Přejít na obsah

praskly vyfuk 1,6 74kw


kus

Doporučené příspěvky

ahoj

okta lima 1,6 74kW 98 rok, motor AKL

mam prasklej kus vyfuku prvniho dilu, tedy presne ten konec co je nasroubovanej na motor, myslim tedy konec toho prvniho dilu, v miste co je ten vlnovec a prechazi do priruby je prasklina, priruba je pak na asi 6 ti sroubech upevnena na ty casti pod motorem, nevite nekdo kde bych to sehnal? varit to prej nejde, a vrakoviste maj jen vzdycky celej prvni kus i s katalyzatorem, nevite co s tim? uchazi to celkem dost, ne teda nejak brutalne, ale uchazi a tady by mel vyfuk tesnit 100%

nejlepsi by asi bylo sehnat tenhle kousek primo, bez parozi, bez katalizaotru, jen tu koncovku co se prisroubuje k motoru, tedy k tem svodum, nebo co to tam jeste je, nemate ji nekdo?

diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsi to už sundat ? jestli ne, tak nejdřív to vyzkoušej, protože jestli nebyl ještě měněnej tak nejspíš budeš řezat a pak budeš rád že koupíš na vraku i s katem.

Není to vždy, ale dost často se stáva že ten první díl nejde povolit a pak už ti nic jiného nezbyde, než to vyměnit i s katem. Možná že to bude i lepčejší, protože kat už nejspíš bude taky načatej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsi to už sundat ? jestli ne, tak nejdřív to vyzkoušej, protože jestli nebyl ještě měněnej tak nejspíš budeš řezat a pak budeš rád že koupíš na vraku i s katem.

Není to vždy, ale dost často se stáva že ten první díl nejde povolit a pak už ti nic jiného nezbyde, než to vyměnit i s katem. Možná že to bude i lepčejší, protože kat už nejspíš bude taky načatej.

Nacatej, ne - li odepsanej ci na odpis... Pokud bych s tim autem pocital nadale, asi bych to resil novym, nebo alespon co nejnovejsim 1. dilem... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj

okta lima 1,6 74kW 98 rok, motor AKL

mam prasklej kus vyfuku prvniho dilu, tedy presne ten konec co je nasroubovanej na motor, myslim tedy konec toho prvniho dilu, v miste co je ten vlnovec a prechazi do priruby je prasklina, priruba je pak na asi 6 ti sroubech upevnena na ty casti pod motorem, nevite nekdo kde bych to sehnal? varit to prej nejde, a vrakoviste maj jen vzdycky celej prvni kus i s katalyzatorem, nevite co s tim? uchazi to celkem dost, ne teda nejak brutalne, ale uchazi a tady by mel vyfuk tesnit 100%

nejlepsi by asi bylo sehnat tenhle kousek primo, bez parozi, bez katalizaotru, jen tu koncovku co se prisroubuje k motoru, tedy k tem svodum, nebo co to tam jeste je, nemate ji nekdo?

diky

a neda sa to jednoducho zavarit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zavarit to nejde, ten vlnovec je z nejakyho spec. materialu , urcite ne zeleznej, takze to varit nejde, to mi rekli vsude

proc myslite ze by mel bejt katalyzator vadnej? mimochodem jak vite, novej prvni dil origo je za 30, takze to nehrozi kupovat, replika tak za deset, ale to je replika...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zavarit to nejde, ten vlnovec je z nejakyho spec. materialu , urcite ne zeleznej, takze to varit nejde, to mi rekli vsude

proc myslite ze by mel bejt katalyzator vadnej? mimochodem jak vite, novej prvni dil origo je za 30, takze to nehrozi kupovat, replika tak za deset, ale to je replika...

za vyfukovym potrubim je taky dvojity kompenzator v tom mas dieru? aspon ja to mam tak na 1.8 20v a tiez tam pocujem nejaky unik, bol som pod autom a zdalo sa mi ze to je len tesnenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zavarit to nejde, ten vlnovec je z nejakyho spec. materialu , urcite ne zeleznej, takze to varit nejde, to mi rekli vsude

proc myslite ze by mel bejt katalyzator vadnej? mimochodem jak vite, novej prvni dil origo je za 30, takze to nehrozi kupovat, replika tak za deset, ale to je replika...

Ja to koupil za 2500 od bosalu, na vrakaci, novy, i s katem. A rozhodne nelituju -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo to je primo ono, rekneme si to odzacatku aby bylo jasno,

mas motor, z neho jdou dolu 4 kratky vejfuky, tzvn. svodovy neboli parohy, jdou od kazdyho valce jeden vlastne a spojujou se v miste, kde se na to napojuje uz prvni cast vejfuku, to misto spoje je takova priruba, ktera je pritahla 6ti sroubama, ta priruba je uz soucasti toho prvniho dilu, z ty priruby jdou dal dve mensi vroubkovany trubky tzvn. vlnovce a ty potom prechazej do jedny trubky, ktera pokracuje do katalyzatoru... uf

tak a mne zacalo strasne fucet v miste kde je ta priruba, tam je tesneni, takze mi rekli, vymente tesneni pane, tak sem vymenil a zjistil ze to uchazi porad, tak to rikam v servise, na to koukli znova a rekli ze je prasklina v tom vlnovci hned co se napojuje na tu prirubu, proto se to tvarilo jako ze tesneni...

jenze tohle nejde varit (PROSTE NEJDE - az nekdo napise proc to nezavarim), novej prvni dil je jen s katem za 30, repliky sem nasel taky jen celej prvni dil, a samotnej ten konec nikde, daj se koupit solo vlnovce, ale to je 1600 za dily a 1000 za praci a jeste to bude pofiderni, takze vrak je jedina moznost

horsi je, ze po tom co sem to reklamoval se v tom vrtali a zkusili to varit, coz neslo, hned to praska vedle nebo co, ale stejne se to trochu zlepsilo, jenze motor ma porad takovej divnej prdlavej zvuk, takze ted sem v loji a nevim po cem jit dal, asi koupim ten prvni dil a vymenim, a pak budu pokracovat smerem nahoru k motoru, jestli neni v hajzlu tesneni pod tima parohama a pak nevim, tesneni pod hlavou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to bych chtěl reagovat. Jak se zpívá v jedné písničce nikdy neřikej, že to nejde, protože to jde. Mě ten vlnovec taky odešel a je pravda, že je NEOPRAVITELNÝ. Nicméně jde vyměnit za nový. Staží otevřít stránky třeba od BOSALU a ty vlnovce objednat. (Jeden stojí 420 KČ a je to rozměr 450*100mm). Zlaté české ručičky odříznou starý vlnovec přímo u té příruby a navaří nové. Aby bylo jasno, to co vídíte myslím ten vlnivý plech je jen odpružení, pod ním je plnohodnotná trubka a na ni se přivaří ten nový vlnovec a nedojde k poškození té 6-ti šroubové příruby. Pak už jen stačí tu trubku zkrátit cca o těch cca 100mm a navařit. Jinak mě ty origo ceny taky položily. Motor je pak o poznání tišší a má taky patřičný odpich. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to bych chtěl reagovat. Jak se zpívá v jedné písničce nikdy neřikej, že to nejde, protože to jde. Mě ten vlnovec taky odešel a je pravda, že je NEOPRAVITELNÝ. Nicméně jde vyměnit za nový. Staží otevřít stránky třeba od BOSALU a ty vlnovce objednat. (Jeden stojí 420 KČ a je to rozměr 450*100mm). Zlaté české ručičky odříznou starý vlnovec přímo u té příruby a navaří nové. Aby bylo jasno, to co vídíte myslím ten vlnivý plech je jen odpružení, pod ním je plnohodnotná trubka a na ni se přivaří ten nový vlnovec a nedojde k poškození té 6-ti šroubové příruby. Pak už jen stačí tu trubku zkrátit cca o těch cca 100mm a navařit. Jinak mě ty origo ceny taky položily. Motor je pak o poznání tišší a má taky patřičný odpich. -_-

Konecne dobra zprava! A nemas jeste jednu, kdo by to udelal? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci já to dělal doma "na koleně" s kamošem. On má "CO-čko". Ty vlnovce jsou bez problemů, horší to bylo s těma trubkama - musí se dobře očistit a odmastit. Potom se dá udělat perfektní svar. Je pravda, že jsme to nejprve lehce nabodovali - šli pod auto a zkontrolovali jak to pasuje. Stačí totiž změnit sklon potrubí o 10 stupňů a ta příruba se "páčí" - vlnovec pak velice rychle odejde. Pak jsme to ovařili dokola a mám pokoj. Zatím jsem s tím najel cca 5.000 a je to ok. Roznodně lepší, než platit nehorázných 30.000 za přední díl výfuku. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci já to dělal doma "na koleně" s kamošem. On má "CO-čko". Ty vlnovce jsou bez problemů, horší to bylo s těma trubkama - musí se dobře očistit a odmastit. Potom se dá udělat perfektní svar. Je pravda, že jsme to nejprve lehce nabodovali - šli pod auto a zkontrolovali jak to pasuje. Stačí totiž změnit sklon potrubí o 10 stupňů a ta příruba se "páčí" - vlnovec pak velice rychle odejde. Pak jsme to ovařili dokola a mám pokoj. Zatím jsem s tím najel cca 5.000 a je to ok. Roznodně lepší, než platit nehorázných 30.000 za přední díl výfuku. -_-

No, takhle to zni docela jednoduse a sehnat nekoho sikovnyho bude rozhodne slozitejsi :( Ale je to fakt trosku levnejsi varianta, nez davat 30k za novej 1. dil. Ja ho teda koupil levnejs, ale auto ma nakej patek a temer 200000km, takze se schyluje znova :( Kazdopadne diky za tip a navod, snad nekoho sezenu (sezenem) -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci já to dělal doma "na koleně" s kamošem. On má "CO-čko". Ty vlnovce jsou bez problemů, horší to bylo s těma trubkama - musí se dobře očistit a odmastit. Potom se dá udělat perfektní svar. Je pravda, že jsme to nejprve lehce nabodovali - šli pod auto a zkontrolovali jak to pasuje. Stačí totiž změnit sklon potrubí o 10 stupňů a ta příruba se "páčí" - vlnovec pak velice rychle odejde. Pak jsme to ovařili dokola a mám pokoj. Zatím jsem s tím najel cca 5.000 a je to ok. Roznodně lepší, než platit nehorázných 30.000 za přední díl výfuku. -_-

ako ti isli povolit tie 6 matice ja som na to pozeral aj je to tam dost zahrdzavene mam obavy ci neotrhnem stift

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj

okta lima 1,6 74kW 98 rok, motor AKL

mam prasklej kus vyfuku prvniho dilu, tedy presne ten konec co je nasroubovanej na motor, myslim tedy konec toho prvniho dilu, v miste co je ten vlnovec a prechazi do priruby je prasklina, priruba je pak na asi 6 ti sroubech upevnena na ty casti pod motorem, nevite nekdo kde bych to sehnal? varit to prej nejde, a vrakoviste maj jen vzdycky celej prvni kus i s katalyzatorem, nevite co s tim? uchazi to celkem dost, ne teda nejak brutalne, ale uchazi a tady by mel vyfuk tesnit 100%

nejlepsi by asi bylo sehnat tenhle kousek primo, bez parozi, bez katalizaotru, jen tu koncovku co se prisroubuje k motoru, tedy k tem svodum, nebo co to tam jeste je, nemate ji nekdo?

diky

koupit zvlast prvni kus s tim vlnovcem - no problem novy stoji 800 kc, vyriznout flexou stary dil a navarit novy. Takhle mi to delaly, prace stala 500 Kc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj

okta lima 1,6 74kW 98 rok, motor AKL

mam prasklej kus vyfuku prvniho dilu, tedy presne ten konec co je nasroubovanej na motor, myslim tedy konec toho prvniho dilu, v miste co je ten vlnovec a prechazi do priruby je prasklina, priruba je pak na asi 6 ti sroubech upevnena na ty casti pod motorem, nevite nekdo kde bych to sehnal? varit to prej nejde, a vrakoviste maj jen vzdycky celej prvni kus i s katalyzatorem, nevite co s tim? uchazi to celkem dost, ne teda nejak brutalne, ale uchazi a tady by mel vyfuk tesnit 100%

nejlepsi by asi bylo sehnat tenhle kousek primo, bez parozi, bez katalizaotru, jen tu koncovku co se prisroubuje k motoru, tedy k tem svodum, nebo co to tam jeste je, nemate ji nekdo?

diky

koupit zvlast prvni kus s tim vlnovcem - no problem novy stoji 800 kc, vyriznout flexou stary dil a navarit novy. Takhle mi to delaly, prace stala 500 Kc.

jo ale kde koupit ten kus s vlnovcem, ja se ptal vsude mozne a vsude rekli ze nemaj, ty si to koupil kde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj

okta lima 1,6 74kW 98 rok, motor AKL

mam prasklej kus vyfuku prvniho dilu, tedy presne ten konec co je nasroubovanej na motor, myslim tedy konec toho prvniho dilu, v miste co je ten vlnovec a prechazi do priruby je prasklina, priruba je pak na asi 6 ti sroubech upevnena na ty casti pod motorem, nevite nekdo kde bych to sehnal? varit to prej nejde, a vrakoviste maj jen vzdycky celej prvni kus i s katalyzatorem, nevite co s tim? uchazi to celkem dost, ne teda nejak brutalne, ale uchazi a tady by mel vyfuk tesnit 100%

nejlepsi by asi bylo sehnat tenhle kousek primo, bez parozi, bez katalizaotru, jen tu koncovku co se prisroubuje k motoru, tedy k tem svodum, nebo co to tam jeste je, nemate ji nekdo?

diky

koupit zvlast prvni kus s tim vlnovcem - no problem novy stoji 800 kc, vyriznout flexou stary dil a navarit novy. Takhle mi to delaly, prace stala 500 Kc.

jo ale kde koupit ten kus s vlnovcem, ja se ptal vsude mozne a vsude rekli ze nemaj, ty si to koupil kde?

myslim, ze kazdy druhy servis zabyvajici se vyfuky ten dil ma, kdyby ne, pisni mi na icq a nejak se domluvime.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

takze po odmlce muzu napsat par postrehu, diky za nektery rady nekterych z Vas, ale nakonec sem to udelal podle sebe a zatim myslim ze to bylo dobre

ze je vlnovec prasklej sem poznal podle toho, ze auto melo divnej zvuk, coz vedlo ke kontrole celeho vyfuku a u vlnovcu byl citit proud vzduchu, jak bylo receno, skodovka prodava celej dil za 30 - nesmysl, polaci a jini delaj nahrady, kolem 10, ale obecne se tvrdi ze kvalita je mizerna, taky je to porad 10 a proc menit celej 1 dil kvuli 10 cm trubky...

jedina moznost tedy vymena vlnovce-ů, moznosti jsou dve, bud si koupit univerzal, coz se udela tak ze si zmerim na aute stavajici a koupim ten nejpodobnejsi (stejnej na chlup asi neni) a nebo koupim z vrakoviste celej prvni dil, dal jen body

universalni vlnovce

- jeden stoji ca. 800, potrebuju 2, takze 1.600

- musi se ale varit na 4 mistech, kazdej tedy 2x, na trubku a k prirube

- vareni je tedy podstatne narocnejsi, drazsi a vysledek nejisty

1. dil z vraku

- celej sem koupil za 2.500, vcetne katu i lambda sondy!

- varit staci na 1 nebo 2 misty

- cena za praci je tak nizsi, prace jednodussi a vysledek dobry podle ocekavani

takze i kdybych to varil sam a nezmrvil to, tak za neoriginalni vlnovce zaplatim o 900 min, ale ma to ty nevyhody co sem psal, navic jak je to navareny na 4 mistech, tak se hodne nasobi riziko ze to navarim trochu krive, nandat to sice pujde, utikat treba taky ne, ale ten tlak (paka) casem muze zase poskodit uz novy vlnovec, je to jen tenka slitina, takze moc asi nevydrzi, pokud to bude varit nekdo jinej a ja za to budu platit, pak se rozdil smrskne treba na 500, ale porad kvalita jinde a pak je tu ta vec ze ja mam ted porad relativne novej kat a lambdu, a lambda ma dle skoda motor werke zivotnost 90 - 120tis +-

nova lambda se koupit samostatne da, stoji 4.200 origo (nahradu ani nahodou, byt za 2.500), z vraku jeta samostatna tak 1.000, ale nevis jak dlouho byla jeta a jestli neni pred smrti... a kat se samostatnej neprodava, jen jako celej 1 dil a to uz sme resili nahore

takze tohle sou asi jasny argumenty jak tu opravu resit, ne, treba to nekomu z vas pomuze, ja si na to musel prijit sam, pac tu nikdo tohle nenapsal, par lidi okrajove jen, a jeste jedna vec, az budete kupovat na vraku ten 1. dil, pozor na 74 verzi a 75kW verzi (facelift), ac mi v servise a na vrakaci rikali ze je to stejny, neni, je to ouplne jiny, od facu se zacala davat lambda az za kat a ten tim padem se posunul trochu dopredu k motoru a i ty trubky jsou jinak ohybany, vlnovce i priruba nastesti zustali stejny, pac ja mam ted doma tohle faceliftovy, takze kat i lambda sou mi na nic, coz mi zas tak nevadi, protoze men akce vysla draz tak o tech 500 oproti universal vlnovcum, ale mam to ted zase jak origo, pokud nekdo chce ten kat a lambdu, za 700 poslu :-) mne je na nic, jinak leti do zeleza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...