Přejít na obsah

Zámena minerál vs. polosyntetika


lubo628

Doporučené příspěvky

Ahojte,

vopred sa ospravedlňujem za možno duplicitnú tému, ale nikde som nenašiel odpoveď na otázku, ktorú mám ja.

Pár dní dozadu som kúpil Fábiu r. 2001 motor 1,4 MPI s 123tis. km.

Predchádzajúci majiteľ používal lacnejší olej PENNZOIL (minerál) viskozity 15W-40.

Ja mám dobrú (neutrálnu) skúsenosť s polosyntetikou Castrol Magnatec 10W-40.

Otázka:

Odporučili by ste, alebo nie, aby som po tolkom počte km zamenil tieto oleje?

V predajni olejov, ako aj na nete som sa dočítal, že chemické zloženie polosyntetického oleja má tendenciu čistiť (rozkladať - narúšať) karbónovú vrstvu vytvorenú po minerálnom oleji a tým pádom by mohlo dôjsť k upchatiu rozvodných kanálikov a následnému zadretiu motora.

Každopádne je minerál o min. triedu nižšie...... tak aj preto sa pohrávam s touto myšlienkou.

Čo by ste spravili vy?

Ďakujem za reakcie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych použil k vyčištění motoru Mf5 od RVS:

http://www.rvsspeed....speed/produkty/ za těch EUR 20,50.

Nalít do současného oleje, pojezdit 300 až 500 km a vypustit olej.

Zbavíš se všech kalů a usazenin aniž by ti něco zalepily.

Pak si jezdi jaký olej chceš.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja bych rozhodne nemenil ;)

ber v potaz to, ze ten motor je na neco zvyklej,.. nejaky treni a podobne nehlede na to ze ty sracky co tam jsou usazeny tak jsou taky na sebe zvykli.... a ted si vem kdyz tam nalejes,.. 10W 40 ktera ma jeste lepsi rozpousteci schopnosti carbonu a podobne,... nebo treba takova plna syntetika 5W 40 TO JE JESTE VETSI A ROZPOUSTI JESTE VIC

NEHLEDE NA TO ZE KDYZ TAM NALEJES TEN LEPSI OLEJ tak se vsechno bude v motoru odehravat jinak,... ja osobne bych to nedelal,... uz z me zkusenosti ;)

moje fabca jezdila taky na neco hrozneho,.. nalil sem lepsi olej a odesly mi HYDRA ;) protoze se rozpustil karbon a uz tam byli jiny vule ;) takze pred tydnem sem je menil ;) daval sem pouzity a vyslo me to za pakatel ale ber to tak ze ty hydra nejsou zadna levna zalezitost,..... orig. kus 1500 kc .... a ted si spocitej to ze 8x ;)

Takze za me urcite vymena za lepsi olej ne,... ;) nerikam ze by to nebylo dobry to by bylo ale vuci motoru asi urcite ne.... zvas to ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zase opačnou skušenost.Měl sem Ford Escort 1.6.Když sem ho koupil byl tam minerál.Pak sem vyměnil za plnou syntetiku-čekal sem že začne motor žrát olej ale za cca.12-13 měsíců mi ho nevzalo a to pozor ....ani kapku!!!! Sám jsem byl překvapenej.Ale neříkám že se to nemůže stát.Ted to řeším se svoji Fábkou.Musím vyměnit olej a chtěl bych dát min.polo syntetiku.Vím jak jezdil Ford po výměne-jako nové auto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží, kolik tam těch usazeni je, min. během prvních 2 let - cca 20 tis. tam byl asi10w z garančky a myslím si, že s penzzoilem by jich tam tolik být nemuselo a tak bych to zkusil. Třeba se budou rozpouštet postupně a zachytí je filtr. Motor by se tak mohl vyčistit a v zimě to bude při startování znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vďaka za reakcie :kol-47:

Asi to predsa len skúsim s tou polosyntetikou. Mám pocit, že v článku, ktorý som sem vložil je kus pravdy. Dnes sú už naozaj všetky oleje čo do kvality asi na rovnakej úrovni. Iné to samozrejme bolo v časoch minulých. Nemal by byť problém s miešatelnosťou a tiež nie s prípadným rozpúšťaním karbónu.

Netvrdím, že autor má patent na rozum a že neexistujú iné názory, ale v princípe mi jeho pohľad na vec dáva zmysel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte,chcel by som poradit.dnes som kupit fabiu combi 1,4mpi, 147000km. pri preberani som sa pital aky olej je pouzivany v aute, celu dobu vraj 10w40, ale teraz mu nejaky technik poradil pred jazdou na dovolenku ze nech da 15w40 na preplach na tom to oleji je nabehane asi 70km chcel by som vediet co stym nechat to tam a prejst na 10w40 alebo ako.dakujem za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je jedno co tam naliješ jestli 5,10,15w hlavně ti to musí splňovat specifikace výrobce máš to v dílenske příručce

 

Specifikace pro zážehové motory:
Uvedené specifikace musí být uvedeny na obalu samostatně
nebo společně s jinými specifikacemi.
Používat pouze oleje:
QGO, QG2
Norma VW 500 00, VW 501 01 nebo VW 502 00
Při doplnění mohou být oleje vzájemně míchány.
Jen ve výjimečných případech:
Vícerozsahové oleje, které odpovídají ACEA A2 nebo
A3. Tyto oleje je možno v rámci předepsaného cyklu
výměny oleje použít jen jednou pro dolití, není-li k dispozici
olej předepsaný.
QG1
Norma VW 503 00

http://www.autopress.cz/?page=mazivarske-myty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Madit M8

AD

Vícestupňový

motorový olej

Celoroční motorový olej je určený hlavně na mazání benzínových a

nepřeplňovaných naftových motorů osobních automobilů vyrobených

před rokem 1990. Vhodný je též pro starší typy nákladních vozidel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...