Publikováno Říjen 20, 201212 r Zdravím, plánuji na tento víkend výměnu termostatu tak jsem si z nejmenovaného obchodu s autodíly objednal směs do chladiče G12++, k mému překvapení mi dorazila G13? Je to v originál VW balení a má to i číslo - G 013 A8J M1 Na internetu jsem našel jen, že to je nástupce G12 a že je nějaké ekologičtější, lepší atd. Nevíte o tom někdo něco? Dá se bez problémů namixovat s G12+/G12++? Jsou stejné poměry míchání s vodou, t.j. 60% pro -35°C? Díky.
Říjen 20, 201212 r Asi bych si dal pozor,aby byla na stejné bázi jako G12,tedy ethylenglykolu.Pokud by nová kapalina byla na bázi propylenglykolu,tak bych je nemíchal.Asi by jsi potom nezjistil přesný bod tuhnutí.
Říjen 20, 201212 r Nevím co je na tom pravdy, ale někde jsem slyšel nebo četl, že při smíchání G12 a G13 se chladící kapalina zdcne a může ucpat různé kanálky atd...
Říjen 20, 201212 r Autor Vzadu na obalu je napsáno že obsahuje Etylenglykol a že se to nemá pít :-) EDIT: Co se týče toho míchání, asi to nebude vadit, protože jsou obě červené a VW by to mělo udělat blbuvzdorné. Tedy pokud by se nedali míchat, asi by měli jinou barvu, ale prostě jsem o tom nikde nic nenašel a když už tak jen anglicky nebo německy. Upraveno Říjen 20, 201212 r od Wojnar Edituj příspěvky!!
Říjen 20, 201212 r Pokud je červená a je tam napsaný stejný složení jako u G12, tak bych se toho nebál. Myslel jsem že G13 je zelená a ta by se neměla míchat s červenou G12
Říjen 20, 201212 r Aha, tak jsem to měl trochu pomotaný , ale pokud to má stejný složení jako G12, tak bych se toho nebál
Říjen 20, 201212 r G13 nejde do OCTAVIE1 Treba kupit G12++ 3L a namiesat s destilkou alebo obycajnou vodou podla tabulky!!! Staci do minus -27 G13 sa neriedi !!!! Upraveno Říjen 20, 201212 r od PROCHY603
Říjen 20, 201212 r Autor Tak jsem to vymák :-) Pro ostatní, vzadu na lahvi je nálepka s popisem, kde je napsáno, kde se to vyrábí a že to není zdravé atd., ta se dá jednoduše odlepit a dostanete takovou knížku, kde máte to samé v dalších jazycích. Tato stránka se dá ale také odlepit, což už jde hůře a není to hned vidět a pod ní je to co nás zajímá. Dokonce česky(zkráceně): Chladící prostředek G13 se dá míchat s G12+ a G12++, je celoroční a doživotní. A poměry jsou následující: 2:3 do -24C 1:1 do -36C 3:2 do -52C !!! takže se ředí s více vody než G12++
Říjen 20, 201212 r joseph21: Chladící prostředek G13 se dá míchat s G12+ a G12++, je celoroční a doživotní. :doh :smich: Chladiaca kvapalina ma zivotnost 5 rokov alebo 250 000km. Zas tu niekto keca!!!! g12++ pomer 1:1 je do -38 Upraveno Říjen 20, 201212 r od PROCHY603
Říjen 20, 201212 r Autor Ale toto není G12++, tohle je G13 a je to napsané přímo na originální balení, myslím že se tomu dá věřit.
Říjen 21, 201212 r ....Staci do minus -27... No, jenže u nás v zimě bývá i -35, víš? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ :kol-26: Nekecaj blbosti ze -35 :kol-44: A ked aj bolo tak to bolo mozno par dni a nie kazdy rok!!! Staci do minus -27 aj ked bi bolo -35 tak ta chladiaca nezmrzne hned na lad. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- EDIT: To mezi těma červenýma čárama napsal PROCHY603, který se mi sere do příspěvku. Ale to jste podle množství použitých smajlíků, asi všichni poznali. Upraveno Říjen 23, 201212 r od Wojnar
Říjen 23, 201212 r PROCHY603: KURVA neser se mi do příspěvku!! Prostě u nás minulou zimu -35°C bylo a opakovaně. Co z toho, že ne každou zimu a ne každý den? Stačí jen jednou. Jezdím denně a potřebuji jezdit denně. Kdybych tam měl těch Tvých -27°C, třeba by to neroztrhlo, ale kaše se těžko motorem a hlavně chladičem prohání. Ty si na jihu míchej třeba na -10°C, ale jsou oblasti kde je málo i -27°C Upraveno Říjen 23, 201212 r od Wojnar
Říjen 23, 201212 r PROCHY603: KURVA neser se mi do příspěvku!! Prostě u nás minulou zimu -35°C bylo a opakovaně. Co z toho, že ne každou zimu a ne každý den? Stačí jen jednou. Jezdím denně a potřebuji jezdit denně. Kdybych tam měl těch Tvých -27°C, třeba by to neroztrhlo, ale kaše se těžko motorem a hlavně chladičem prohání. Ty si na jihu míchej třeba na -10°C, ale jsou oblasti kde je málo i -27°C :smich: NEKECEJ ZE -35 C :kol-44:
Říjen 24, 201212 r A to myslíš doma nebo venku??? :kol-32: Doma jsem měl -15 to jo, ale venku bylo -35,2.
Říjen 25, 201212 r PROCHY: -35 klidně mohlo být, když si tak vzpomínám, tak minulou zimu u nás opakovaně bylo -27 až -29 (v nížině), tak na horách mohlo těch -35 klidně být
Říjen 25, 201212 r chlapi sorry za OT,ale ako to tu stále čítam o tých teplotách,tak ma automaticky napadla táto scéna dúfam,že sa autor témy nena*erie
Srpen 17, 201312 r oživím tady toto téma...v ŠA je už k dostaniu G13 (taktiež rúžovej farby)s normou VW TL774 J ...je miešiteľná s G12,G12+ a G12++ s normami VW TL774 D,F a G Upraveno Srpen 17, 201312 r od libero
Srpen 29, 20214 r Jen doplním postřehy z minulého týdne z TUkasu, kdy jsme museli výměnu a následně i dolití řešit: VW říká, že je doživotní. Ale stejně jako se vším, to je myšleno na 200 tisíc km. Pokud chcete auto mít celé, měňte po 2 letech. Není to žádná zázračná kapalina a i ona ztrácí své antikorozní vlastnosti. Ředit to pravou destilovanou vodou není zrovna ideální, neb destilka je poměrně agresivní. Nejlepší je voda "jen" demineralizovaná. VW má samozřejmě i na ni svoji normu. Obyčejná voda z kohoutku nevadí. Jen musí být čistá, ideálně přefiltrovaná. A pak opravdu provádět ty výměny. Pokud nechcete ředění řešit, prodává se již namíchaná G12Evo (nahrazuje i G13).
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.