Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Chtěl jsem pouze, aby konkrétně rozvedl, v čem podle jeho mechanika je 1.4ka nic moc. Jestli k tomu opravdu má co říct, napíše to, jestli to jenom plácl, nenapíše nic.

A flame je přesně to, co děláš ty. Navíc není pravda, že TSI nemám rád, ten motor se bohužel prostě nepovedl.

Už len to že tvoju otázku si položil do nesprávneho vlákna nieje trošku podľa pravidiel. A už sa tu deje to, že v každej téme sa vždy nájde nejaký rýpal (či už s TSI alebo MPI) ktorý načne debatu že jeho motor je lepší, v tom sa ozvu další zaslepenci so svojim obľúbeným motorm atď atď a človek ktorý príde čítať vlákno o benzíne v oleji sa dozvie akurát tak jedno veľké hnedé....

Nechal jsem mu odkaz, kam má svoje výhrady nebo informace k 1.4 napsat. Mě to opravdu zajímá. Zatím nenapsal. Ty a kolega e1 tady mlátíte prázdnou slámu.

Ona je taky chyba v prodejcich, ptal jsem se nekolika jestli TSI nebudou vadit kratke trasy a nebude dochazet k pruniku paliva do benzinu a vsichni odpovedeli, ze ne, ze tento motor si kupuji i lide co jezdi jen kratke trasy a ze jim ho doporucuji a problemech v zivote neslyseli. Mne uz je to jedno, vzal jsem atmo 1,4 a to se strasne divili, ze jsem si vybral tak stary motor.

 

Při krátkých jízdách je problém s průnikem paliva do oleje u všech zážehových motorů. Jednoduše dochází ke kondenzaci benzínu na chladných stěnách spalovacího prostoru. Část tohoto kondenzátu setřou kroužky spolu s olejovým filmem. Nikoho ale asi nepřekvapí, že největší problém má karburátorový motor a relativně nejmenší přímovstřik. Rozdíl v kondenzaci ve spalovacím prostoru ale není velký a to hlavně z důvodu rychlého ohřevu stěn. Velký rozdíl je ale v kondenzaci v sacím potrubí. Tento problém u přímovstřiku logicky vůbec neexistuje.

Nemyslete si proto, že například motory s palivovým systémem MPI jsou na krátké jízdy výhodnější než TSI. Rozdíl není velký. Oba systémy jsou ale zásadně lepší než jednobodové vstřikování nebo karburátor. To ale hlavně co do spotřeby paliva, než degradace oleje.

 

Když jezdíte krátké jízdy, zkraťte úměrně interval výměny oleje a vše bude v pořádku. I tak ale počítejte s větším opotřebením motoru. Například má manželka za šest let téměr utahala i stařičkou 1.6 AEE (MPI). Čtyři studené starty za den spolu s průměrnou délkou jízdy 2km, ten motor pomalu ale jistě likvidují.

A když u přímovstřiku přibývá oleje cca 0,5l na 1000 km, tak radíš zkrátit výměnu oleje na 500 km?? A kde že to ten benzín kondenzuje? Máš v tom teda řádný guláš, žádné palivo na studených stěnách válce nekondenzuje, protože stěny budou chladné cca 5 vteřin po startu. Problém s pronikáním benzínu do oleje souvisí s netěsnými vstřikovači a po vypnutí motoru protéká olej přes kroužky rovnou do motoru.

 

Ještě jsem nikdy nezažil, že by u motoru v dobré kondici pronikalo palivo do oleje i při těch nejkratších jízdách. 

Když za 1000km pronikne půl litru paliva do oleje, pak je to závada ne vlastnost. Takovou závadu je nutné řešit výměnou vadného dílu a to bez ohledu na způsob přípravy směsi. Zde se ale nebavíme o závadě jednoho určitého kusu, ale o vhodnosti/nevhodnosti typu motoru pro krátké jízdy.

 

Například u škodováckých OHV motorů se běžně dostávalo palivo do oleje přes palivové čerpadlo. Stačila prasklinka v membráně a olej z motoru skoro přetékal. Byl to snad argument, proč si nekoupit Favorita na krátké jízdy ve městě?

Upraveno od Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!

Ukapávající vstřik může bejt určitě problém, ale pokud vstřik fakt kape tak to k sakru musí bejt znát hlavně při studeném startování. Když mě (sice u ropáka) lehce při stání uchcával vstřik, tak byla za mnou ráno mlha, že nešlo vidět :-) Navíc motor si s tou směsí chvilku nevěděl rady. Tenhle problém by se asi zjevně musel projevovat i u benzínu.

Upraveno od mkaba

  • 2 týdny později...

Ahoj lidičky, tak sem tu znova se stejným problémem. Po první reklamaci benzínu v oleji a provedené váhové zkoušce vyměněn odlučovač oleje. Vše se zdálo v poho, ale asi po půl roce sem zjistil prolínání oleje, tak hurá do servisu kde utesnili ten odlučovač co mi sami montovali. A ejhle 3měsíce od výměny oleje a na rysce o 0.5cm nárůst. Změna servisu, kde nejdříve servisák tvrdil, že to auto s nájezdem 35000km nemůže dělat. Po dvou dnech otočil a už ohraná písnička s krátkými trasami. Když sem řekl , že auto teď jezdí 30km tam a zase zpátky, provedena kontrola vstřiku, ty byly ok. Takže teď ještě budou zjišťovat koprese a potom nová váhová zkouška.

S autem budou jezdit oni a to 300km v kuse bez zastávky. Tak pokud někdo jezdí 300km denně bez zastávky tak ideální motor! Sem zvědav jak to dopadne, auto už týden v servise fakt super.

30 tam a 30 zpět, a nárůst 0,5 cm, to nebude krátkými trasami...někde bude chyba tak snad na ní přijdou :kol-97: pokud jsou tlaky ok a vstřiky taky, tak snad už jenom palivový čerpadlo, tam by se ten olej s benzínem mohl střetnout :wacko:

300 km v kuse => závada nezjištěna

 

při tomto režimu se benzín stačí odpařit

 

K prolínání benzínu dochází při odstaveném motoru z natlakovaného palivového systému přes netěsnosti (vstřikovače, VT čerpadlo). 

tož to je dobré..když bude mít někdo auto odstavené třeba měsíc..tož to mu bude přetékat benzínoolej z nalévacího hrdla oleje :kol-32:

Pokud nechá v nádrži jen litr benzínu tak ne.

Tak mně dnes napadlo: Kde může ve velikém množství proniknout benzín do oleje??

Mně napadá jediné místo a to vysokotlaké čerpadlo, umístěné nad hlavou válců a poháněné od vačky, asi je netěsné a prosakuje do prostoru s vačkou???

Ano. A pak ještě vstřikovače.

Ahoj lidičky, tak sem tu znova se stejným problémem. Po první reklamaci benzínu v oleji a provedené váhové zkoušce vyměněn odlučovač oleje. Vše se zdálo v poho, ale asi po půl roce sem zjistil prolínání oleje, tak hurá do servisu kde utesnili ten odlučovač co mi sami montovali. A ejhle 3měsíce od výměny oleje a na rysce o 0.5cm nárůst. Změna servisu, kde nejdříve servisák tvrdil, že to auto s nájezdem 35000km nemůže dělat. Po dvou dnech otočil a už ohraná písnička s krátkými trasami. Když sem řekl , že auto teď jezdí 30km tam a zase zpátky, provedena kontrola vstřiku, ty byly ok. Takže teď ještě budou zjišťovat koprese a potom nová váhová zkouška.

S autem budou jezdit oni a to 300km v kuse bez zastávky. Tak pokud někdo jezdí 300km denně bez zastávky tak ideální motor! Sem zvědav jak to dopadne, auto už týden v servise fakt super.

Jak si vůbec dopadl? Přišli na něco?

Zdravím. Takže auto stále v servise. Po váhové zkoušce zjištění, že olej dokonce ubývá a chtěli čekat na vyjádření od škody. Tak sem se zeptal zda si můžu auto vyzvednout a čekat na vyjádření. Najednou servisák řekl, že zjistili znovu prolínání oleje a dokonce špatné tlaky na 4 válci a čekají na vyjádření, že do toho nemůžou sami hrabat. Tak to zatím vše. Moje nervyyyyyy!!!

hej.. proc jezdis do toho servisu a nejedes jinam, ocividne to tam je samej odbornik.. mas od nich alespon zapujceno jine auto,kdyz svoje nemuzes pouzivat?

To je druhý servis zajel sem tam poprvé. Auto zatím nenabídli.

Určitě chtěj náhradní auto. Nevím přesně jaký jsou podmínky, ale problém nějaký zjistili a auto jak to vypadá ti jen tak nedaj. Jestli to je v rámci reklamace tak ať se snaží ;-)

  • 3 týdny později...

Tak po delší odmlce byla opět hladina na max. tj. horní zlom. :-( Sice couračky po městě, ale 5mm nárůst je dost. V servisu výměna VT čerpadla a mám sledovat dál.

Jakýkoli nárůst je dost. Benzín v oleji nemá co dělat v jakkoli malém množství. U moderních motorů není povoleno ani procento, protože pak olej nesplňuje výkonnostní třídu a dochází k protrhávání olejového filmu a zvýšenému tření. 

Zdravím. Takže auto stále v servise. Po váhové zkoušce zjištění, že olej dokonce ubývá a chtěli čekat na vyjádření od škody. Tak sem se zeptal zda si můžu auto vyzvednout a čekat na vyjádření. Najednou servisák řekl, že zjistili znovu prolínání oleje a dokonce špatné tlaky na 4 válci a čekají na vyjádření, že do toho nemůžou sami hrabat. Tak to zatím vše. Moje nervyyyyyy!!!

Dneska jsem se bavil s kamarádem ze školy co dělá v servisu a v mezi řeči jsme narazili na benzín v oleji a váhová zkouška. V aut. servisu teda přímo nedělá, ale ze zkušenosti říkal, že je hlavně potřeba dodržet, aby váhová zkouška byla dělaná s novým olejem nebo s olejem co benzín neobsahuje. Což asi bude, když se kvůli tomu do servisu jede. Váhovou zkoušku by měl správně dělat servis a zákazník si může vyžádat provozní záznam. Režim jízd při váhové zkoušce je prej při různém zatížení a různém zahřátí motoru tzn. pokud to jde i po dálnici. Takže jestli olej neměnili a obsahoval benzín, tak se samozřejmě na dálnici mohl částečně odpařit a ve finále nikdo nic nezjistil.

Jinak říkal přesně to co zde popisuje froggy, benzín v oleji cítit bejt může "krátké jízdy", ale pokud je na měrce znát zjevná změna hladiny je to chyba a né vlastnost. U tsi může být na vině VT čerpadlo nebo vstřiky, ale také to může být konstrukční chyba a to samozřejmě nikdo nepřizná :( Spíš to bude kus od kusu a jelikož tsiček jezdí mraky nebude to asi zas taky žhavý. Každopádně mě doporučil při znatelném nárůstu hladiny, znova do aut. servisu a na nic nečekat...grrrr.

Jinak mě nakonec řekl zajímavou historku, která už je sice extrém a je mě jasný že chtěl přátelsky poškádlit, ale....pokud se olej ředí benzínem stane se v určitém momentu tak řídký, že motoru druhu tsi začne chutnat. Takže po určité době se hladina vlastně přestane měnit, benzín tam hezky teče a motor si ho namíchaný s olejem stejnou měrou vezme a pokud to člověk nesleduje častěji ví prd. No a pak se jednoho dne rožne tlak oleje a člověk čučí jak puk protože oleje tam je dost.

....takže jsem mu řekl čau, dík za výživnou diskusi :kol-27: ...a jestli nechce koupit auto :wallbash::kol-31::kol-28:

Upraveno od mkaba

Dík...no podle toho co čtu, tak pokud bude zkoušku dělat servis, může teda klidně jet 300km v kuse. Hmm ale to je dobrý, když olej ubejvá, ale pokud ho ředí benzín tak zjistí akorát prd, pokud se to tam teda nevalí proudem. Takže jedině trvat na tom, že si autem budu jezdit sám podle svého běžného režimu. Což teda nevim, nevim....No nic, zatím mám nový čerpadlo a hladina je každý ráno stejně, uvidím časem  :kol-140: 

  • 3 týdny později...

Hmm, takže čerpadlo nepomohlo, po ujetí cca 900km je tam oleje o 0,5cm více. Takže v pondělí opět do servisu. Nejhorší je, že v tom tentokrát tak nějak benzín necítím. Je to spíš divnej pach oleje. Chl. kapalina neubejvá, tak co by to k sakru mohlo bejt? Kombicek a jak si vůbec dopadl ty?

Upraveno od mkaba

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.