Standis Vloženo 27. Červenec 2012 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2012 Škoda 422 byl osobní automobil vyráběný automobilkou Škoda. Začal se vyrábět roku 1929. Byl k dostání jako čtyřdveřový sedan, dvoudveřový tudor, faéton, kabriolet, kupé nebo landulet. Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem SV. Měl výkon 16 kW (22 koní) a objem 1195 cm³. Maximální rychlost se pohybovala okolo 75 km/h. Výroba byla ukočena roku 1932, vyrobilo se 3 435 kusů. Historie: Počátkem 30.let vyrábí Škoda celou řadu vozidel. V tomto období se Škodovka orientovala i na vůz nižší kategorie. Popis: V roce 1930 je představen nejmenší automobil typu 422. Měl obsah 1195 ccm a 22 koní, motor opět SV. Karoserie, jak bylo tehdy zvykem, byly dodávány v různých provedeních. V letech 1930 – 1932 bylo vyrobeno 3435 kusů vozidel. Podvozky typů 422, 430 D, 645, 650 a 860 měly téměř shodnou konstrukci, lišily se jen velikostí, rozvorem a různými detaily. Jak již bylo uvedeno, továrna dodávala různé typy karoserii. Navíc, dle tehdejších možností a zvyklostí, bylo možno zakoupit jen šasi vozidla, na které mohla kterákoliv tehdejší karosárna vytvořit zakázkovou karoserii. Vznikaly tak sportovní roadstery, coupé, pohřební vozy, valníky. Z karosáren bych jmenoval firmu Jech z Prahy, plzeňského Brožíka, pražského Uhlíka, vysokomýtského Sodomku aj. Značka Škoda Země Československá republika Typ 422 Rok 1929 Počet vyrobených strojů 3028 Motor (typ, počet válců) 4 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 1195 Vrtání (mm) 65 Zdvih (mm) 90 Výkon (výkon/ot.min) 22 HP/2800 Karburátor (značka, typ) Zenith 26 U Karoserie (počet dveří) sedan, cabriolet,phaeton, coupe Počet míst 2-6 Délka (mm) 3970 (údaje platí pro sedan) Šířka (mm) 1600 Výška (mm) 1650 Rozvor (mm) 2600 Rozchod před/zad (mm) 1300/1300 Pohotovostní hmotn. (kg) 100 Pohon zadní, kardan Pneu 4,50 - 4,75 x 18 Rychlost (km/h) 90 Palivový systém gravitační Brzdy mechanické bubnové Elektřina 6 V Výroba od r. 1929 Výroba do r. 1932 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 27. Červenec 2012 Autor Sdílet Vloženo 27. Červenec 2012 Škoda 206 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník nebo autobus, existovaly ale i jiné typy. Tyto typy byly označovány jako Škoda 206, 206 D a 206 DN. Výroba začala roku 1930 a skončila v roce 1939, vyrobilo se 1397 těchto aut. Do roku 1937 byl do auta montován vodou chlazený řadový šestiválec OHV o objemu 2704 cm³, který měl výkon 36 kW (49 koní). Vůz s ním dosahoval rychlosti až 55 km/h. V roce 1937 byl nahrazen motorem s 2916 cm³ a 44 kW (60 koní), rychlost se zvýšila zhruba na 70 km/h. Motor OHV, uložen vpředu 2,70 l 36 kW 2,92 l 44 kW Značka Škoda Země Československá republika Typ 206 Rok 1930 Motor (typ, počet válců) 6 Umístění motoru vpředu Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 2704 Vrtání (mm) 75 Zdvih (mm) 110 Výkon (výkon/ot.min) 49 koní Ostatní kubatury (ccm) od roku 1937 2916 (75x110 mm), 60 koní Karburátor (značka, typ) Zenith Karoserie (počet dveří) valník, dodávka, autobus, speciální užitkové karoserie Rozvor (mm) 3800 typ 206, 4300 typ 206D, 4800 typ 206DN Rozchod před/zad (mm) 1420/1450, později 1490 Pohotovostní hmotn. (kg) 1600-1750 Celková hmotnost (kg) 3750 Pohon zadní kardan Převodovka man. 4+1 Pneu 6,50x20 nebo 7,00x20 Rychlost (km/h) 55 od roku 1937 70 Spotřeba (l/100km) 22-26 Brzdy mechanická bubnová s posilovačem Bendix, od roku 1937 hydraulické bubnové Elektřina 12 V Ostatní další varianta byla značená 206D a 206DN (snížený podvozek pro autobus) Výroba od r. 1930 Výroba do r. 1939 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 27. Červenec 2012 Autor Sdílet Vloženo 27. Červenec 2012 Škoda 404 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník nebo autobus, přesto existovaly i jiné typy. Výroba začala roku 1930 a skončila v roce 1941, vyrobilo se 686 těchto aut. Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec OHV o objemu 5702 cm³. Měl výkon 49 kW (66 koní), později se zvýšil na 53 kW (72 koní). Vůz s ním dosahoval rychlosti až 52 km/h. Výrobce Škoda Roky produkce 1930 – 1941 Motor OHV 5,7 l - 49, 53 kW Značka Škoda Země Československá republika Typ 404 Rok 1930 Počet vyrobených strojů 686 Motor (typ, počet válců) 4 Umístění motoru vpředu Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 5702 Vrtání (mm) 110 Zdvih (mm) 150 Výkon (výkon/ot.min) 66 koní, později 72 koní Vstřikování (značka, typ) Bosch Karoserie (počet dveří) valník, autobus, užitkové, hasicí aj. Rozvor (mm) 3685 typ 404, 3845 typ 404DN, 4565 typ 404DND Rozchod před/zad (mm) 1835/1725, později 1830/1845 Pohotovostní hmotn. (kg) 2900-4025 Celková hmotnost (kg) až 9025 Pohon zadní kardan Převodovka man. 4+1, později 5+1 Pneu 34x7 SS, 9,00x20 Rychlost (km/h) 52 Spotřeba (l/100km) 20-25 Brzdy tlakovzdušná bubnová Elektřina 12 V , případně 24 V Ostatní varianty typ 404, typ 404N se sníženým rámem, typ 404ND Výroba od r. 1930 Výroba do r. 1941 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Standis Vloženo 27. Červenec 2012 Autor Sdílet Vloženo 27. Červenec 2012 Škoda 606 byl užitkový automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Vyráběl se hlavně jako klasický valník nebo autobus (vozy s označením DN a DND), přesto existovaly i jiné typy. Výroba začala roku 1930 a skončila v roce 1941, vyrobilo se 769 těchto aut. Motor byl vodou chlazený řadový šestiválec OHV o objemu 8554 cm³. Měl výkon 74 kW (100 koní), později se zvýšil na 77 kW (105 koní). Vůz s ním dosahoval rychlosti okolo 60 km/h. Značka Škoda Země Československá republika Typ 606 D Rok 1930 Počet vyrobených strojů 769 Motor (typ, počet válců) 6 Umístění motoru vpředu Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 8553 Vrtání (mm) 110 Zdvih (mm) 150 Výkon (výkon/ot.min) 100 koní Vstřikování (značka, typ) Bosch Karoserie (počet dveří) valník, dodávka, autobus, speciální užitkové karoserie Rozvor (mm) 4065 typ 606D, 4565 typ 606DN, 5340 typ 606DND Rozchod před/zad (mm) 1840/1860 Pohotovostní hmotn. (kg) 400-4500 Celková hmotnost (kg) 10000 Pohon zadní kardan Převodovka man 4 + 1 x 2 Pneu 10,50x20 Rychlost (km/h) 52-68 Spotřeba (l/100km) 25-32 Brzdy tlakovzdušná bubnová Elektřina 12 V , případně 24 V Ostatní varianty typ 606D, typ 606DN se sníženým rámem, typ 606DND Výroba od r. 1930 Výroba do r. 1940 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky