Přejít na obsah

1937 – Škoda Sagitta (911), Popular OHV (912)


Doporučené příspěvky

Škoda Sagitta (typ 911) byl prototyp malého automobilu, který v letech 1936–1939 vyvíjela automobilka Škoda. V roce 1937 bylo vyrobeno 7 vozidel: několik kabrioletů, kupé a jeden sedan

Motor byl vzduchem chlazený dvouválec uložený vpředu. Měl výkon 11 kW, objem 845 cm3 a dosahoval rychlosti 70 km/h. Převodovka byla třístupňová.

Výrobce Škoda

Roky produkce 1936–1939

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Škoda Sagitta typ 911

Rok 1937

Počet vyrobených strojů 5

Motor (typ, počet válců) 2 do V

Chlazení vzduch

Kubatura (ccm) 845

Vrtání (mm) 80

Zdvih (mm) 84

Výkon (výkon/ot.min) 11kW/3000

Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEH

Karoserie (počet dveří) tudor, tudor-cabriolet

Délka (mm) 3400

Šířka (mm) 1320

Výška (mm) 1420

Rozvor (mm) 2100

Rozchod před/zad (mm) 1000/1050

Pohotovostní hmotn. (kg) 580

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 3+1

Pneu 130 x 40, 5,00 x 16

Rychlost (km/h) 70

Spotřeba (l/100km) 5,5

Brzdy mechanické bubnové

Elektřina 6 V

post-8682-0-12660900-1343306696_thumb.jp

post-8682-0-58324800-1343306700_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol.

Škoda 420, 418, Popular

Výrobce Škoda, ASAP

Koncern Škodovy závody-Plzeň

Roky produkce 1933–1946

Vyrobeno 19 542 kusů

Nástupce Škoda 1101

Koncepce pohonu páteřový rám

Třída malé automobily

Technické údaje

Délka 3 630–4 200 mm

Šířka 1 340–1 500 mm

Výška 1 370–1 520 mm

Rozvor 2 300–2 570 mm

Rozchod 1 050–1 250 mm

Pohotovostní hmotnost 650–930 kg

Počet míst 3–4

Maximální rychlost 80–110 km/h

Spotřeba 7–10 l/100 km

Převodovka třístupňová

Škoda Popular OHV typ 912 (1937–1938)

V tomto modelu se poprvé dostal do výroby motor s moderním ventilovým rozvodem OHV, což je náležitě zaznamenáno v názvu. Motor o objemu 995 cm3 ze sebe dostal 19,9 kW (27 k), což bohatě stačilo na dosažení stokilometrové rychlosti při prakticky stejné spotřebě. Byl prodloužen rozvor na 2 440 mm a karoserie nového typu byla o 40 mm širší (1 400 mm). Tohoto typu bylo vyrobeno 5 510 kusů.

Značka Škoda

Země Československá republika

Typ Škoda Popular OHV typ 912

Rok 1937

Počet vyrobených strojů 5510

Motor (typ, počet válců) 4

Chlazení kapalina

Kubatura (ccm) 995

Vrtání (mm) 65

Zdvih (mm) 75

Výkon (výkon/ot.min) 19,9kW/3600

Karburátor (značka, typ) Zenith 26 VEH

Karoserie (počet dveří) tudor, tudor-cabriolet, sedan, cabriolet, roadster, dodávka, otevřený vojenský vůz

Počet míst 2-4

Délka (mm) 3770 (tudor)

Šířka (mm) 1400

Výška (mm) 1500

Rozvor (mm) 2440

Rozchod před/zad (mm) 1050/1140

Pohotovostní hmotn. (kg) 800

Pohon zadní, kardan

Převodovka man. 3+1

Pneu 5,00 x 16

Rychlost (km/h) 100

Spotřeba (l/100km) 8

Palivový systém gravitační

Brzdy mechanické bubnové

Elektřina 6 V

Výroba od r. 1937

Výroba do r. 1938

V roce 1937 je Popular opět modernizován. Typ Popular 420 s motorem SV je nahrazen modernějším. Nový motor dostává ventilový rozvod OHV, obsah zůstává 995 ccm. Reflektory jsou již zapuštěné v blatnících, rezerva je ukryta v kufru automobilu. Ten je přístupný zezadu zvenčí. Nově upravený motor měl výkon 27 koní a umožňoval automobilu rychlost do 100 km/hod. Tento typ se opět vyráběl v různých provedeních. Roadster poznáme od předchozího typu tím, že dvířka jsou již rovná, nemají ono vykrojení. Tohoto typu 912 bylo vyrobeno v letech 1937 – 38 celkem 5510 kusů.

post-8682-0-85665500-1343306973_thumb.jp

post-8682-0-70575300-1343306979_thumb.jp

post-8682-0-92380900-1343306985_thumb.jp

post-8682-0-26210600-1343306990_thumb.jp

post-8682-0-10886600-1343306994_thumb.jp

post-8682-0-97432000-1343306997_thumb.jp

post-8682-0-52045500-1343307000_thumb.jp

post-8682-0-47478900-1343307009_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

×
×
  • Vytvořit nový...