Přejít na obsah

Sadze vo vyfuku


stefan64

Doporučené příspěvky

Dobry den,

mam 1.8t TSI a po cca 6 tis km mam vyfukove koncovky plne sadzi. Ak by to bol diesel, tak "mozno" ok, ale benzin?

Mam trochu strach, ci sa nieco nedeje. Uz sa divam na vyfuky roznych aut.

Manzelka ma suzuki 1.3 vvti a po 4 rokoch ( 30 tis km ) je vyfuk tak akurat hrdzavy, ale nie cierny od sadzi.

Ake mate skusenost Vy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pocul som nieco o EGR ventiloch, ale neviem sa dopatrat povodu.

O Skoda servise u nas - Piestany - sa vyjadrovat nechcem, na moju otazku pokrcil technik plecami s rukami vo vackoch, ze - vahova skuska!

Pomyslel som si, ze 0,5l oleja to nezerie, lebo je stale v norme. Inak na mna kaslu. Tak budem kaslat aj ja na nich.

Mozno je to trochu oleja, ale v norme. Chcel by som vediet skusenosti ostatnych s 1.8 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny TSI mají černý výfuk. Mimo jiné je v určitých režimech potřeba zchladit výfukové plyny,aby "neshořel" katalyzátor,tak si ŘJ obohatí směs,no a už z výfuku lítají saze.

Opět je to věc,která se na foru řešila. Je dobré občas mrknou i do jiné sekce motorů než jen u Yetiho. Např. Octavia II. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za odpovede, len aby nam nezaviedli tiez nejaky DPF filter.

2 Pawouk: no, mal by som sa polepsit, a pouzivat hlavu..... inak sa tam niekto zmienil

ze poziva OMV carrera 95 benzin a tak a ma koncovky ciste. A spominal, ze to chce nedrzat to na 1500ot/min ale ist vyssie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stefane,já jezdil jak na Carreru 95,tak i 100 a nějak mě nepřišlo,že by výfuk byl méně černý. Možná,že u 1.8 TSI se to nějak projeví,ale u 1.4 TSI ne. :kol-28:

Nevím jak je to u 1.8,ale napříkad u 1.2 TSI se děje toto:

Dvojitý vstřik paliva při plné zátěži

U zážehových motorů s přímým vstřikováním benzinu dochází při plné zátěži a otáčkách do 3000 min-1 částečně k nežádoucímu nerovnoměrnému rozložení směsi. Tomu lze předejít cíleným dvojitým vstřikem benzinu, jimž se navíc zvýší i krouticí moment o 1 až 3 Nm. Dvojitý vstřik rovněž přispívá k rovnoměrnějšímu rozptýlení (homogenitě) směsi a tím k lepšímu spalování. Cykly s dvojitým vstřikem paliva při plné zátěži probíhají od volnoběhu až do otáček 3000 min-1.

a toto:

Dvojitý vstřik paliva pro ohřev katalyzátoru

Dvojitý vstřik paliva je také využíván pro rychlejší ohřev katalyzátoru (homogenní ohřev). Katalyzátor tak rychleji dosáhne své provozní teploty, čímž se zvýší kultivovaný chod motoru po studeném startu a zároveň se snižuje vznik emisí obsahující uhlovodíky (HC). Homogenní ohřev katalyzátoru tak celkově zlepšuje emise výfukových plynů a snižuje spotřebu paliva.

No asi to nebude tak růžové,jak tvrdí výrobce,když máme z výfuků sazomety. :D A mimo tyto dvě věci se ještě používá obohacení směsi při rychlé jízdě a vysoké zátěži motoru,aby "neshořel" katalyzátor. Pak se můžeme divit,že nám z toho lítají saze. :kol-46:

Jo,ještě jsem zapoměl dodat,že o filtru pevných částic se údajně u přímovstřikových benzínových motorech uvažuje v souvislosti se zavedením emisní normy EURO 6,nebo vyšší. :kol-32:

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...