tu opat. Takze kamos mi to ABS odstrojil, ale plosak je zaliaty foliou a su tam mikrocipy. Takze s tou opravou to bude komlikovanejsie. Musim zohnat nahradnu Rj ABS. Nemate niekto nejaku funkcnu k dispozicii? Resp. s pokazenym cerpadlom, ale elektrika ok? Ja som zohnal nahradnu, ale neviem, ci ju mozem osadit. Dal mi ju jeden znamy, je vraj z FAbie, ale nevedel z akeho typu. Jej vyrobne cislo (vyrazene na boku bloku cerpadla) je 8EO 614111AB. Neviete, ci to moze byt kompatibilne s tou, ktora tam je teraz 6Q0 907 379 C ? Ak s tym mate niekto skusenosti poradte mi prosim. Je to surne. Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...